Gå til innhold

Inspirert: En gang utro, alltid utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette?

Selv har jeg utro mot en tidligere partner. Jeg ville egentlig ut av forholdet, men klarte aldri å få meg til å gjøre det slutt. Så ble jeg forelsket i en annen mann og det gikk som det gikk. Min tidligere partner vet ikke den dag i dag at jeg har vært utro, men det var min måte å komme ut av forholdet på. Feigt ja absolutt. Men gjort er gjort.

Mannen min har også vært utro mot hans eks. Han mistet følelser for henne og manglet spenning i forholdet, derfor hadde han trekant (!) av alle ting. Han har kun vært intim med andre kvinner en gang. Eksen vet det fortsatt ikke.

Felles for begge er at vi satt igjen med en enorm skyldfølelse begge to hvor vi der og da angret, fordi vi ble rett og slett fysisk og mentalt dårlige/syke av å ha den dårlige samvittigheten hengende over oss.
Basert på hva vi begge har gjort i tidligere forhold, så vet vi begge to at vi aldri kommer til å være utro igjen. Been there og det gjorde så vondt. Jeg er faktisk veldig glad for at begge har vært utro tidligere slik at vi "vet hva vi går til". Og jeg føler meg lettet! Hva tenker dere? Tenker dere at mennesker som en gang har vært utro, alltid kommer til å være det?

Anonymous poster hash: 6bbdb...4b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er lettere for en person som allerede har vært utro å gjøre det igjen. Jo flere ganger, jo lavere terskel.

Jeg har en kompis som er notorisk utro. Han er 40 og jeg har kjent han i 10 år nå. Han kommer nok aldri til å holde seg til en dame.

Har en venninne som har vært utro en gang. Hun angret, men sa og at det hadde vært helt episk sex. Hvem vet, men jeg tror at det blir lettere å gjøre det igjen.

Anonymous poster hash: a4fc8...603

Skrevet

For meg handler det om modenhet. Jeg var utro som 17åring. Kommer aldri til å gjøre det igjen. Partneren min var utro i sitt første forhold, men jeg har full tillit til henne... Jeg tror det spørs på hvorfor man var utro.

Anonymous poster hash: cf001...01a

Skrevet

Jeg har vært utro mot flere partnere da jeg var yngre. Da alltid med samme mannen. Jeg merker at jeg er hakket mer tilbøyelig til det når det gjelder ham og løsningen er at vi ikke treffes på tomannshånd. Jeg vil virkelig ikke være utro mot nåværende samboer. 

Anonymous poster hash: f19a4...314
Skrevet

Jeg vil tro at det kan stemme til en viss grad innenfor samme forhold man var utro i. Man har allerede tråkket over en strek som kanskje gjør det enklere å gjøre det igjen. Men utroskap kan være et symptom på forholdet eller kjærligheten i forholdet, så jeg tror ikke nødvendigvis at en person som har vært utro i et forhold vil være utro i et annet forhold.

Skrevet

Jeg var utro mot min eks flere ganger. Ung og dum. Skjønner folk tenker "en gag utro, alltid utro..." Må ta meg i det, for hender jeg har tenkt det samme.

Har vert ilag med mannen i 14 år, og aldri vert utro. Respekterer og elsker han. Kunne aldri ha såret han slik. 

Anonymous poster hash: 0d069...5cc
Skrevet

Var utro da jeg var veldig ung, var også elskerinnen til en gift mann på 40 da jeg selv var 21. Det betyr IKKE at jeg ville gjort det igjen, har vært sammen med mannen i 16 år og aldri vært fristet til å være utro.

Skrevet (endret)

Jeg tror det er to varianter i dette.

Det er de som gjør det en enkelt gang og så angrer som en hund etterpå og aldri gjør det igjen - og så er det mange som gjør det om og om igjen og stadig finner nye unnskyldninger for seg selv hvorfor de gjør det. De tar aldri virkelig inn over seg konsekvensene av det de gjør og ansvaret for sine egne handlinger og da er det veldig enkelt for dem å gjøre det igjen.

Jeg var selv gift med en av den siste sorten. Jeg fersket ham da han var på nr tre bak min rygg. I etterkant da ting ble trevlet opp fant jeg ut om de to andre også. Jeg har ingen tro på at han kommer til å være trofast mot sine nye partnere i al fremtid.

Endret av Giss
Skrevet

Tror alle potensielt kan være utro. Det avhenger like mye av situasjon og tilstand enn av person, mener jeg. Samtidig er det også stooor forskjell på hvilken moral folk har omkring utroskap og respekt for andre mennesker. Dermed vil det også være stor forskjell på hvor "lett" man kan være utro og hvor lett man tar på utroskapen i ettertid. Som igjen også vil ha betydning for om dette er noe man lærer av, eller noe man mest sannsynlig kommer til å gjøre igjen.

Jeg var sikler på at jeg ALDRI kunne være utro. Hadde det ikke i meg, var ikke typen, osv. Men likevel skjedde det. Grisefull og i et rævva forhold - men like fullt skjedde det.

Jeg kommer for øvrig ikke til å være utro igjen. Jeg tillater meg ikke å bli så full igjen. Og i edru tilstand f har jeg (selvsagt) full kontroll.

Det er snart 10 år side utroskapen, og jeg har lært..hva som må til for å unngå å falle under kategorien "Én gang utro, alltid utro".

:-)

Anonymous poster hash: e927f...cd9

Skrevet

Jeg tror jeg har "utrogenet". Er i tillegg over gjennomsnittet interessert i sex. Jeg har vært utro mot tidligere partner, men ikke mot min nåværende samboer. Vi er sammen på 8. året. Men jeg har vært nære ved noen ganger Og stoler ikke helt på meg selv. Jeg unngår alkohol når jeg ikke er med samboer. Når det gjelder meg selv så handler det ikke om at jeg ikke elsker min kjære. Vi har det faktisk veldig bra på alle plan. Jeg ser nok annerledes på sex enn mange andre. Kjærlighet er kjærlighet og sex er sex. 😉 er dessuten biseksuell. Kunne nok innerst inne tenkt meg at vi hadde samme syn på sex slik at vi kunne ha oss litt med andre.

Slike som meg har vel en tendens til å "alltid være utro".

De som har vært utro pga et crapy forhold eller et forhold som ikke er pleiet og er fylt av rutiner og forutsigbarhet ( gjerne kombinert med en dæsj alkohol) tror jeg ikke nødvendigvis "alltid er utro". Noen møter bare feil person til feil tid. De fleste tror jeg kan falle i den fellen...

Anonymous poster hash: e805f...77c

Skrevet

Jeg tenker at det er lettere for en person som allerede har vært utro å gjøre det igjen. Jo flere ganger, jo lavere terskel.

Jeg har en kompis som er notorisk utro. Han er 40 og jeg har kjent han i 10 år nå. Han kommer nok aldri til å holde seg til en dame.

Har en venninne som har vært utro en gang. Hun angret, men sa og at det hadde vært helt episk sex. Hvem vet, men jeg tror at det blir lettere å gjøre det igjen.

Anonymous poster hash: a4fc8...603

Signerer denne. Lettere å trå over en terskel man allerede har trådt over før.

Men, det kan også hende at det var veldig ubehagelig å trå over første gang slik at det ikke frister å gjøre det igjen. Varierer helt sikkert fra person til person.

Anonymous poster hash: 7a67b...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...