Gå til innhold

Hvor mange paracet tok du i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

slitsomt at alt er farlig :( har så vondt i ryggen til tider.

Anonymous poster hash: b7ead...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen.

Anonymous poster hash: 98bf5...fd0
Skrevet

Ingen... 

Anonymous poster hash: 2130e...ced
Skrevet

Ingen.

Anonymous poster hash: ec0a6...782
Skrevet

Når jeg måtte for å fungere, 10-12 stykker totalt kanskje. Da jeg gikk gravid var paracet godkjent smertestillende for gravide...

Anonymous poster hash: e88be...e63
Skrevet

Ganske mange. Hadde ekstrem hodepine i store deler av første svangerskap, legen sa at jeg måtte ta paracet for å ikke bli gæren ;)

Prøvde å ikke ta mer enn et par om dagen da.

Anonymous poster hash: 1ce52...d28

Skrevet

Åtte-ti stk eller noe sånt totalt.

Skrevet

Ingen

Anonymous poster hash: 035af...38b

Skrevet

Ingen

Anonymous poster hash: 035af...38b

Skrevet

Ingen. Det betyr ikke at jeg ikke tok andre ting.

Måtte ta en del medisin mot halsbrann, knasket Gaviscon og andre syrenøytraliserende i ett sett i siste trimester. Siden jeg har astma måtte jeg også daglig ta medisiner for å behandle det.

Da jeg i slutten av svangerskapet fikk svangerskapsforgiftning fikk jeg også masse blodtrykksmedisin.

Anonymous poster hash: 4f80f...ad5

Skrevet

Tok vel ikke så mye paracet men fikk veldig mye kvalmestillende tabelletter på sykehuset selv når jeg sa jeg ikke trengte det.

Syns det er rart at ga meg så mye når jeg var gravid.

Anonymous poster hash: 753a2...8e5
Skrevet

Tok en halv en helt i starten av graviditeten.. Var plaget av hodepine, og måtte ty til denne når jeg kastet opp av hele hodepinen.

Anonymous poster hash: ef22c...b7d
Skrevet

Ville ikke, men måtte ta en (etter ordre fra lege) for å få sove kvelden før jeg skulle igangsettes. Er veldig skeptisk til paracet etter mange undersøkelser om uheldige konsekvenser for barnet... 

Anonymous poster hash: 4e3ab...140
Skrevet

Tok maks dose anbefalt inntak av paracet i uke 9 etter samtykke av legen i to dager pga høy feber. I uke 17 fikk jeg bihulebetennelse og ørebetennelse, så da var det pån igjen med maks paracet i et par dager.

Anonymous poster hash: 280aa...97d

Skrevet

Det gikk nok over en pakke. Måtte ta siste 3 mnd

Anonymous poster hash: 45b3d...cb2

Skrevet

Uke 31 her, og har tatt 1 stk ved kanskje 3-4 anledninger.

Jobber i bhg, og det hender at jeg står opp med tidenes hodeverk. Har lært meg at dersom jeg ikke tar den ene paraceten, kan jeg bare drite i å bli god på en dag og to.

Å ha vondt i hodet på jobb (hvertfall i bhg) er noe av det verste jeg kan tenke meg.

Anonymous poster hash: 3b385...459

Skrevet

Jeg hadde ribbeinsbrudd og tok nok sikkert rundt 20 paracet i løpet av de ukene det var på det verste.

Legen prøvde faktisk å få meg til å ta paragin forte, men det turde jeg ikke. Hadde kjempevondt.

Skrevet

Jeg tok desverre mange i de to forrige graviditetene.

Flere enn jeg har telling på. Det ble noen hver uke fra uke 12 til ca uke 35. Hadde ekstrem svangerskaps hodepine og jobbet i bhg. Legen min sa det var helt trygt å bruke paracet i svangerskapet. Og det var den eneste behandlingen jeg kunne ta for å fungere på jobb. Iblant var hodepinen så ille at paracet ikke hjalp i det heletatt heller.

Jeg har to tilsynelatende friske gutter, som jeg håper ikke har tatt skade av min paracet bruk.

Gravid igjen nå og denne gangen har jeg ikke rørt paracet. (Har heller ikke særlig hodepine eller andre smerter denne gangen)

Jeg har også brukt en del otrivin i alle 3 svangerskapene. Er så ufattelig tett i nesa og får helt panikk fordi jeg føler jeg ikke får puste uten. Får ikke sove om jeg ikke får åpnet opp når jeg legger meg. Prøver å begrense det til et sprut morgen og kveld.

Anonymous poster hash: faa64...db8

Skrevet

Noen ble det, men holdt ikke regnskap.

Hadde flere migreneanfall i uka de første 5mnd under siste svangerskap. Med første barnet hadde jeg svangerskapshodepine så godt som hele svangerskapet, var sykmeldt store deler pga det, men måtte innimellom ta paracet itillegg for å være noenlunde oppegående.

Paracet skal visst være trygt å ta, og jeg er enig i det legen min sa til meg: det er greit å begrense all medisinbruk, men man skal tross alt leve også.

Skrevet

2, hadde nerve i klem en par dager. Tok toppen 😱

Anonymous poster hash: 0d098...1c4

Skrevet

Har tatt 1... Pga hodepine/ryggsmerter..

Anonymous poster hash: 0e740...927

Skrevet

Jeg vet ikke helt. Har hatt et par runder med hodepine og da har jeg tatt et par om dagen i noen dager. De undersøkelsene der skader har blitt dokumentert gjelder jo bruk langt utover det så det bekymrer meg ikke. I forrige svangerskap var jeg mye mer bekymra for sånt og gikk heller og printe meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...