Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt -

Anbefalte innlegg

Skrevet

da det lærte å telle til ti på engelsk? Og hva er normalt?

Anonymous poster hash: 4bd93...165
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Min på 2.5 teller til 7 på engelsk ☺

Anonymous poster hash: 6ee99...85f

Skrevet

5 år tror jeg. Tvillinger og litt sent ute generelt.

Skrevet

Aner ikke. Mi på 5 kan det ikke - men hvorfor skulle hun kunne nettopp dét?

Anonymous poster hash: f3fc3...55a

Skrevet

To år. Ipad generasjonen. Alfabetetet som 3 åring- både norsk og engelsk, samt alle farger og dyr på engelsk og enkle setninger. Leste rundt den tiden hun fylte 4 år. Det meste er normalt, og det spiller ingen rolle hvor tidlig eller sent det er så lenge det er innenfor normalen. De fleste vil møtes intellektuelt uansett på et tidspunkt :)

Anonymous poster hash: 67732...e95

Skrevet

Han hører mye på "tall-sanger", og overrasket med veldig da han plutselig telte i riktig rekkefølge fra 1-10 på engelsk. Han har nettopp fylt 2år. Jeg skjønner selvfølgelig at han mest sannsynlig bare hermer etter det han har hørt og ikke forstår at han teller. Lurte jo litt på om dette var vanlig, da.. Hi

Skrevet

Min er snart tre, kan telle til hundre på norsk og engelsk, samt lese alfabetet på begge språk. Engelsk pappa da.

Anonymous poster hash: 311a3...425

Skrevet

På norsk teller han fortsatt 1,2,5,4,8,10 osv, men på engelsk blir det riktig. Hi

Skrevet

Rett før 3 år. Lærte i barnehagen. Er 4 år nå og teller til 15 på engelsk, 10 på tysk og 20 på norsk. Nekte å telle lenger på norsk. Trenger ikke høyere tall sier hun. :);)

Anonymous poster hash: c0198...f42

Skrevet

Min er 6 og har ikke ipad eller noe slikt..

Anonymous poster hash: 4454b...ffd

Skrevet

Min på 2,5 bruker ikke ipad. Men ser jo på barnetv, så lærer både litt engelsk og kinesisk der ;) Nick jr 👍 🙈

Anonymous poster hash: 39936...2cb

Skrevet

Mine var to - heldigvis lærer de noe av Ipaden 😂

Skrevet

Dattera mi på 4,5 år teller litt på engelsk. One, two, three er på plass, resten blir litt tilfeldig plassert.

Hun har 3 søsken som går på skolen så hun lærer masse av dem... :)

Anonymous poster hash: dc529...859

Skrevet

2 år og 3 mnd, teller til 5 på engelsk,men 10 klarer han ikke enda

Skrevet

Ja tenk ungene mine kunne kinesisk fra de var ganske små. Ni Hao Kai Lan. haha :D

Anonymous poster hash: 3ba4a...67f
Skrevet

Det er en sånn ting jeg ikke vet, men i hvert fall i løpet av 1. klasse ;) Jeg mener å erindre at ene barnet unne det da han var 2-3 år fordi noen i bhg hadde lært ham det, men de andre vet jeg ikke. Hvorfor i alle dager er dette noe du henger deg opp i? Om de kan telle på engelsk er jo utelukkende avhengig av om noen har lært dem det, enten via spill, lek, samtale el. Det er jo ikke en målsetting slik som det å telle til ti på norsk. Det er derimot noe de burde kunne innen de er 4-5 år.

Anonymous poster hash: ee91e...72d
Skrevet

Tja, er jammen ikke sikker på når hun begynte med det.

Nå går hun siste året i barnehagen og teller til 15 på engelsk, tror hun har telt til 10 siden hun var 3-4 år. Hun har eldre søsken å lære av da, tror generelt barn med eldre søsken er mer sultne på å lære ting de kan? Sånn har det ihvertfall vært her.

Eldste kunne bare skrive navnet sitt da han begynte på skolen, andremann kunne hele alfabetet, tredje kunne skrive enkle ord og fjerde leste flytende da hun var 4 år. For hver unge har de vært tidligere ute med slik lærdom, og jeg har ikke presset noen av dem.

Hun som nå er nr fire skal begynne på skolen til høsten, hun kunne hele alfabetet da hun var 2,5 år, knakk lesekoden som 4-åring, leste flytende og skrev kort og brev til folk som 5-åring. Hun teller til 100 og forbi, hun regner pluss og minus, forstår og regner ut halvparten av, dobbelt så mange osv (hva er halvparten av 12, og hun svarer 6 uten problemer). Hun teller til 15 på engelsk, og kan mange engelske gloser. Er i det hele tatt utrolig mye mer kunnskapsrik enn det eldste var da han skulle begynne på skolen...

Anonymous poster hash: 43dd6...8ce
Skrevet

Barna mine er trespråklige så de lært å telle på alle språkene samtidig, de var muligens litt senere enn enspråklige barn, men det er vanlig. Hadde det vel på plass mellom to og tre en gang.

Anonymous poster hash: 091cc...7ff

Skrevet

Ja mine er 6 og teller til ti på norsk, engelsk og spansk. Men de er jo 6!

Løp ut i dag og kjøpte 2 tablets og laster ned for harde livet!

Anonymous poster hash: 4454b...ffd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...