Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #1 Skrevet 26. mai 2015 Hei! Er det noen her som har hatt kyssesyken? Hva gjorde at det ble funnet ut? Leser at man vlir slapo, kald, har feber og etterhvert kommer halsbetennelse m/ dårlig ånde. Må man ha alle disse symptomene? Anonymous poster hash: 50b73...d90
Gjest Skrevet 26. mai 2015 #2 Skrevet 26. mai 2015 Jeg ble kjempedårlig med en gang. Høy feber, store mandler, verking i kroppen, klarte ikke å stå & gå - bare ligge i ro.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #3 Skrevet 26. mai 2015 Finner det ut på blodprøver. Blir SKIKKELIG syk! Anonymous poster hash: 4a5f4...507
Kaklehøna Skrevet 26. mai 2015 #4 Skrevet 26. mai 2015 Jeg begynte med småvondt i halsen, som bare ble verre og verre. Jeg har hatt en del halsbetennelser, men aldri hatt så vond hals som den gang. Jeg fikk feber på 40,7 og reiste til legevakten på kvelden. Fikk positiv monotest med en gang. Ble innlagt på sykehus. Jeg hadde streptokokkinfeksjon samtidig, så jeg begynte også på antibiotika intravenøst. Har man "kun" kyssesyken, så finnes det ingen medisiner for det. Jeg var dårlig, slapp, vondt i halsen og hele kroppen verket. Det varte i ca 2-3 uker før jeg begynte å føle meg bedre. Jeg er frisk nå, men kan enda føle meg litt trøttere og slappere enn normalt, og det er snart 3 mnd siden jeg fikk det påvist.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #5 Skrevet 26. mai 2015 Takk for svar :-) Da er det nok ikke det jeg har.. Vært slapp og trøtt, vondt i hodet i over 5 uker nå. Og vondt i halsen i 2 uker. Men det er vel bare forkjølelse. Anonymous poster hash: 50b73...d90
Mamma_til_2 Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 Samboer ble bare lettere forkjølet, han fant det ikke ut før han etter ca 6 mnd ble kjempesyk og blodprøver visste at han hadde hatt kyssesyken mest sannsynlig den gangen har var forkjølet, han har hatt noen perioder med ettervirkninger ( ME lignende) da har han sovet i 48-72 timer så har alt vært fint.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 Samboer ble bare lettere forkjølet, han fant det ikke ut før han etter ca 6 mnd ble kjempesyk og blodprøver visste at han hadde hatt kyssesyken mest sannsynlig den gangen har var forkjølet, han har hatt noen perioder med ettervirkninger ( ME lignende) da har han sovet i 48-72 timer så har alt vært fint. Æsjda!! Må vel kanskje få tatt en blodprøve da.. Trodde nesten jeg var gravid, helt fram til halsvondt kom. Anonymous poster hash: 50b73...d90
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #8 Skrevet 26. mai 2015 De fleste får kun lettere symptomer, men noen blir kjempesyke. Sønnen min fikk så store mandler at han ikke klarte å drikke og fikk etter hvert problemer med å puste. Innlagt i tre dager på intensiven. Anonymous poster hash: 0918a...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå