Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Jeg har en gutt på 3.5 år som jeg og barnehagen prøver å avvenne med bleier men småen virker ikke selv motivert selv om vi har prøvd det meste. Han har gått uten bleie siden mandag å på den tiden har han bare en gang tisset på do. Alle de andre gangene har han tisset i trusen eller på golvet. I barnehagen kan jeg skjønne at det er ekstra vanskelig men her hjemme har jeg tatt han på do hver halvtime å likevel tisser han alltid når han ikke er på do. Å når jeg skifter på han så sier han: "kan jeg på bleie på nå da mamma? " Har selvsagt sagt at han er stor gutt så han får ikke bleie på seg. Men hvor lenge skal jeg forsette når han overhodet ikke virker motivert? Her har jeg gitt han en kjeks hver gang han tisser/bæsjer på do å det er han veldig fornøyd med,likevel tisser han hele tiden i trusen eller på golvet. Han sier heller aldri ifra når han har uhell. Anonymous poster hash: be9f9...8f1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Å han er ikke redd for å gå på do eller å tisse på do bare så det er sagt. Han er kjempe stolt når han klarer å tisse på do men det skjer jo veldig sjeldent. Anonymous poster hash: be9f9...8f1
Lille krøll Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Prøv å la han gå naken i starten. Min kjente ikke forskjell på truse og bleie. I gjennomsnitt tar det 4 mnd å bli tørr, men vet ikke hvor lang tid det bør ta for han å bli interessert i å bli tørr.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Barnehagen har sagt at vi kanskje må legge det på hyllen til han er klar for det men de vil ville først prøve en stund å se om det var mulig å få til slutt med bleier nå. Skjønner jo at en uke er lite,bare lurer litt på hvor lang tid det kan ta før vi ser noe bedring. Anonymous poster hash: be9f9...8f1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Dette er da utrolig umotiverende for ham! Han er tydeligvis ikke klar enda! Hadde begynt med bleie igjen, og overhodet ikke snakket om emnet på en lang, god stund! Så kan du etterhvert begynne å snakke litt om det.... Tenker det løser seg etterhvert, bare han blir klar! Hadde ikke orka å bruke så mye tid å tenke på det, ikke før han er 4 iallefall. Alle kan ikke være tidlig ute, alle kan ikke være gjennomsnittlige, noen må være litt sene også Anonymous poster hash: 785b3...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 God idé å la ham gå naken, evt. med bare bukse uten truse under. Jeg skrev for en stund siden (halvannen uke siden tror jeg, tror du svarte meg også) om min gutt på omtrent samme alder som hadde 6 uhell den første dagen uten bleie. De neste dagene prøvde vi med bare bukse uten truse, og hadde 2 uhell på 3 dager og ingen etter det. Snakket med ham om det, og han bekreftet at det var lettere å huske at han ikke hadde bleie når han ikke hadde truse heller. Men ser at det er litt forskjell, for min sa ifra med en gang han hadde uhell og virket lei seg for at han har glemt seg, selv om han i utgangspunktet heller ikke ville slutte. Jeg har tenkt at det ikke er mulig at et så stort barn ikke er "klar", men om det å droppe trusa heller ikke hjelper så er det mulig jeg har tatt feil og at det beste likevel er å legge det på hylla en stund. Anonymous poster hash: b7c5c...a12
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 God idé å la ham gå naken, evt. med bare bukse uten truse under. Jeg skrev for en stund siden (halvannen uke siden tror jeg, tror du svarte meg også) om min gutt på omtrent samme alder som hadde 6 uhell den første dagen uten bleie. De neste dagene prøvde vi med bare bukse uten truse, og hadde 2 uhell på 3 dager og ingen etter det. Snakket med ham om det, og han bekreftet at det var lettere å huske at han ikke hadde bleie når han ikke hadde truse heller. Men ser at det er litt forskjell, for min sa ifra med en gang han hadde uhell og virket lei seg for at han har glemt seg, selv om han i utgangspunktet heller ikke ville slutte. Jeg har tenkt at det ikke er mulig at et så stort barn ikke er "klar", men om det å droppe trusa heller ikke hjelper så er det mulig jeg har tatt feil og at det beste likevel er å legge det på hylla en stund. Anonymous poster hash: b7c5c...a12 Tror jeg skal droppe trusen her hjemme da også gi det en uke til. Er det ikke fremgang da så skal jeg snakke med barnehagen å si at jeg vil utsette det til sommerferien. Skal være hjemme i minst 5 uker med han i sommer så kan eventuelt begynne på bleieavvenningen da igjen. Anonymous poster hash: be9f9...8f1
Lillababy Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Eg trur det er lurt å venta med å ta av bleia til han har vore tørr ei stund.elles blir det vel mange nederlag? Og så ville eg valgt anna belønning enn mat. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå