Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 Da tenker jeg ikke på ovenfor små barn som f.eks. "Skal mamma hjelpe deg?", men ellers og gjerne skriftlig også. F.eks. når noen skriver på FB: "Endelig kveld, nå skal ho mor legge beina på bordet og slappe av" (og hun selv er "ho mor"), eller "nå skal mamma i huset nyte et glass vin". Er det bare meg, eller synes flere at dette er veldig sært? Litt narsissistisk rett og slett å omtale seg selv i 3. person? Anonymous poster hash: 89d89...575
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Da tenker jeg ikke på ovenfor små barn som f.eks. "Skal mamma hjelpe deg?", men ellers og gjerne skriftlig også. F.eks. når noen skriver på FB: "Endelig kveld, nå skal ho mor legge beina på bordet og slappe av" (og hun selv er "ho mor"), eller "nå skal mamma i huset nyte et glass vin". Er det bare meg, eller synes flere at dette er veldig sært? Litt narsissistisk rett og slett å omtale seg selv i 3. person? Anonymous poster hash: 89d89...575 Uff, dette gjør jeg stadig vekk. Ikke hjemme men på jobb, jobber med de minste i barnehage. "Kom så skal Hanne hjelpe deg". Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, er veldig klar over det, men klarer ikke å slutte med det. Anonymous poster hash: b3f6c...cc5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 Synes det er litt psykt å gjøre det. Samme med de som alltid er VI. Jeg spør om HUN vil ta en kaffe og hun svarer nei kan ikke VI er opptatt. Anonymous poster hash: 16fb8...300
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Uff, dette gjør jeg stadig vekk. Ikke hjemme men på jobb, jobber med de minste i barnehage. "Kom så skal Hanne hjelpe deg". Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, er veldig klar over det, men klarer ikke å slutte med det. Anonymous poster hash: b3f6c...cc5 Jo, men det er ovenfor små barn, og det blir noe annet. Nå tenkte jeg på de som gjør det ovenfor andre voksne, på FB, her inne osv. HI Anonymous poster hash: 89d89...575
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 Narsissistisk? Den skjønte jeg ikke helt. Alt man kan irritere seg over, egentlig. Anonymous poster hash: 59eea...edc
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Når du skrev narcissistisk måtte jeg le. Jeg ble nettopp "utsatt" for ei dame som omtalte seg i tredje person, og det var da så mye skryt at jeg ble helt satt ut. Det var av typen " Vil du ha noe gjort er det bare å spørre a Britt, a Britt står på for 4 personer tilsammen. Selv om a Britt blir sliten, så legger a deg aldri ned, å nei. Men egentlig så er det fryktelig å være a Britt, det koster mye å være a Britt" osv. WTF? Anonymous poster hash: de228...10a
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Når du skrev narcissistisk måtte jeg le. Jeg ble nettopp "utsatt" for ei dame som omtalte seg i tredje person, og det var da så mye skryt at jeg ble helt satt ut. Det var av typen " Vil du ha noe gjort er det bare å spørre a Britt, a Britt står på for 4 personer tilsammen. Selv om a Britt blir sliten, så legger a deg aldri ned, å nei. Men egentlig så er det fryktelig å være a Britt, det koster mye å være a Britt" osv. WTF? Anonymous poster hash: de228...10a Humrer. Høres faktisk ut som a Britt burde hentes av den gule bilen og få på seg en stram skjorte man kan lukke i ryggen.... 🙊 Anonymous poster hash: 16fb8...300
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Narsissistisk? Den skjønte jeg ikke helt. Alt man kan irritere seg over, egentlig. Anonymous poster hash: 59eea...edc Narsissistiske personer er ofte i overkant opptatt av seg selv, og noen kan ha et bilde av seg selv som noe nesten guddommelig og som da fortjener å bli omtalt i tredjeperson (om du har lest Bibelen vil du se at i følge den omtaler Gud seg i tredjeperson siden Han er en guddom) (og ps, jeg er ikke kristen). Jeg irriterer meg ikke over det, men synes det er litt rart og kanskje foruroligende. HI Anonymous poster hash: 89d89...575
uhhuhher Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 (endret) Redigert: Glem det, ser nå at jeg leste hovedinnlegget helt feil. :-) Endret 25. mai 2015 av uhhuhher
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Jeg synes ikke det er sært på f.eks facebook (med mindre det skjer hele tiden), det er bare sånn en skriver der, tenker jeg (gjør det ikke selv, men ho mor må da få gjøre det innimellom om hun ønsker det). Men å snakke slik (til større barn og voksne) er skikkelig rart, med mindre det er endel av en spøk ol. Narsissistisk kan kanskje stemme, særlig hos a Britt. Anonymous poster hash: 52973...2ed
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Når du skrev narcissistisk måtte jeg le. Jeg ble nettopp "utsatt" for ei dame som omtalte seg i tredje person, og det var da så mye skryt at jeg ble helt satt ut. Det var av typen " Vil du ha noe gjort er det bare å spørre a Britt, a Britt står på for 4 personer tilsammen. Selv om a Britt blir sliten, så legger a deg aldri ned, å nei. Men egentlig så er det fryktelig å være a Britt, det koster mye å være a Britt" osv. WTF? Anonymous poster hash: de228...10a hahaha Anonymous poster hash: b3f6c...cc5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Uff, dette gjør jeg stadig vekk. Ikke hjemme men på jobb, jobber med de minste i barnehage. "Kom så skal Hanne hjelpe deg". Jeg vet ikke hvorfor jeg gjør det, er veldig klar over det, men klarer ikke å slutte med det. Anonymous poster hash: b3f6c...cc5 Jo, men det er ovenfor små barn, og det blir noe annet. Nå tenkte jeg på de som gjør det ovenfor andre voksne, på FB, her inne osv. HI Anonymous poster hash: 89d89...575 Når ser jeg at du skrev at du ikke tenker på det overfor små barn, synes det sto at du tenkte på det i forbindelse med små barn. Herregud, det var det med å lese ordentlig før man svarer da Anonymous poster hash: b3f6c...cc5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #13 Skrevet 25. mai 2015 Da tenker jeg ikke på ovenfor små barn som f.eks. "Skal mamma hjelpe deg?", men ellers og gjerne skriftlig også. F.eks. når noen skriver på FB: "Endelig kveld, nå skal ho mor legge beina på bordet og slappe av" (og hun selv er "ho mor"), eller "nå skal mamma i huset nyte et glass vin". Er det bare meg, eller synes flere at dette er veldig sært? Litt narsissistisk rett og slett å omtale seg selv i 3. person? Anonymous poster hash: 89d89...575 Ingenting rart med det du beskriver. Men veldig, veldig sært å undres over om dette er narsissistisk... Anonymous poster hash: 5fdf1...379
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #14 Skrevet 25. mai 2015 Jeg synes også det er sært. Har ei i familien som omtaler seg selv som "mamma" når hun snakker til sine tenåringsbarn, jeg synes det er ganske merkelig også jeg. Selv sluttet jeg med det da mitt barn var et sted mellom 1 og 2 år... Anonymous poster hash: 90389...8a4
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #15 Skrevet 25. mai 2015 Narsissistisk? Den skjønte jeg ikke helt. Alt man kan irritere seg over, egentlig. Anonymous poster hash: 59eea...edc Narsissistiske personer er ofte i overkant opptatt av seg selv, og noen kan ha et bilde av seg selv som noe nesten guddommelig og som da fortjener å bli omtalt i tredjeperson (om du har lest Bibelen vil du se at i følge den omtaler Gud seg i tredjeperson siden Han er en guddom) (og ps, jeg er ikke kristen). Jeg irriterer meg ikke over det, men synes det er litt rart og kanskje foruroligende. HI Anonymous poster hash: 89d89...575 Anbefaler deg å lese litt abnormalpsykologi, for her skorter det tydeligvis sterkt på både fortolkning og kriterieforståelsen. Anonymous poster hash: 5fdf1...379
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #16 Skrevet 25. mai 2015 Når du skrev narcissistisk måtte jeg le. Jeg ble nettopp "utsatt" for ei dame som omtalte seg i tredje person, og det var da så mye skryt at jeg ble helt satt ut. Det var av typen " Vil du ha noe gjort er det bare å spørre a Britt, a Britt står på for 4 personer tilsammen. Selv om a Britt blir sliten, så legger a deg aldri ned, å nei. Men egentlig så er det fryktelig å være a Britt, det koster mye å være a Britt" osv. WTF? Anonymous poster hash: de228...10a Haha, rimelig sært og irriterende... Men langt fra nok til å kunne konkludere med en diagnose. Anonymous poster hash: 5fdf1...379
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #17 Skrevet 25. mai 2015 Når du skrev narcissistisk måtte jeg le. Jeg ble nettopp "utsatt" for ei dame som omtalte seg i tredje person, og det var da så mye skryt at jeg ble helt satt ut. Det var av typen " Vil du ha noe gjort er det bare å spørre a Britt, a Britt står på for 4 personer tilsammen. Selv om a Britt blir sliten, så legger a deg aldri ned, å nei. Men egentlig så er det fryktelig å være a Britt, det koster mye å være a Britt" osv. WTF? Anonymous poster hash: de228...10a Haha, rimelig sært og irriterende... Men langt fra nok til å kunne konkludere med en diagnose. Anonymous poster hash: 5fdf1...379 Jeg tror ikke hun er narcissist, men skrytete var det definitivt😉 Og veldig, veldig sært☺️ Anonymous poster hash: de228...10a
Plutselig_gravid Skrevet 26. mai 2015 #18 Skrevet 26. mai 2015 Reagerer ikke på at man omtaler seg selv i 3. Person i en enkelt setning. For eksempel sa en kamerat her for leden "Signe skal på jentetur til kjøben til helgen, så da er det han far som skal stelle heimen". Jeg kan finne på å si lignende. Reagerer på voksne som konsekvent snakker i 3.Person, slik som Brit over her 😀 😂
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #19 Skrevet 26. mai 2015 Jeg skriver noen ganger "ho mor" om meg selv, men det er jo mer et uttrykk, jeg bruker jo aldri "mor" om meg selv ellers. Jeg tror dette uttrykket er noe helt annet enn de som omtaler seg selv i tredjeperson i vanlig dialog med andre. Da er det jo at de bruker navnet sitt i stedet for "jeg/meg", og det synes jeg er skikkelig sært ja, da tenker jeg at det er en diagnose involvert. Anonymous poster hash: d2a24...416
soleia Skrevet 26. mai 2015 #20 Skrevet 26. mai 2015 Reagerar ikkje på eksempelet i HI, og synes det er ei kraftig overdriving å kalle det narsissistisk. Slike setningar kan både eg og andre eg kjenner seie/skrive. "a Britt" dreg den litt lengre enn vanleg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå