Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Har en gutt på 19 måneder. Han har gått på knærne siden han var 9 måneder, og nå løper han til og med på knærne. Han KAN gå, har gått mellom pappaen og meg flere ganger og også gått ca. 20 skritt over grusen ute, så det er ikke slik at han ikke klarer det. Han bare vil ikke. Han har godt syn, ingen smerter når han går eller noe slikt. Min bror er fysioterapeut og har undersøkt ham, men det er altså ikke noe fysisk galt. Nå har det blitt slik at hver gang vi prøver å få han til å gå så protesterer han med en eneste gang også løper han avgårde på knærne. Han er nok lei av maset vårt. Når vi holder han i en hånd går han noen meter, men han syntes vel det går for sakte så han gidder ikke mer, setter seg på nnærne og løper av gårde. Jeg blir jo litt fortvila for nesten alle går jo i den alderen. Begge søsknene hans gikk innen de var 14 måneder. Hva kan vi gjøre? Vi lapper og heier og jubler, men han vil heller gå på knærne, det går jo mye fortere. Han har en gåbil, men den er ikke interessant..... Noen som har opplevd det samme? Løsner det plutselig? Han går ikke i barnehagen, men skal begynne i august, men jeg håper da virkelig at han går inen da. Anonymous poster hash: bb159...f87
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Høres litt ut som vår. Han lærte aldri å løpe på knærne, men han ble tidlig veldig flink til å krabbe, og det tok nesten et år fra han reiste seg til han gikk selv. Nå løper han som bare det Anonymous poster hash: 892cd...4a3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Har en gutt på 19 måneder. Han har gått på knærne siden han var 9 måneder, og nå løper han til og med på knærne. Han KAN gå, har gått mellom pappaen og meg flere ganger og også gått ca. 20 skritt over grusen ute, så det er ikke slik at han ikke klarer det. Han bare vil ikke. Han har godt syn, ingen smerter når han går eller noe slikt. Min bror er fysioterapeut og har undersøkt ham, men det er altså ikke noe fysisk galt. Nå har det blitt slik at hver gang vi prøver å få han til å gå så protesterer han med en eneste gang også løper han avgårde på knærne. Han er nok lei av maset vårt. Når vi holder han i en hånd går han noen meter, men han syntes vel det går for sakte så han gidder ikke mer, setter seg på nnærne og løper av gårde. Jeg blir jo litt fortvila for nesten alle går jo i den alderen. Begge søsknene hans gikk innen de var 14 måneder. Hva kan vi gjøre? Vi lapper og heier og jubler, men han vil heller gå på knærne, det går jo mye fortere. Han har en gåbil, men den er ikke interessant..... Noen som har opplevd det samme? Løsner det plutselig? Han går ikke i barnehagen, men skal begynne i august, men jeg håper da virkelig at han går inen da. Anonymous poster hash: bb159...f87 Jeg er ganske sikker på at så lenge det ikke er noe fysisk galt med han, så kommer til å begynne fort å gå, når han kommer i barnehagen Anonymous poster hash: 3c16a...617
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Det gjorde vår datter og. Det viste seg at hun hadde låsning fra nakke og helt ned i bekkenet. Etter første behandling hos kiropraktor, sov hun sin første natt. Fysioterapeuten på helsestasjonen, var ikke til mye hjelp. Anonymous poster hash: fecb3...c6f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Har ei på 17 mnd som akkurat har begynt å gå. Hun går også helst på knærne, men går mer og mer på beina etter hun har blitt mer stødig. Har ingrn råd å gi deg, har funnet ut at hun må bare finne ut av det selv, då lenge hun ikke har noen fysiske årsaker til det. Tidsnok skjønner de st det går raskere på bena. Anonymous poster hash: 19139...0cc
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Har en gutt som begynte å gå da han var 20 mnd. Ble undersøkt av ortoped, barnelege og fysioterapeut som ikke fant noe galt annet enn hypermobile ankelledd. Var hos en manuelltetapeut som fant låsning i nakken. Etter to behandlinger begynte han å gå noen uker senere. Låsning i nakken kan gi dårlig balanse, som gjør at barnet føler seg veldig utrygg. Anonymous poster hash: c57bc...5e0
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Sånn var småen her også. Jo mer vi prøvde å øve med han jo mer bestemt ble han på at han ikke ville gå. Så en når jeg sto med ryggen til å lage middag så kom han plutselig gående mot meg! Han var 20 mnder før begynte å gå. Hver gang han gikk i begynnelsen så var det alltid når vi ikke såg på han. Det var ikke noe galt med sønnen våres heller,han likte bare ikke presset på at han skulle gå. Rett før han fyllte to år så begynte han å gå hele tiden istedenfor å krype. Anonymous poster hash: ebf93...d1c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Har en gutt på 19 måneder. Han har gått på knærne siden han var 9 måneder, og nå løper han til og med på knærne. Han KAN gå, har gått mellom pappaen og meg flere ganger og også gått ca. 20 skritt over grusen ute, så det er ikke slik at han ikke klarer det. Han bare vil ikke. Han har godt syn, ingen smerter når han går eller noe slikt. Min bror er fysioterapeut og har undersøkt ham, men det er altså ikke noe fysisk galt. Nå har det blitt slik at hver gang vi prøver å få han til å gå så protesterer han med en eneste gang også løper han avgårde på knærne. Han er nok lei av maset vårt. Når vi holder han i en hånd går han noen meter, men han syntes vel det går for sakte så han gidder ikke mer, setter seg på nnærne og løper av gårde. Jeg blir jo litt fortvila for nesten alle går jo i den alderen. Begge søsknene hans gikk innen de var 14 måneder. Hva kan vi gjøre? Vi lapper og heier og jubler, men han vil heller gå på knærne, det går jo mye fortere. Han har en gåbil, men den er ikke interessant..... Noen som har opplevd det samme? Løsner det plutselig? Han går ikke i barnehagen, men skal begynne i august, men jeg håper da virkelig at han går inen da. Anonymous poster hash: bb159...f87 Jeg er ganske sikker på at så lenge det ikke er noe fysisk galt med han, så kommer til å begynne fort å gå, når han kommer i barnehagen Anonymous poster hash: 3c16a...617 Problemet er bare at mange barn vegrer seg for å prøve å gå i barnehagen pga de større barna river de ned eller kommer borti så de ramler ned igjen. Vi som jobber i barnehage får ofte tilbakemeldinger på at barnet går hjemme,men i barnehagen velger de å krype frem til de klarer å gå med stødig. Så ikke alltid at det vil hjelpe å begynne i barnehage.. Anonymous poster hash: ebf93...d1c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Jenta vår gikk heller ikke da hun var 19 måneder, pga det ble vi henvist til fysio av helsesøster. Fysioen fant ikke noe galt med henne. Plutselig en dag, like etter hun fylte 20 mnd, reiste hun opp og gikk flere skritt uten noe støtte. Noen få dager etterpå, sprang hun avgårde. Var utrolig stødig og full kontroll. Anonymous poster hash: d6a2f...120
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Min jente gikk ikke før hun var 19 mndr. Det vil si: hun gikk hele dagen, men krevde en hånd å holde i (slik bare barn påden alderen kan kreve;)) Jeg var ganske skjev og rar i ryggen det siste halve året før hun greide seg helt på egen hånd. Hun klarte også fint å gå på egen hånd, fra ca 14 mndr, men ville ikke eller turte ikke.. Vi var på ekstrakontroll er på hs men ingenting syntes å være galt og Hz sa "men hun der går jo". Når hun fant ut at hun turte å slippe hånden min løp hun i løpet av få dager.. Hun er på en måte likedan nå mtp bleieavvenning. Hun fylte tre år i febr. Hun har tørre bleier om morgen og er ofte tørr hele dagen i bhg. En mester i å holde seg. Kan også si fra at hun må tisse og når jeg da går på do med henne, og passer godt på henne (som hun sier) så tisser hun... men så butter det likevel.. som oftest vil hun ikke, og jeg har ikke hjerte til å bare ta fra henne bleiene. Jeg tenker hun er en jente som bruker tid og trenger mye trygghet.. og det skal hun få.. so whatever om hun blir fire år før hun slutter med bleie.. Anonymous poster hash: 25ef9...f9c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Har en gutt på 19 måneder. Han har gått på knærne siden han var 9 måneder, og nå løper han til og med på knærne. Han KAN gå, har gått mellom pappaen og meg flere ganger og også gått ca. 20 skritt over grusen ute, så det er ikke slik at han ikke klarer det. Han bare vil ikke. Han har godt syn, ingen smerter når han går eller noe slikt. Min bror er fysioterapeut og har undersøkt ham, men det er altså ikke noe fysisk galt. Nå har det blitt slik at hver gang vi prøver å få han til å gå så protesterer han med en eneste gang også løper han avgårde på knærne. Han er nok lei av maset vårt. Når vi holder han i en hånd går han noen meter, men han syntes vel det går for sakte så han gidder ikke mer, setter seg på nnærne og løper av gårde. Jeg blir jo litt fortvila for nesten alle går jo i den alderen. Begge søsknene hans gikk innen de var 14 måneder. Hva kan vi gjøre? Vi lapper og heier og jubler, men han vil heller gå på knærne, det går jo mye fortere. Han har en gåbil, men den er ikke interessant..... Noen som har opplevd det samme? Løsner det plutselig? Han går ikke i barnehagen, men skal begynne i august, men jeg håper da virkelig at han går inen da. Anonymous poster hash: bb159...f87 Jeg er ganske sikker på at så lenge det ikke er noe fysisk galt med han, så kommer til å begynne fort å gå, når han kommer i barnehagen Anonymous poster hash: 3c16a...617 Problemet er bare at mange barn vegrer seg for å prøve å gå i barnehagen pga de større barna river de ned eller kommer borti så de ramler ned igjen. Vi som jobber i barnehage får ofte tilbakemeldinger på at barnet går hjemme,men i barnehagen velger de å krype frem til de klarer å gå med stødig. Så ikke alltid at det vil hjelpe å begynne i barnehage.. Anonymous poster hash: ebf93...d1c Jeg jobber selv i barnehage og har mottsatt erfaring, men jeg jobber på ren småbarnsavdeling da Anonymous poster hash: 3c16a...617
Gjest ♡perla Skrevet 26. mai 2015 #12 Skrevet 26. mai 2015 Min eldste gikk på knærne fra hun var ca 15 mnd til hun var nesten 2 år.... Ingen fant noe der heller får vi var på røntgen. Det viste seg å være en hoftefeil. Ingen som kan svare på om den er medfødt eller om det er fordi hun gikk på knærne såpass lenge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå