Gå til innhold

Noen innspill på middagsmenyen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag: Pølser med potet/pastinakkmos og råkost.

Onsdag: Mor jobber og spiser salat, far og to barn spiser pannekaker og bacon.

Torsdag: Lettsaltet torsk med poteter og blomkål/brokkoligrateng.

Fredag: Hjemmelaget pizza.

Lørdag: Kyllingwok.

Søndag: Pasta og kjøttsaus.

Anonymous poster hash: 52a34...1c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Noe som er enda enklere er å ha seikarbonader i hamburgerbrød med salat :) sunnere og bedre enn pannekaker :) barna mine elsker det :)

Anonymous poster hash: 6e022...f8b

Skrevet

Litt mange usunne middager på en uke kanskje, men du utdyper jo ikke hvordan de lages. F.eks. er det stor forskjell på å koke pasta og en pose med Toro sin kjøttsaus og bre servere dette, og det å koke pasta og lage kjøttsaus med masse løk, hvitløk, gulrøtter, karbonadedeig og servere med salat til. Du skriver ikke noe om dere serverer salat/grønnsaker til rettene og hva dere ev. spiser utenom. Hvis vi f.eks. bare har pizza en dag, prøver jeg å lage en fruktsalat el til dessert/barene-tv for å jevne ut litt.

Anonymous poster hash: 3d35a...81a
Skrevet

Noe som er enda enklere er å ha seikarbonader i hamburgerbrød med salat :) sunnere og bedre enn pannekaker :) barna mine elsker det :)

Anonymous poster hash: 6e022...f8b

Var ikke noe poeng at onsdagsmiddagen skulle være enkel, bare et skittent triks for å unngå å måtte spise pannekaker selv. Ungenes og fars favoritt, jeg kan styre min begeistring. Fiskefarse spiser vi når far ikke er hjemme, han fordrar ikke fiskekaker/pudding/boller.

Skrevet

Litt mange usunne middager på en uke kanskje, men du utdyper jo ikke hvordan de lages. F.eks. er det stor forskjell på å koke pasta og en pose med Toro sin kjøttsaus og bre servere dette, og det å koke pasta og lage kjøttsaus med masse løk, hvitløk, gulrøtter, karbonadedeig og servere med salat til. Du skriver ikke noe om dere serverer salat/grønnsaker til rettene og hva dere ev. spiser utenom. Hvis vi f.eks. bare har pizza en dag, prøver jeg å lage en fruktsalat el til dessert/barene-tv for å jevne ut litt.

Anonymous poster hash: 3d35a...81a

Pizza spuser vi uten tilbehør, samme med pasta og kjøttsaus. Både pizzasaus og kjøttsaus er hjemmelaget, bruker løk, paprika, gulrot, sellerirot og en blanding av ferske og hermetiske tomater. Jeg lager i store porsjoner, kjører jevn med stavmixer og fryser ned. Sausen brukes til pizza, pasta, lasagne, fisk i form osv. Justerer bare med krydder etter hva jeg lager. Bruker aldri annen farse enn karbonadedeig eller kvernet vilt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...