Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betraktes som styrtfødsel? Hos meg tok det 4 timer fra riestart til baby var født. Er det styrtfødsel? Er det sannsynlig at neste fødsel blir kortere i varighet? Var din andre fødsel kortere i varighet?

Anonymous poster hash: 8ab61...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg har lest at det er 3 timer for førstegangsfødende og 2 timer for andregangsfødende. Om det regnes fra riestart eller aktiv fødsel (4cm) vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: f857a...611

Skrevet

Hva betraktes som styrtfødsel? Hos meg tok det 4 timer fra riestart til baby var født. Er det styrtfødsel? Er det sannsynlig at neste fødsel blir kortere i varighet? Var din andre fødsel kortere i varighet? Anonymous poster hash: 8ab61...586

Det er en styrtfødsel ja. Noen opererer med tre timer, men noen fire timer. Det står i papirene dine om det var styrtfødsel. Det er viktig for neste fødsel. Det må du snakke med lege, jm og sykehus om.

Anonymous poster hash: 641a5...719

Skrevet

Det er nok mer en rask fødsel enn en styrtfødsel.
Mindre enn 3 timer for  førstegangsfødende, og under 2 timer for flergangsfødende er styrfødsel.

Men det regnes jo fra når fødsel er skikkelig i gang da, så det kan jo være.
Det er litt vanskelig å definere akkurat når en fødsel er virkelig i gang, men ofte sp grå dem ut ifra når det er 4cm åpning og gode rier.
Men har du gode rier med tak i som jobber godt, kan det regnes som fødsel før og, men det er vanskelig å si.

Skrevet

Hvilken papirer står det i? Skulle gjerne sett papirene, et det bare å kontakte fødeavdelingen? Fikk med meg papirer, men der stod det bare vekt,lengde,apgar score,kjønn etc.

Skrevet

Begynte i 9 tiden hos meg. Og fra kl 12 ble det "seriøse rier" og ungen var ute 1330.

Ene sa det var styrtfødsel .. Andre gangs. ..

Anonymous poster hash: f5d98...9d6

Skrevet

Fødte på 40 min, så det ble kalt styrtfødsel!

Anonymous poster hash: ff899...bb2

Skrevet

Begynte i 9 tiden hos meg. Og fra kl 12 ble det "seriøse rier" og ungen var ute 1330.

Ene sa det var styrtfødsel .. Andre gangs. ..

Anonymous poster hash: f5d98...9d6

Jeg fikk vite at jeg var i grenseland til styrtfødsel med min tredje (hadde styrfødsel med de to andre). Da begynte riene halv fire, men vari ikke orntlig igang m veldig ujevne, kl 1610 hadde jeg fire cm åpning og ungen var ute kl19. Men jeg fikk beskjed at det bare var en rask fødsel.

Skrevet

Fjerde fødsel til meg må vel ha vært styrtfødsel.

Kom meg ikke til sykehuset, så ble hjemmefødsel, ambulanse med jordmor kom ca 5 min etter at babyen ble født. Tok ca ei halvtime fra første tegn, til vi var "ferdige".

Anonymous poster hash: f6f57...128

Skrevet

Min første fødsel fra riene startet skikkelig til ungen va født tok lott over 1 time ca (førstegangs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...