Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Vi hadde forrige helg besøk av min manns nevø og kjæresten hans ( de er i 20 årene og jobber). De bor i en annen by. De ville komme hit, og er selvfølgelig hjertelige velkommen. Det jeg stusser litt på, er at vi må betale alt da vi tar de med på noe. De vil gjerne se masse da de er her, men betaler absolutt ingenting. Vi har vært på museum, bowlet, spist osv, men ikke en enestge gang har de tatt opp lommeboken. Samme her da vi har laget mat, da har de sittet i sofaen med telefonen, og etter maten blir de bare sittende til vi har ryddet alt. De har også vært i skapet og åpnet en sjokolade og forsynt seg. De er veldig søte og roser maten opp i skyene, men jeg syntes bare det er litt merkelig at de tar for gitt at vi betaler alt, og ikke ønsker å hjelpe til bittelitt. Selv om vi besøker familie, så hjelper jeg hvertfall til der jeg kan... Anonymous poster hash: 03bce...50a
Kathrine. Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Normalt å få mat når en er gjest men også normal folkeskikk å tilby å hjelpe til. På bowling og museum hadde eg ikkje kom på å betale for dei engang. Hadde bare betalt for meg og mine og latt dei ordne opp for seg sjøl.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Trodde det var vanlig å betale for seg jeg også. Helt til vi hadde min onkel med familie på besøk en lang helg. De var sent ute med å få barn og har dermed unger på samme alder med oss. Kjempe koselig at de inviterte seg selv til å bo hos oss. Ungene elsket det og stor koste seg. MEN de betalte ikke en ting mens de var her og de rotet slik at jeg, som egenlig ikke er rydde freak, holdt på å gå på veggen. Dette er godt voksne folk med gode jobber. Ut i fra matvaner og klær så burde de ha en del å rutte med. Gikk hard utover budsjettet vårt den helgen for å si det sånn. Anonymous poster hash: b3f75...a7f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Hi her. Dette er gått utover vårt budsjett også. Nevøen spiser noen vannvittige mengder med mat, så alt vi hadde handlet på fredagen var tomt på søndagen. Godt å se at andre også har opplevd dette. Anonymous poster hash: 03bce...50a
Todii Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Hvorfor i helvete sier dere ikke i fra!? Unnskyld språkbruken, men her må dere gro dere et par baller og si at dere ikke har råd til å fø på de i dagesvis. Det er ikke vanskelig å si i fra!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 De er uoppdragne. Dere virker tafatte. Det er normalt at dere holder maten, men at de sper på litt. Det er unormalt at de ikke hjelper til. Det er bare vilt om de forventer at dere betaler billetter etc. for dem, og jeg forstår ikke hvorfor dere gjorde det. Anonymous poster hash: adfe3...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå