Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Vi er ikke nære veninner lengre, men kjenner hverandre veldig godt og var nære for 10-12 år siden. Treffes inn i mellom og skravler litt. Nå i helgen har jeg blitt fortalt at ene sønnen hennes, 20 år og bor hjemme, har blitt dømt for en alvorlig forbrytelse. Denne sønnen har jeg kjendt siden han var 6 år og har litt vondt for å tro at det jeg har blitt fortalt er sant. Sitter nå og vurderer om jeg skal snakke med moren for å gjøre henne oppmerksom på dette. Ville dere gjort det? Anonymous poster hash: 5e712...90f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Hvorfor tror du at hun ikke vet om det? Anonymous poster hash: 61b86...43a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Tror du ikke hun vet det... Anonymous poster hash: 09840...432
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Om han bor hjemme og er såpass ung så vil jeg tippe hun er rimelig "oppmerksom" på dette allerede... Anonymous poster hash: b3282...de8
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Dersom han har gjort dette så vet hun det. MEN dersom dette ikke er sant så tenkte jeg det kunne være greit at hun og sønnen viste om ryktene som går. Anonymous poster hash: 5e712...90f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Dersom han har gjort dette så vet hun det. MEN dersom dette ikke er sant så tenkte jeg det kunne være greit at hun og sønnen viste om ryktene som går. Anonymous poster hash: 5e712...90f Nettopp av den grunn så ville jeg ha tatt det opp. Ikke minst vil du kanskje få litt mer nyansert info. Anonymous poster hash: adb0e...b80
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Nei det ville jeg ikke tatt opp. Har selv en sønn på den alderen som bor hjemme, og har fått en dom for kriminalitet. Jeg synes dette er vanskelig å takle, og vil helst velge selv hvem jeg vil snakke med dette om. Det er sårt. Anonymous poster hash: 9e32d...b7c
Ikkedytt Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Hvis de ikke snakker med deg om det synes jeg ikke du skal ta det opp. Er ikke alle som ønsker å dele sånne ting. Så kan de som sprer ryktene (og hører de) få tro hva de vil. Er det ikke sant, så varer sikkert ikke ryktene alt for lenge.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #9 Skrevet 25. mai 2015 Nei det ville jeg ikke tatt opp. Har selv en sønn på den alderen som bor hjemme, og har fått en dom for kriminalitet. Jeg synes dette er vanskelig å takle, og vil helst velge selv hvem jeg vil snakke med dette om. Det er sårt. Anonymous poster hash: 9e32d...b7c Men hadde du ikke ønsket å vite at det ble snakket om og kunne uttale deg selv? Hadde det gått alvorlige rykter om meg eller min familie, så ville jeg helst ha visst om dem. Særlig siden folks fantasi har en tendens til å overskride virkeligheten ganske kraftig. Anonymous poster hash: adb0e...b80
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Rykter ville jeg ikke ha snakket med henne om. Hvorfor skal hun plages med det hun ikke trenger å vite, hvis det likevel "overskrider virkeligheten"? Hva godt fører det med seg at man kjenner til alle andres oppspinn, eller perverse vridninger av sakens fakta? Hvis du har bekreftet info om en rettskraftig dom (ikke fre kjentfolk, men f eks at du selv satt i rettssalen) og du mistenker at denne hjemmeboende sønnen klarer å holde det hemmelig for mor, så spiller det vel null rolle hva du sier eller ikke sier. En vakker dag kalles han inn til soning, og da får hun vel vite at det stemmer? Anonymous poster hash: 77241...5c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå