Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #1 Skrevet 25. mai 2015 er det virkelig så bra som det fremstår her? ser ikke ut som verden er enig siden de demostrer mot dem Anonymous poster hash: 31988...7db
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #2 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1
februarprins2013 Skrevet 25. mai 2015 #3 Skrevet 25. mai 2015 for min del har jeg bare postive erfaringer med dem,men de som mister barna sine føler sikkert seg veldig bitter,men egentlige steder burde ikke barnevernet gripet inn, barnevernet gjør kanskje mye feil, for eksempel de griper inn mer der det ikke trengs så ille,mens de barna som virkelig lider ikke får hjelp,det er min oppfatting i alle fall,men er altfor mange som er altfor negative til bv også, og det mener jeg er veldig ufortjent,barnevernet kan ikke snakke for seg, siden de har taushetsplikt
DramaMama Skrevet 25. mai 2015 #4 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Standardsvar og standardsvar... Problemet er vel helst at barnevernet ikke kan uttale seg om enkeltsaker pga taushetsplikt. Dermed flommer det over av foreldre som villig forteller sine historier - mens barnevernet ikke kan uttale seg om noen av dem, kun på generelt grunnlag. Jeg har sett mange saker i media som ikke samsvarer med virkeligheten overhodet. Mange av disse som blåser saker opp i media mangler totalt selvinnsikt. Barnevernet kan gjøre feil, det er mennesker som jobber der. Samtidig synes jeg jevnt over at de gjør en utrolig god og viktig jobb.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #5 Skrevet 25. mai 2015 for min del har jeg bare postive erfaringer med dem,men de som mister barna sine føler sikkert seg veldig bitter,men egentlige steder burde ikke barnevernet gripet inn, barnevernet gjør kanskje mye feil, for eksempel de griper inn mer der det ikke trengs så ille,mens de barna som virkelig lider ikke får hjelp,det er min oppfatting i alle fall,men er altfor mange som er altfor negative til bv også, og det mener jeg er veldig ufortjent,barnevernet kan ikke snakke for seg, siden de har taushetsplikt Gratulerer med dib's lengste setning. Anonymous poster hash: 86377...177
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #6 Skrevet 25. mai 2015 Det norske barnevernet er svært bra. Sammen med Sverige og Danmark vil jeg tro det er blant verdens beste. Det har selvfølgelig noen svakheter, kunne behøvd flere ressurser og tidvis bedre samarbeid med andre instanser. Fylkesnemnda har for lang ventetid, domstolene lener seg litt for tungt på sakkyndige utredere osv. De fleste anti-barnevernsdemonstranter er familier som har fått fratatt omsorgen for barn. Dessuten er en del land ganske langt bak Norge når det kommer til barns rettigheter og synet på oppdragelse, samt uvante med en kultur hvor det offentlige har et ansvar for barnas individuelle rettigheter. Det at noen demonsterer mot noe, betyr selvfølgelig ikke at de har rett. Anonymous poster hash: 9be1b...fbf
Iiiiik Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Klart ikke barnevernet er fritatt for feil. Det er vel omtrent like klart at det er mer interessant å fortelle verden om det når man føler seg urettferdig behandlet eller når det faktisk er begått feil. Dermed er ikke det du finner når du googler nødvendigvis representativt for brukeres opplevelse av barnevernet. Skjønner ikke helt hva du mener med at alle sakene er identiske. Sånn jeg leser barnevernkritikerne, deler de seg i to grupper. Den ene gruppa (som nok er minst), hevder at barnevernet ikke gjør noe for de som har det fælt. Den kritikken rammer egentlig hele hjelpeapparatet. Den andre gruppa hevder at barnevernet stjeler barn, at folk ber om hjelp og så ender det med dramatiske omsorgsovertakelser eller at det kommer inn en falsk bekymringsmelding og vips så er barna borte. Jeg vil tro begge deler skjer. Jeg har imidlertid også sett at barnevernet i mange tilfeller gjør en god jobb og at foreldre, skole og andre er fornøyde. Det selger imidlertid ikke aviser like godt og det flommer ikke ut på nettet.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Barnevernet i Norge gjør en fantastisk jobb! Gjør de feil? Ja, det forekommer nok, men der er veldig mange instanser å gå gjennom, så de blir stort sett fanget opp. Den største feilen de gjør, er å gripe inn FOR sent!! Nettopp FORDI bevis må være håndfaste! Pga taushetsplikten kan bv ALDRI forsvare sakene sine, heldigvis OG dessverre!! Har sett mange saker der folk er ute og skriker mot bv og urettferdig behandling... Uten unntak er dette foreldre som aldri burde vært i befatning med barn!! De lyver og svindler! De bruker sosiale medier for alt det er verdt, vel vitende om at fakta ALDRI kommer på bordet pga taushetsplikten. Skremmende mennesker! Anonymous poster hash: 0db77...785
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Standardsvar og standardsvar... Problemet er vel helst at barnevernet ikke kan uttale seg om enkeltsaker pga taushetsplikt.Dermed flommer det over av foreldre som villig forteller sine historier - mens barnevernet ikke kan uttale seg om noen av dem, kun på generelt grunnlag. Jeg har sett mange saker i media som ikke samsvarer med virkeligheten overhodet. Mange av disse som blåser saker opp i media mangler totalt selvinnsikt. Barnevernet kan gjøre feil, det er mennesker som jobber der. Samtidig synes jeg jevnt over at de gjør en utrolig god og viktig jobb. Nå gjaldt disse standard svarene saker jeg har lest. Når flere hundre saker nesten er identiske og de i bv ikke klarer å forklare hvorfor de har gjort som de har gjort. Bv har tausehetsplikt ovenfor barnet, men de kan utale seg om foreldrene. Barnet og foreldrene har ulike mapper og når foreldre fratar de for taushetsplikten er det å gjemme seg bort. Alle foreldre har sine mapper hjemme og når journalisten skriver om dette får de innsyn i Bv dokumenter om foreldrene. Da kommer hele saken frem. Google bv saken i Drammen. Der BUP går imot Drammen bv og er uenige. Det ble en stygg sak der mor vant! Saksbehandler fikk nye oppgaver. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Standardsvar og standardsvar... Problemet er vel helst at barnevernet ikke kan uttale seg om enkeltsaker pga taushetsplikt.Dermed flommer det over av foreldre som villig forteller sine historier - mens barnevernet ikke kan uttale seg om noen av dem, kun på generelt grunnlag. Jeg har sett mange saker i media som ikke samsvarer med virkeligheten overhodet. Mange av disse som blåser saker opp i media mangler totalt selvinnsikt. Barnevernet kan gjøre feil, det er mennesker som jobber der. Samtidig synes jeg jevnt over at de gjør en utrolig god og viktig jobb. Nå gjaldt disse standard svarene saker jeg har lest. Når flere hundre saker nesten er identiske og de i bv ikke klarer å forklare hvorfor de har gjort som de har gjort. Bv har tausehetsplikt ovenfor barnet, men de kan utale seg om foreldrene. Barnet og foreldrene har ulike mapper og når foreldre fratar de for taushetsplikten er det å gjemme seg bort. Alle foreldre har sine mapper hjemme og når journalisten skriver om dette får de innsyn i Bv dokumenter om foreldrene. Da kommer hele saken frem. Google bv saken i Drammen. Der BUP går imot Drammen bv og er uenige. Det ble en stygg sak der mor vant! Saksbehandler fikk nye oppgaver. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Du skriver tull og svada. Anonymous poster hash: 6f35e...3c3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Om vi ser bort fra om bv griper inn for tidlig eller for sent, her vil vi aldri bli enige uansett, og feil skjer i begge retninger uten at jeg mener at det kan forsvares med at de stort sett gjør en god jobb. Når det kommer til noe så alvorlig som å ta barn ut av hjemmet eller ikke, så bør man være rimelig sikker i sin sak, der er ikke rom for feil her i mine øyne, men det skjer. Men la oss nå se på hva barnevernet gjør når de først har tatt barna. For som et barnevernsbarn så kan jeg love dere at det er ingen piknik å bli flyttet. Jeg kjempet noe som virket som en evig kamp fra jeg var 11 år gammel til jeg var 21, med å få opprettholde kontakt med familien min, og søsken som jeg hadde blitt splittet fra. Og den sorgen vil jeg påstå er mye større enn den sorg jeg ble påført hjemme før omsorgsovertakelse. Men nå var vi barna lite klar over de problemer de voksne hadde før vi ble hentet. Vi led altså ikke noen nød, selv om vi tilslutt ikke kunne bo hjemme. Blir man tatt fra mor og far, så mister man i grunn hele familien. Mor og far får samvær, og det er under disse samværene at kontakten med resten av familien også må opprettholdes. Helt sykt spør du meg! Tanter, onkler, besteforeldre osv burde få fortsette å være dette, selv om barn er blitt flyttet i fosterhjem. Jeg måtte helt på egenhånd kjempe for kontakt med søsken utenom samvær, og her er man mye prisgitt fosterforeldrene både på godt og vondt. For vår del ble vi mest motarbeidet, og bv gjør ingenting om man tar det opp med dem heller. Og jeg er så ufattelig bitter. Er det noe som burde forandres, så er det hvordan barna og familien blir behandlet etter en omsorgsovertakelse. Selvfølgelig vil der finnes tilfeller hvor barna har det best uten kontakt med noen i storfamilien, men det tror jeg hører sjeldenhetene til, og her må man kunne bruke skjønn og vurdere hver sak for seg selv. Men det skjer ikke. Det skjedde ikke når jeg var barnevernsbarn, og det skjer heller ikke idag. Foreldre mister bare barna, men barna mister absolutt alle. Tenk over det! Anonymous poster hash: a7221...9f3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Jeg er selv barnevernsbarn. Det de gjorde feil i min sak, er at de brukte for lang tid på å flytte meg hjemmefra. Men jeg fikk fortsette å ha kontakt med min søster som var mye eldre enn meg. Eneste familie jeg hadde utenom mine foreldre. Jeg ønsket selv ikke kontakt med foreldrene mine. Og jeg fikk være mye hos søsteren min. Så jeg følte at da jeg endelig ble flyttet av barnevernet, så gjorde de det som var best for meg. Og de hørte på mine ønsker og hva jeg ville. Anonymous poster hash: 5229d...545
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #13 Skrevet 25. mai 2015 takk for svar, og saklig debatt av de fleste:). men du som sier at de tar feil de som demosterer, tar ikke barnevernet feil noengang? Anonymous poster hash: 31988...7db
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #14 Skrevet 25. mai 2015 Barnevernet har i likhet med helsevesenet taushetsplikt ovenfor brukere/pasienter/barnet osv. Men det betyr ikke at de ikke kan snakke om saken. Når du leser i avisen om feil som er begått i helsevesenet ser du at de henviser til taushetsplikt men kan redegjøre for hvilken feil som ble begått i den aktuelle saken. Barnevernet taper mye på å være en lukket organisasjon. Det er jo tydelig at det er noe som ikke funker! De har liten tiltro i samfunnet innad i Norge, samt i verden. FN har allerede varslet at det norske barnevernet vil bli et tema for dem i sommer der de skal gå igjennom prosedyrer osv knyttet til organisasjonen. Det tyder på at FN også har sine tanker om systemet. Ting som jeg kan komme på som bør forbedres fortløpende er at sakkyndige ikke skal ha tilknytning til barnevernet fra før av, de bør være uavhengige og det bør oppnevnes to, som uavhengige gjør sine observasjoner og konklusjoner. Det bør opprettes en egen familiedomstol, nemda bør kun få avgjøre hvorvidt barnevernet har sitt juridiske i orden, ikke om barnet bør flyttes eller ikke. Det er et tankekors at 90% taper i nemda men ut av de som anker vinner 30% neste runde. De bør jobbe for å effektivisere barnevernet og styrke rettsikkerheten, det kommer alle involverte parter til gode. Anonymous poster hash: f7bae...2c2
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #15 Skrevet 25. mai 2015 Barnevernet har i likhet med helsevesenet taushetsplikt ovenfor brukere/pasienter/barnet osv. Men det betyr ikke at de ikke kan snakke om saken. Når du leser i avisen om feil som er begått i helsevesenet ser du at de henviser til taushetsplikt men kan redegjøre for hvilken feil som ble begått i den aktuelle saken. Barnevernet taper mye på å være en lukket organisasjon. Det er jo tydelig at det er noe som ikke funker! De har liten tiltro i samfunnet innad i Norge, samt i verden. FN har allerede varslet at det norske barnevernet vil bli et tema for dem i sommer der de skal gå igjennom prosedyrer osv knyttet til organisasjonen. Det tyder på at FN også har sine tanker om systemet. Ting som jeg kan komme på som bør forbedres fortløpende er at sakkyndige ikke skal ha tilknytning til barnevernet fra før av, de bør være uavhengige og det bør oppnevnes to, som uavhengige gjør sine observasjoner og konklusjoner. Det bør opprettes en egen familiedomstol, nemda bør kun få avgjøre hvorvidt barnevernet har sitt juridiske i orden, ikke om barnet bør flyttes eller ikke. Det er et tankekors at 90% taper i nemda men ut av de som anker vinner 30% neste runde. De bør jobbe for å effektivisere barnevernet og styrke rettsikkerheten, det kommer alle involverte parter til gode. Anonymous poster hash: f7bae...2c2 Et annet tankekors er at BUP og barnevern ofte har motstridende meninger, samt at barnehage/helsesøster ofte blir vektlagt for lite dersom det ikke er disse som har meldt bekymring. Anonymous poster hash: f7bae...2c2
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #16 Skrevet 25. mai 2015 Nei det er det ikke. Google bv sak i Drammen så skjønner du hvor ille det er. Alle har møtt folk innen helsevesenet, nav osv som virkelig har gjort grove feil i jobben sin. Hvorfor er bv fritatt for feil? Bv er bygd opp på skjønn og personlige meninger Jeg har lest flere hundre saker om Bv. Fra sør til nord Norge. Sakene har ingen ting med hverandre, men de er indentiske. For meg virker det som bv gjemmer seg bak standard svar og når de får videre spørsmål klarer de ikke å svare. Ville googlet bv barnevernet så får du opp artikkel på artikkel om foreldre og barn som har sine historier. Også advokater, rektorer osv som har sine meninger. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Standardsvar og standardsvar... Problemet er vel helst at barnevernet ikke kan uttale seg om enkeltsaker pga taushetsplikt.Dermed flommer det over av foreldre som villig forteller sine historier - mens barnevernet ikke kan uttale seg om noen av dem, kun på generelt grunnlag. Jeg har sett mange saker i media som ikke samsvarer med virkeligheten overhodet. Mange av disse som blåser saker opp i media mangler totalt selvinnsikt. Barnevernet kan gjøre feil, det er mennesker som jobber der. Samtidig synes jeg jevnt over at de gjør en utrolig god og viktig jobb. Nå gjaldt disse standard svarene saker jeg har lest. Når flere hundre saker nesten er identiske og de i bv ikke klarer å forklare hvorfor de har gjort som de har gjort. Bv har tausehetsplikt ovenfor barnet, men de kan utale seg om foreldrene. Barnet og foreldrene har ulike mapper og når foreldre fratar de for taushetsplikten er det å gjemme seg bort. Alle foreldre har sine mapper hjemme og når journalisten skriver om dette får de innsyn i Bv dokumenter om foreldrene. Da kommer hele saken frem. Google bv saken i Drammen. Der BUP går imot Drammen bv og er uenige. Det ble en stygg sak der mor vant! Saksbehandler fikk nye oppgaver. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1 Du skriver tull og svada. Anonymous poster hash: 6f35e...3c3 Alt jeg skriver stemmer. Som sakt Google barnevern Drammen så får du sett hva de kan gjøre. De gjør en del bra, men alt for mange saker er identiske og jeg lurer på om de i det hele tatt gjør jobben sin eller holder seg til sin "fasit" og standardsvar. Norsk bv er nylig kritisert av FN og norsk bv blir videre diskutert i FN og den europeiske menneskerettighetsdomstolen. Dette er ikke tull og svada. Anonymous poster hash: bbb1a...bc1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #17 Skrevet 25. mai 2015 De jeg kjenner som er i "systemet"(barn altså) har god kontakt med øvrig familie som besteforeldre/ tanter og onkler etc. Selv om kontakt med foreldre er minimal. Anonymous poster hash: 82126...794
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #18 Skrevet 25. mai 2015 De jeg kjenner som er i "systemet"(barn altså) har god kontakt med øvrig familie som besteforeldre/ tanter og onkler etc. Selv om kontakt med foreldre er minimal. Anonymous poster hash: 82126...794 Som jeg skrev så er dette mye opp til fosterforeldrene. Besteforeldre, tanter, onkler osv har ikke partsrettigheter og kan derfor ikke kreve samvær eller noe annet av barnevernet. Men fosterhjemmene skal etter rett legge tilrette for å opprettholde denne kontakten. Og det er det langt ifra alle fosterhjem som gjør. Og gjør ikke fosterhjemmet det så får du heller ikke noe hjelp hos barnevernet. Ikke som vi har opplevd iallefall. Noe kommer kanskje an på hvilken type saksbehandler man havner borti, for der finnes mye grums der også, og kjemi, personlighet og personlige meninger ligger gjerne til grunn i dennes saksbehandling. Slik burde det jo ikke være. Nå er ikke jeg personlig i kontakt med barnevernet lenger, men kjenner et par foreldre på min alder som har mistet sine barn. Og disse barna har ikke kontakt med øvrig familie bortsett fra når de er på samvær med mor/far. Altså sitter disse barna i en helt lik situasjon idag, som vi gjorde for opptil 20 år siden. Det ene barnet var så lite at det har kanskje ikke så mye å si, men det andre barnet var ganske stor, og var vokst opp med å gå å tråkke i dørene til bestemoren og tanten - hvor han nå har mistet hele denne kontakten annet enn noen timer noen ganger i året, og ett og annet kort/brev som de utveksler. Og det bare fordi mor ikke egner seg som omsorgsperson. Anonymous poster hash: a7221...9f3
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #19 Skrevet 25. mai 2015 Kan ikke fatte at folk forventer et feilfritt system, når det er svært lite ressurser som går til barnevernet. Vil tro det er som alt annet som er kommune styrt. Rike kommuner har bedre barnevern enn fattige kommuner. Anonymous poster hash: 1bbbb...560
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #20 Skrevet 25. mai 2015 takk for svar, og saklig debatt av de fleste:). men du som sier at de tar feil de som demosterer, tar ikke barnevernet feil noengang? Anonymous poster hash: 31988...7db "Demosterer"? Forrige forsøket ditt var "demostrer"? Tror du faktisk at det heter noe av dette? For det setter deg jo midt i smørøyet av undermålere og uopplyste som har for lite mellom øra til å skulle ha med barn å gjøre i det hele tatt. Anonymous poster hash: 505cd...160
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #21 Skrevet 25. mai 2015 Kan ikke fatte at folk forventer et feilfritt system, når det er svært lite ressurser som går til barnevernet. Vil tro det er som alt annet som er kommune styrt. Rike kommuner har bedre barnevern enn fattige kommuner. Anonymous poster hash: 1bbbb...560 Du kan ikke fatte at folk forventer et feilfritt system når det gjelder barn, deres oppvekst, og handlinger som både kan og vil påvirke deres emosjonelle og psykiske helse langt inn i voksenalderen, om ikke hele livet...? Neivel.... Det synes jeg man kan forvente, og også kreve en endring på når det ikke er feilfritt. Eller vil du at folk bare skal sette seg ned å holde kjeft, og la ting skure og gå? For da blir det iallefall bedre, ikke sant? Anonymous poster hash: a7221...9f3
Sint naken biltyv Skrevet 25. mai 2015 #22 Skrevet 25. mai 2015 takk for svar, og saklig debatt av de fleste:). men du som sier at de tar feil de som demosterer, tar ikke barnevernet feil noengang? Anonymous poster hash: 31988...7db "Demosterer"? Forrige forsøket ditt var "demostrer"? Tror du faktisk at det heter noe av dette? For det setter deg jo midt i smørøyet av undermålere og uopplyste som har for lite mellom øra til å skulle ha med barn å gjøre i det hele tatt. Anonymous poster hash: 505cd...160 Haha, har du snorta sobril sammen med gubben til hun ene her inne eller😂😂
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #23 Skrevet 25. mai 2015 Den juridiske forskjellen på Norge og andre land ved omsorgsovertakelse og ikke minst tilbakeføres der omsorgsevnen er blitt bedre (bra nok), er at man i Norge vektlegger biologiske bånd mindre enn andre land. Når man vurderer hva som er barnets beste skiller man ofte mot fordelene ved å vokse opp hos familie. Det trekkes ikke inn i denne vurderingen eller får ikke særlig vekt. Dette er ganske unikt og kanskje ikke i tråd med FNs barnekonvensjon. Det er altså ikke barnevernet i seg selv eller enkeltsaker som er hoveddiskusjonen i internasjonale forum. Det er den juridiske vurderingen. Det er bare Norge og til en viss grad andre skandinaviske land som praktiserer slik, i andre land står familiebånd mye sterkere - men på godt og vondt, glem ikke det! Man må ha to tanker i hodet samtidig her - barns selvstendige rettigheter i Norge er generelt sterkere enn i resten av verden, der barnet i større grad vurderes som et familiemedlem og ikke et selvstendig individ. Men det er en interessant og spennende diskusjon. Hilsen jurist. Anonymous poster hash: cb693...b22
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #24 Skrevet 25. mai 2015 Kan ikke fatte at folk forventer et feilfritt system, når det er svært lite ressurser som går til barnevernet. Vil tro det er som alt annet som er kommune styrt. Rike kommuner har bedre barnevern enn fattige kommuner. Anonymous poster hash: 1bbbb...560 Du kan ikke fatte at folk forventer et feilfritt system når det gjelder barn, deres oppvekst, og handlinger som både kan og vil påvirke deres emosjonelle og psykiske helse langt inn i voksenalderen, om ikke hele livet...? Neivel.... Det synes jeg man kan forvente, og også kreve en endring på når det ikke er feilfritt. Eller vil du at folk bare skal sette seg ned å holde kjeft, og la ting skure og gå? For da blir det iallefall bedre, ikke sant? Anonymous poster hash: a7221...9f3 På ingen måte. Men så lenge det ikke blir prioritert av politikerne kommer det ikke til endres. Det handler ikke om grusomme tanter som vil ødelegge familier på moro skyld. Det handler om at helse og omsorg aldri blir prioritert i kommunenes budsjett. Det skulle ikke vært mulig for kommuner å ikke bevilge penger til de svakeste i samfunnet. Det skulle rett og slett ikke vært lov. Anonymous poster hash: 1bbbb...560
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #25 Skrevet 25. mai 2015 Nei, alle som protesterer er ikke uegnet! Det er heller ikke alle som protesterer som har mistet sine barn. Kjenner folk med både gode og dårlige erfaringer. Ikke representativt, men det er litt urovekkende når samtlige med dårlig erfaring er alene, og samtlige med god erfaring er gift! Og da mener jeg ikke ift utfall osv, men ift saksbehandlere. Div. kontor i Oslo, Akershus og Trondheim. Mine har begått grove saksbehandlingsfeil, og satt seg godt utover norsk lovgivning. Alt etter en anonym svadamelding som hverken barnehage, HS, eller lege er enige i. BV i dag er særdeles subjektivt, preges av uerfarne tildels unge folk på førstelinje, og det ser og ut til å være endel ukultur. Det er ikke greit i noen sammenheng, og skader alle innvolverte, både de som trenger hjelp og de som ikke gjør det. I tillegg til at det skader BVs omdømme. Noe av internasjonal kritikk mot norsk BV går ut på at de "bare" aksepterer A4-familier av middelklasse, dvs at det blir sett på som det ideelle. Anonymous poster hash: 1d89f...45a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå