Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Det blir bare meg og ungene som skal spise middag i dag, så en helt liten langpane med foccasiabrød blir nok litt drøyt da tror jeg. Jeg har to runde kakeformer på ca 23 og 26 cm i diameter (tror jeg, de som er mest vanlig i hvert fall). Det går vel an å lage brød i dem i stede? Er det noen som har prøvd dette og vet sånn ca hvordan det blir i forhold til liten langpanne med tanke på steketid og størrelse på oppskriften? Anonymous poster hash: 21bf2...59e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Så lenge brødet blir like tykt som det du bruker å lage kan jeg ikke helt se at det skulle være noe problem. Evt kan du jo lage et stort og fryse med det som dere ikke spiser. Så har du brød lett tilgjengelig til en annen gang. Det heter for øvrig foccacia... Anonymous poster hash: 3a54d...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Så lenge brødet blir like tykt som det du bruker å lage kan jeg ikke helt se at det skulle være noe problem. Evt kan du jo lage et stort og fryse med det som dere ikke spiser. Så har du brød lett tilgjengelig til en annen gang. Det heter for øvrig foccacia... Anonymous poster hash: 3a54d...eb4 Ah, med c til slutt! Det forklarer den røde bølgen Jo, men må jeg f.eks. halvere oppskriften om jeg bruker den lille formen da? Jeg har bare en liten frys, og den er stappfull, så jeg kan ikke fryse ned noe og vil helst unngå å maule på brødet etter middagen HI Anonymous poster hash: 21bf2...59e
Stina <3 Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Skal jeg lage ett lite brød bruker jeg en lasagneform.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Så lenge brødet blir like tykt som det du bruker å lage kan jeg ikke helt se at det skulle være noe problem. Evt kan du jo lage et stort og fryse med det som dere ikke spiser. Så har du brød lett tilgjengelig til en annen gang. Det heter for øvrig foccacia... Anonymous poster hash: 3a54d...eb4 Ah, med c til slutt! Det forklarer den røde bølgen Jo, men må jeg f.eks. halvere oppskriften om jeg bruker den lille formen da? Jeg har bare en liten frys, og den er stappfull, så jeg kan ikke fryse ned noe og vil helst unngå å maule på brødet etter middagen HI Anonymous poster hash: 21bf2...59e Ja, da ville jeg halvert oppskriften. Anonymous poster hash: 3a54d...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Du kan halvere, eller doble, eller hva du vil! Og bruke slik form du vil Hadde like godt lagd et stort, og lagt resten i fryseren Og til deg over - det heter foccaccia Anonymous poster hash: a1e27...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Du kan halvere, eller doble, eller hva du vil! Og bruke slik form du vil Hadde like godt lagd et stort, og lagt resten i fryseren Og til deg over - det heter foccaccia Anonymous poster hash: a1e27...130 Hahaha... Nei, det heter faktisk focaccia, med en c først og to til slutt. Var det jeg prøvde å skrive også, men autokorrekturen på fonen min er litt egen og sta. Anonymous poster hash: 3a54d...eb4
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Du kan halvere, eller doble, eller hva du vil! Og bruke slik form du vil Hadde like godt lagd et stort, og lagt resten i fryseren Og til deg over - det heter foccaccia Anonymous poster hash: a1e27...130 Hahaha... Nei, det heter faktisk focaccia, med en c først og to til slutt. Var det jeg prøvde å skrive også, men autokorrekturen på fonen min er litt egen og sta. Anonymous poster hash: 3a54d...eb4 Ja, du har helt rett Anonymous poster hash: a1e27...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Det skrives både foccacia og focaccia. Folk skriver det på så mange måter, men det er bare en som er korrekt! Anonymous poster hash: a1e27...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Det skrives både foccacia og focaccia. Gjør det? Se det du! Da tar jeg tilbake alle slemme beskyldninger mot fonen min gjenast. 😄 Anonymous poster hash: 3a54d...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå