Gå til innhold

Bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt/har det; hvilken type behandling har du hatt og hva er dine erfaringer med behandlingen?

Anonymous poster hash: 29734...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysioterapeut. Funket dårlig (fikk bla "hjemmelekse" i å trene armer...) og det var et helvete å komme seg dit. Fysioterapeuten hadde aldri behandlet noen med bekkenløsning, så kanskje det var derfor.

Anonymous poster hash: 92b1d...b99
Skrevet

Fysioterapi. Ikke noe å gjøre, var beskjeden jeg fikk.

Skrevet

Jeg har selv slitt med bekkenet i to svangerskap før. Gikk til fysio begge gangene, men to ulike terapeuter. Ene drev mest med varmebehandling og litt knaing. Andre drev med alt fra nåler og knaing til slynge og trening.

Begge hadde peil på det de drev med, men jeg ble ikke bedre (var veldig rammet), men tenker at det kunne kanskje vært verre uten.

Er jo en selvfølge å få en fysioterapeut som har peil på bekken syns jeg :/ Man kan jo gjøre vondt veldig verre ellers...

Noen som har prøvd kiropraktor da?

Skrevet

Jeg har bekkenløsning. Blitt verre for hvert svangerskap. Får kun øvelser av fyseo.

Anonymous poster hash: 383ed...87a

Skrevet

Jeg har hatt god hjelp av kiropraktor dette svangerskapet, har gått ca 2 ganger i uka. Det blir jo ikke helt bra, men det har holdt det i sjakk og gjort smertene overkommelige 😊

Anonymous poster hash: 06cf1...d91

Skrevet

Bekkenløsning i andre svangerskap, gikk til kiripraktor. Følte det ikke hadde effekt. Har fortsatt smerter 3 mnd etter fødsel

Anonymous poster hash: 688d3...17b

Skrevet

Gikk til en manuellterapeut, pga gangvansker så fikk jeg det gratis, og man trenger ikke henvisning til en manuellterapeut. Men h*n må da være offentlig om man ikke skal betale dyrt og eventuelt få det gratis.

Jeg anbefaler veldig at du prøver en manuellterapeut. Jeg ble og gitt opp av han ang bakkenløsningen, men jeg hadde også bekkenlåsninger og de åpnet han og hjalp meg veldig med. Og jeg visste ikke at jeg hadde låsninger i tillegg. Så det er verd å få bekkenet undersøkt. En manuellterapeut gjør det en fysioterapeut gjør men også det kiropraktorer gjør. Jeg fikk forresten noen hjemmeøvelser som døyvet smertene veldig der og da, for bekkenløsningen. Og det er lurt å styrke bekkenet uansett. Så be om slike øvelser.

En del har ikke effekt av fysio men jeg kjenner noen som fikk god effekt av det. Men de var kanskje ikke så hardt rammet, jeg har ennå vondt 19 mnd etter fødselen.

Anonymous poster hash: 6ec06...490

Skrevet

Jeg gikk til én kiropraktor som gjorde det bedre og én som gjorde det værre. Var også hos fysio. Det hjalp ikke. Men når jeg bada i basseng følte jeg meg bedre etterpå. Finn et sted med varmt boblebad. Det løser litt opp i alt de andre som blir så anspent av bekkenløsningen. Man går jo og knyter seg når man har vondt. Ellers har jeg hørt at qi gong (xi gong, chi gong?) er bra for bekkenløsning. 20 min hver dag.

Anonymous poster hash: 8af09...d3e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg gikk til en fysioterapeut som var spesialisert på slik behandling. Hans klare råd var at dette er hormonbetinget og det eneste som virkelig hjelper er å ta det med RO.

Gikk nå likevel der en gang i uka, og skulle starte på bassengtrening, men de hadde ikke ledig plass før det var så sent i svangerskapet at det rett og slett ikke ble noe av.

Skrevet

Kjenner jeg er glad på vegne av de som slipper unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...