Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? ang flytting til nytt sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i leilighet på 110 kvadrat nå. To barn hvor ett starter på skolen til høsten. Vi har sett på hus som koster 1,5 mill. Den vi har i dag er takstert til 3mill.

Huset vi har sett på har stort kjøkken, 4 soverom, stor hage, garasje og alt er nytt. Barna må flytte fra alle vennene sine og starte på nytt (på bygda).

Vi kan da få 1,7mill mindre i gjeld og reise så mye vi vil fordi vi vil få det veldig greit økonomisk sett..

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 9d27f...f92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så billig? Må det brukes mye på å pusse opp? Jeg hadde gjort det

Anonymous poster hash: 5a8c8...b13

Skrevet

En ting som er flott med dagens prisnivå i byene, er at flere flytter ut i distriktene. Jeg skal selv flytte fra en leilighet i en storby, til en enebolig i en liten by. Barna gleder seg til å få hus med hage, jeg gleder meg til å halvere bokostnadene, i tillegg til at jeg får høyere lønn.

Anonymous poster hash: bb092...f2b

Skrevet

Vær klar over at det er mye dyrere å bo i et hus, oppvarming, forsikring og faste utgifter. Og ikke minst nødvendig oppussing som kommer etterhvert.

Så ville jeg tenkt nøye på om dere vil trives på bygda. Hva skjer om dere går fra hverandre, er det da like aktuelt å bli værende der? Husk at å bosette seg i et "billigere" strøk gjør veien tilbake dit dere er nå svært tung.

Om ikke dette er avskrekkende, så kjør på! Hvem vil ikke ha mer plass og mye mindregjeld...!

Skrevet

Alt er nytt så det er ikke det det står på nei :) det er vell plassen som gjør det, tror også at megler har tatt feil vurdering.

Vil gjerne ha flere meninger :)

Skrevet

I dag har vi 13.000 i mnd i lån på 30år (11.500 egentlig men 2000 til sameiet pr mnd også). Om vi kjøper huset har vi 5.000 pr mnd i 15år. Jeg har gode muligheter for å få meg jobb der, men ingen ktise om jeg faktisk ikke får jobb med det første heller. Vi vil uansett sitte med over 15.000 etter faste utgifter er betalt.

Skrevet

I dag har vi 13.000 i mnd i lån på 30år (11.500 egentlig men 2000 til sameiet pr mnd også). Om vi kjøper huset har vi 5.000 pr mnd i 15år. Jeg har gode muligheter for å få meg jobb der, men ingen ktise om jeg faktisk ikke får jobb med det første heller. Vi vil uansett sitte med over 15.000 etter faste utgifter er betalt.

5000 i lån og så kommer oppvarming og alle faste utgifter til huset i tilegg. Det er dyrere å bo i en stor enebolig.

Men om dere tror dere ville trives der er vel spørsmålet. Jeg ville aldri bosatt meg på bygda, men nå har jeg også bodd sentralt i by hele livet.

Skrevet

Bare husk at bolig ikke er alt. Nærmiljøet betyr mer enn kvm kjøkken. 😊

Hilsen ei som takket nei til enebolig for ei årslønn for å istedet bo i et trangt, svært overprisa rekkehus i oljebyen bare for å bo i nærheten av alt av slekt.

Besteforeldre trumfa svær hage. 😊

Anonymous poster hash: 79db2...336

Skrevet

Jeg hadde helt klart gjort det, har aldri skjønt hva som er så bra med å bo i en by uansett..

Anonymous poster hash: caba1...50d
Skrevet

Vi gjorde det ikke. Stortrives i byen med de muligheter det gir barn og unge (fritidsinteresser, utdanning, mm). Vi vurderte å flytte til mannens hjemplass, da hadde vi hatt null i lån, samt noen millioner i banken. Men for oss er det ikke verdt det :)

Anonymous poster hash: 72822...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...