Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Er det noen som har gått eller går på lærerskolen? Jeg har søkt grunnskolelærer 1-7 klasse. Jeg har noen spørsmål. Var det et greit studie? Hvor mange lærebøker måtte du kjøpe første året? Noen som har tatt studiet på 3 år? Anonymous poster hash: 47088...33b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 De får vel helt spasmer om du ikke sier lærerHØYskolen. Anonymous poster hash: aa0dc...70d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 De får vel helt spasmer om du ikke sier lærerHØYskolen. Anonymous poster hash: aa0dc...70d De? Anonymous poster hash: e15ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Går 3. året grunnskolelærer nå, men 5-10 trinn. Vet at 1-7 har ca. samme pensum som oss, kanskje litt mer siden de har både matematikk og norsk. Kjøpte ca. 10 bøker første året, kjøp brukt så blir det ikke så dyrt! Har ikke studert noe annet tidligere, har derfor ikke noe å sammenligne med, men strykprosenten er ikke høy, så vil si det er et greit studie! Anonymous poster hash: 8b914...b09
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 De får vel helt spasmer om du ikke sier lærerHØYskolen. Anonymous poster hash: aa0dc...70d Nei det gjør vi ikke. Har alltid blitt kalt lærerskolen Anonymous poster hash: 70d56...87f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Det er pensum å lære seg forskjellen på en studie og et studium. Og å lære seg av med Stor Bokstav på Umotiverte Steder. Anonymous poster hash: 43a78...840
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #7 Skrevet 25. mai 2015 Går 3. året grunnskolelærer nå, men 5-10 trinn. Vet at 1-7 har ca. samme pensum som oss, kanskje litt mer siden de har både matematikk og norsk. Kjøpte ca. 10 bøker første året, kjøp brukt så blir det ikke så dyrt! Har ikke studert noe annet tidligere, har derfor ikke noe å sammenligne med, men strykprosenten er ikke høy, så vil si det er et greit studie! Anonymous poster hash: 8b914...b09 Intet karakterkrav for å komme inn, og heller intet krav til å eksamineres ut? Jippi!!! 😳 Anonymous poster hash: aa0dc...70d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #8 Skrevet 25. mai 2015 Er det noen som har gått eller går på lærerskolen? Jeg har søkt grunnskolelærer 1-7 klasse. Jeg har noen spørsmål. Var det et greit studie? Hvor mange lærebøker måtte du kjøpe første året? Noen som har tatt studiet på 3 år? Anonymous poster hash: 47088...33b Noen år siden jeg ble uteksaminert nå, men svarer likevel. Studiet er greit, ja, men for å få gode karakterer må du lese mye. Første året jeg gikk lærerhøyskolen skjønte jeg nok ikke helt hvor mye som faktisk skulle til og fikk dårlige karakterer. Jeg kjøpte minimalt med bøker, i stedet lånte jeg bøkene på biblioteket ved høyskolen eller kopierte av medstudenter osv. Mye penger å spare på det. Jeg tok studiet på 4 år, men kunne nok klart det på 3 år også. Den gang var jeg singel og barnløls. Lykke til Anonymous poster hash: 80d3f...762
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Tusen takk for svar. Jeg har jobbet som assistent i skolen i mange år, så håper at det skal hjelpe meg litt på vei. Er innstilt på å jobbe med skolearbeidet som ved en vanlig arbeidsdag. Kan også bruke kvelder når barna er i seng. Jeg vurderer å ta Rle ved siden av studiet, istedenfor å ta det 4.året. Men er redd det kan bli for mye. Jeg har aldri studert før, så vet jeg må prøve å legge meg til gode studieteknikker. Men er litt skummelt når jeg ikke vet hva jeg går til. Hi Anonymous poster hash: 47088...33b
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Andre med erfaringer? Anonymous poster hash: 47088...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå