Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Hei! Jeg er har et ENK, som det ikke var drift i i fjor, og et AS som jeg eier, men kun er eier av, jeg tar ikke ut penger derfra. Jeg har fått selvangivelse for selvstendig næringsdrivende, men ingenting om AS'et skal føres der vel? For det har jo egen selvangivelse. Er det riktig forstått? Anonymous poster hash: bf7de...b13
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Nei,ASet skal ikke inn i din personlige selvangivelse. Et AS er et selvstendig skattesubjekt og du må sende egen selvangivelse + næringsoppgave for det. Evt overskudd/underskudd fra ENK skal på den personlige selvangivelsen. Anonymous poster hash: 10e2f...594
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Ikke annet enn en evt formuesverdi. På din selvangivelse for 2014 skal du ta med din andel av selskapets formuesverdi pr 31.12.2013. Du har sikkert fått en oppgave over aksjer? Ligger nok i altinn hvis du ikke har sett den før. Der skal også ligningsverdien stå, denne skal inn i selvangivelsen din. Mvh revisor'n Anonymous poster hash: 031db...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå