Gå til innhold

Min eks vil skjule barnet "vårt"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja han stakk da jeg ikke ville ta abort. Vi brukte ikke prevensjon og jeg sa klart ifra at jeg ikke tar abort om det blir barn. Vi unngikk eggløsning med 5 dager, trodde vi.

Nå har har han kuttet all kontakt og de har så mye annet i familien akkurat nå.

Tror ikke de vet at jeg er gravid engang. Vet han har løyet om meg derfor de ikke tar kontakt. På et tidspunkt kommer jo barnet!

 

Når MÅ jeg bryte tausheten?

Eksen vil jo klikke..

 

Anonymous poster hash: 72faf...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har klart å bli gravide ved å ha sex 5 dager før el, så det er virkelig ingen sikker metode hvis en vil unngå barn. Det er vel eksen som kan fortelle det til resten av familien? 



Anonymous poster hash: 50560...6ef
Skrevet

Hvorfor skal du gidde å fortelle dem noe som helst? Det er farens ansvar. Du får droppe å føre ham opp med foreldreansvar, og så krever du bidrag gjennom NAV, så du får det du har rett på. Så kan han seile sin egen sjø..



Anonymous poster hash: 7b7b6...0af
Skrevet

Han blir far mot sin vilje, prøv å se det fra hans side...

 

Anonymous poster hash: 89c93...99f

Skrevet

Han gikk etter 3år som samboere. Klikket bare. Sier at jeg har stjålet en del fra han som han ikke vil dele med meg.

Helt ulik seg selv..

Han vil nok ikke si noe.

Han har vel løyet om at jeg har gjort noe annet feil siden jeg ikke hører fra noen lenger.

 

Anonymous poster hash: a45b5...5ca

Skrevet

Men se det fra hennes side og barnets side. Det er jo klart hun vil at de skal vite at han blir far. Det er faktisk ganske stort. Og jeg tror de aller fleste hadde satt rimelig stor pris på muligheten til å ha kontakt med barnebarn, tantebarn etc.

 

Ville sagt det til dem selv når det nærmet seg tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: 9936e...33d

Skrevet

En eller annen gang vil det komme frem, kanskje dere har felles venner og jungeltelegrafen går grusomt fort. Kanskje du kan prøve å snakke med ham om det? Det vil jo være bedre at han forteller det selv enn at besteforeldre hører at de plutselig er blitt besteforeldre. 

Hvis det ikke er så lenge siden han fikk vite det kan det jo hende at han enda er sint, men hvis han får la følelsene roe seg litt blir det enklere for ham?



Anonymous poster hash: 59d7f...29f
Skrevet

Her var barnet 6 mnder å barnefar hadde ikke fortalt til familien sin at han hadde ett barn :S

Selv om han var hos oss jevnlig for å være med barnet.

 

Anonymous poster hash: ce9ee...94f

Skrevet

Hvor langt på vei er du? Hvis det er tidlig i svangerskapet synes jeg du burde gi ham tid. Det er uansett en stor omveltning å skulle få et barn, sikkert i enda større grad når man selv ikke ønsker det. Selv om han var klar over at dette var en risiko han tok, så trenger han nok litt tid til å venne seg til tanken. 

 

Hvis du derimot er i slutten av svangerskapet tenker jeg det er på tide at du tar tak i dette selv. Om han velger å være fraværende er det ikke stort du kan gjøre med det, men jeg mener at det ikke er opp til ham å bestemme at barnet ikke skal ha kontakt med resten av hans familie.De er jo barnets familie også. Det at han ikke vil ha kontakt skal ikke frarøve barnet mulighet til å bli kjent med tanter,onkler, besteforeldre, søskenbarn, etc., eller disses mulighet til å bli kjent med sitt nye familiemedlem. Hvis han fortsatt ikke har fortalt familien sin noe når det nærmer seg slutten av svangerskapet synes jeg at det er på sin plass at du tar kontakt med dem og forteller det selv, men før du gjør det synes jeg du bør snakke med ham, fortelle at du mener familien hans skal vite det, og gi ham valget mellom å fortelle det selv eller at du forteller det. Så gir du han en tidsfrist, jeg tenker at 14 dager er rimelig, hvis han ikke forteller innen 14 dager,så forteller du. Du sier han har brutt all kontakt.Hvis han ikke tar telefonen kan du sende samme beskjeden på mail, som facebookmelding eller som et brev.  

 

 



Anonymous poster hash: f9ff4...f0a
Skrevet

Hvis en av mine sønner hadde ødelagt for evt kontakt med barnebarn ved å unnlate å fortelle om dem, ville jeg blitt knust. Håper han tar til vettet.

 

Anonymous poster hash: 5d567...0cf

Skrevet

 

Hvor langt på vei er du? Hvis det er tidlig i svangerskapet synes jeg du burde gi ham tid. Det er uansett en stor omveltning å skulle få et barn, sikkert i enda større grad når man selv ikke ønsker det. Selv om han var klar over at dette var en risiko han tok, så trenger han nok litt tid til å venne seg til tanken. 

 

Hvis du derimot er i slutten av svangerskapet tenker jeg det er på tide at du tar tak i dette selv. Om han velger å være fraværende er det ikke stort du kan gjøre med det, men jeg mener at det ikke er opp til ham å bestemme at barnet ikke skal ha kontakt med resten av hans familie.De er jo barnets familie også. Det at han ikke vil ha kontakt skal ikke frarøve barnet mulighet til å bli kjent med tanter,onkler, besteforeldre, søskenbarn, etc., eller disses mulighet til å bli kjent med sitt nye familiemedlem. Hvis han fortsatt ikke har fortalt familien sin noe når det nærmer seg slutten av svangerskapet synes jeg at det er på sin plass at du tar kontakt med dem og forteller det selv, men før du gjør det synes jeg du bør snakke med ham, fortelle at du mener familien hans skal vite det, og gi ham valget mellom å fortelle det selv eller at du forteller det. Så gir du han en tidsfrist, jeg tenker at 14 dager er rimelig, hvis han ikke forteller innen 14 dager,så forteller du. Du sier han har brutt all kontakt.Hvis han ikke tar telefonen kan du sende samme beskjeden på mail, som facebookmelding eller som et brev.  

 

 

 

Anonymous poster hash: f9ff4...f0a

 

Veldig enig i denne!

Skrevet

Takk for gode svar!

 

Jeg er kun 13 uker og han er sint enda.

Hans søster vet men hun støtter han.

Jeg tar kontakt med familien når jeg nærmer meg termin, så tar jeg hans galskap derfra.

Kan jo hende at han roer seg litt.

 

Skal på ultralyd til uka og vet ikke om jeg gleder meg..

Vet ikke om de kan se kjønn..

Vet ikke om jeg vil ha gutt eller jente..

Bare redd for at noe er galt...jeg er rett over 30 og føler meg litt gammel fremfor mine venner som har konfirmasjons barn!

Min første skal på skolen til høsten mens nummer 2 er på vei.

 

Anonymous poster hash: a45b5...5ca

Skrevet

Han blir far mot sin vilje, prøv å se det fra hans side...

 

Anonymous poster hash: 89c93...99f

.

 

Mot sin vilje? Han valgte å ikke beskytte seg enda han viste HI sitt standpunkt om abort

 

 

 

Anonymous poster hash: 5bd72...36b

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan voksne folk i det hele tatt kommer opp i slike situasjoner..

Dere må da ha visst at å ha sex uten prevensjon kan føre til barn, NÅR som helst i syklusen.

 

 

Anonymous poster hash: f01af...79b

Skrevet

Han blir far mot sin vilje, prøv å se det fra hans side...

 

Anonymous poster hash: 89c93...99f

Seriøst?? Er man med på leken, må man tåle steken. En voksen mann har vel hørt om både blomsten, bien og kondom.

 

 

Anonymous poster hash: 34863...cdb

Skrevet

Er i samme situasjon som deg, HI. Barnefar har ikke fortalt verken venner eller familie om det kommende barnet, og vil ikke ha noe med verken meg eller barnet å gjøre. Jeg kommer ikke til å kontakte hans familie, det er opp til han om han vil involvere dem. Selvfølgelig skulle jeg ønske det var annerledes, men jeg valgte selv å beholde barnet, til tross for at jeg visste at han ikke ville stille opp. Noen måneder igjen til fødsel og er helt forberedt på å måtte klare dette selv :-) 



Anonymous poster hash: ed4cb...b2d
Skrevet

 

Er i samme situasjon som deg, HI. Barnefar har ikke fortalt verken venner eller familie om det kommende barnet, og vil ikke ha noe med verken meg eller barnet å gjøre. Jeg kommer ikke til å kontakte hans familie, det er opp til han om han vil involvere dem. Selvfølgelig skulle jeg ønske det var annerledes, men jeg valgte selv å beholde barnet, til tross for at jeg visste at han ikke ville stille opp. Noen måneder igjen til fødsel og er helt forberedt på å måtte klare dette selv :-)

 

Anonymous poster hash: ed4cb...b2d

 

Lyst på kontakt pr pm?

Hadde vært godt med en å snakke med i samme situasjon.

 

Anonymous poster hash: a45b5...5ca

Skrevet

Hadde det vært meg, hadde jeg nok vært så egoistisk at jeg holdt kjeft. Vil ikke at mannens øvrige familie skulle krevd samvær via mannen.... 

Jeg ble forresten gravid på p-pilla og mannen ble også lei seg og sint. Det ga seg etter et par uker, så innen fødsel var han klar og roet seg ned. Gi det litt tid, så kanskje han forteller familie selv :) 



Anonymous poster hash: 6729f...ab2
Skrevet

 

Er i samme situasjon som deg, HI. Barnefar har ikke fortalt verken venner eller familie om det kommende barnet, og vil ikke ha noe med verken meg eller barnet å gjøre. Jeg kommer ikke til å kontakte hans familie, det er opp til han om han vil involvere dem. Selvfølgelig skulle jeg ønske det var annerledes, men jeg valgte selv å beholde barnet, til tross for at jeg visste at han ikke ville stille opp. Noen måneder igjen til fødsel og er helt forberedt på å måtte klare dette selv :-)

 

Anonymous poster hash: ed4cb...b2d

 

Lyst på kontakt pr pm?

Hadde vært godt med en å snakke med i samme situasjon.

 

Anonymous poster hash: a45b5...5ca

 

 

 

Gjerne det, kontakt med på brukeren bema09

 

Anonymous poster hash: ed4cb...b2d

Skrevet

Jeg ble gravid med en elsker, jeg var singel og han var i forhold. Han meldte seg helt ut og sa også at han ikke kom til å fortelle det til sine. Nå mistet jeg, men jeg hadde uten tvil fortalt det til foreldrene hans, de har rett å vite om barnebarnet sitt, og barnet har uten tvil rett til å vite om opphavet sitt.

 

Anonymous poster hash: add6a...68c

Skrevet

Dette høres sikkert sykt ut, og jeg er farget av min egen situasjon. Her har jeg endelig klart å komme meg vekk fra en voldelig barnefar. Jeg kan komme til å måtte kjempe for mine barns sikkerhet i retten, for jeg mener ikke at han er egnet til å ha dem alene. Men alle par som får barn nå, får felles foreldreansvar, og det gir ham masse rettigheter, selv om det ikke nødvendigvis er det rette for barna. Dessuten er jeg avhengig av hans signatur for å skaffe barna pass osv.

 

Så hadde jeg vært i din situasjon nå, hadde jeg skrevet ukjent far i papirene, for å sikre deg og barnet best mulig. Da har han ingen rettigheter. Likevel kan du gi ham det moralske ansvaret for å ha kontakt med barnet sitt, hvis han er egnet. Men det er som sagt ut fra min egen situasjon nå.

 

Anonymous poster hash: 5c3b6...e0d

Skrevet

Dette høres sikkert sykt ut, og jeg er farget av min egen situasjon. Her har jeg endelig klart å komme meg vekk fra en voldelig barnefar. Jeg kan komme til å måtte kjempe for mine barns sikkerhet i retten, for jeg mener ikke at han er egnet til å ha dem alene. Men alle par som får barn nå, får felles foreldreansvar, og det gir ham masse rettigheter, selv om det ikke nødvendigvis er det rette for barna. Dessuten er jeg avhengig av hans signatur for å skaffe barna pass osv.

 

Så hadde jeg vært i din situasjon nå, hadde jeg skrevet ukjent far i papirene, for å sikre deg og barnet best mulig. Da har han ingen rettigheter. Likevel kan du gi ham det moralske ansvaret for å ha kontakt med barnet sitt, hvis han er egnet. Men det er som sagt ut fra min egen situasjon nå.

 

Anonymous poster hash: 5c3b6...e0d

Det er klart jeg skal!

For som deg er dette min situasjon med eksmannen. Psykisk terror og seksuelt misbruk før jeg ble gravid. Dopet og voldtatt av egen samboer...

 

Jeg har ingen bevis og han noterer alt som blir gjort og sagt. Slik er ikke jeg. Greier ikke!

Bør, vet det.

 

Anonymous poster hash: a45b5...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...