Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjemt bort kjæresten og barna hans. Kjæresten lager alltid mat og er veldig flink til å fikse annet når jeg ber om det. Problemet er at barna på 17 og 20 er noen sjarmerende slabbedasker! De løfter ikke en muskel med mindre de blir bedt om det. De må minnes på å rydde etter seg etter frokost, de sprer glass og rot overalt. Jeg sier ifra når jeg ser det, mdn ofte er det "kngeb som vet" hvem som har glemt glass på verandaen, ikke ryddet benken eller glemt å låse døra.

Nå oppdaget jeg at 17 bruker vårt bad i smug, fordi hun ikke gidder å vaske det sitt eget. Jeg har tenkt at jeg ikke skal bry meg med alt, men nå er det nok. Kjæresten og jeg har diskutert dette mangfoldige ganger, men han gjør ikke noe! Så blir jeg muggen fordi ungdommene ikke gjør en dritt. Æsj! Jeg er SÅ lei og det kjipeste er at mår han ikke klarer det burde jeg satt ned foten for lenge siden - ihvertfall for ham!

Så - tips ønskes - hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: d600e...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor de hos dere fast?

Dersom de bor endel hos dere ville jeg hatt vaskedag. Det fungerer hos oss, men vi har mindre barn. Den dagen klokken x skal alle i huset vaske. Sett opp lister over hva som skal gjøre i ulike rom.

Belønn gjerne ungdommene, enten med tid, aktiviteter eller litt ekstra penger for å få de motiverte ril å hjelpe. Feks siden du var med å vaske huset idag skal jeg kjøre dere på kino og spandere billett og godteri på deg!

Anonymous poster hash: b7bed...c2d

Skrevet

Enten så gjør de pliktene sine, eller så flytter de. Punktum. Da kan de smuglåne naboens bad og de slenge fra seg glass hvor enn de vil, og angre når det ikke er flere glass igjen i hylla. 

Men får de månedspenger ol., av dere, ville jeg prøvd å kutte ned på dem for hver ting de ikke gjør. Vet ingen hvems glass som står på verandaen, blir begge to trukket. Blir badet deres brukt, blir det trukket, med mindre den aktuelle personen rengjør etter seg (er det vanskelig å finne ut av, gjør som det surrer rundt i avisene, plasser en papirbit ol., i toppen av baddøra og se om den er borte når dere skal på badet).

Jeg mener de er såpass store at belønninger er tull. Dette er hverdagslige gjøremål de MÅ kunne klare selv. 

Anonymous poster hash: b8a67...0cc
Skrevet

Bor de hos dere fast?

Dersom de bor endel hos dere ville jeg hatt vaskedag. Det fungerer hos oss, men vi har mindre barn. Den dagen klokken x skal alle i huset vaske. Sett opp lister over hva som skal gjøre i ulike rom.

Belønn gjerne ungdommene, enten med tid, aktiviteter eller litt ekstra penger for å få de motiverte ril å hjelpe. Feks siden du var med å vaske huset idag skal jeg kjøre dere på kino og spandere billett og godteri på deg!

Anonymous poster hash: b7bed...c2d

De bor bare delvis hos pappa'n sin og da er vi der alle sammen...

Skrevet

Enten så gjør de pliktene sine, eller så flytter de. Punktum. Da kan de smuglåne naboens bad og de slenge fra seg glass hvor enn de vil, og angre når det ikke er flere glass igjen i hylla.

Men får de månedspenger ol., av dere, ville jeg prøvd å kutte ned på dem for hver ting de ikke gjør. Vet ingen hvems glass som står på verandaen, blir begge to trukket. Blir badet deres brukt, blir det trukket, med mindre den aktuelle personen rengjør etter seg (er det vanskelig å finne ut av, gjør som det surrer rundt i avisene, plasser en papirbit ol., i toppen av baddøra og se om den er borte når dere skal på badet).

Jeg mener de er såpass store at belønninger er tull. Dette er hverdagslige gjøremål de MÅ kunne klare selv.

Helt enig!

Anonymous poster hash: 17edc...814

Skrevet

Helt enig!

Problemet er at jeg mener nye regler bør komme fra ham, men han tar i papir"barna" med silkehansker. Det virker som om han er livredd for å stille krav. Det plager meg - virkelig!

Skrevet

Helt enig!

Problemet er at jeg mener nye regler bør komme fra ham, men han tar i papir"barna" med silkehansker. Det virker som om han er livredd for å stille krav. Det plager meg - virkelig!

Så lag lignende regler for ham. Han setter regler og grenser for ungene, eller så får han ta seg av ALT etter dem. Vaske bad, rydde og styre på. Jeg ville sagt at annet var totalt uaktuelt. Jeg hadde faktisk dratt det så langt at jeg hadde rømt huset med ungene på besøk om det ikke ble ordnet opp i, og forlangt å komme hjem igjen til strøkent hus. Så hadde han sett hvor mye du faktisk gjør, når "ungene" ikke gjør noe som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...