Gå til innhold

Deprimert mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette?

Jeg føler jeg trenger noen å snakke med som kan gi meg råd til hvordan jeg skal klare meg midt oppi dette. Det påvirker tross alt hele familien i stor grad. Kan jeg kontakte min fastlege, evt hans? Han får ikke behandling da han ikke ser selv han er syk...

Anonymous poster hash: d590d...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt kontakte både egen og hans fastlege, men det er ikke noe særlig de får gjort opp mot ham direkte. Fastlegen din er den naturlige å snakke med i forhold til at du sliter selv når du må forholde deg til ham.

Og så er det helt innenfor å kreve at han blir med på behandling når dette påvirker folk rundt ham.

Anonymous poster hash: 578f7...837
Skrevet

Hvordan får jeg han til å innse han trenger hjelp? Han blir så sinna bare for den minste ting.

Hi

Skrevet

Det vet jeg ikke. Kan du alliere deg med andre rundt dere som har sett det samme? Hans kamerater, foreldre, søsken e.l.?

Ellers må du kanskje bare sette hardt mot hardt: "Du skal til legen sammen med meg, ellers kan ikke vi bo sammen med deg, for måten du oppfører deg er ødeleggende for meg og barna"-type.

Anonymous poster hash: 578f7...837
Skrevet

Hvordan får jeg han til å innse han trenger hjelp? Han blir så sinna bare for den minste ting.

Hi

Skriv en dagbok, kanskje det blir lettere for ham å se hvis han får det på papiret? 

Jeg har selv en alvorlig psykisk diagnose og det var et helvette for mannen min å få meg til legen. Jeg nektet å innse at jeg var syk. Det endte med at familien min tok kontakt med fastlegen min og en dag satt hele familien vår i stua (ikke ungene) og fortalte hvor redde de var for at jeg var syk. Jeg ble sint, lei meg, følte meg tråkka på osv, men jeg fikk en liten vekker og dro til legen for å få henvisning bare for å gjøre familien tilfreds - enda innså jeg ikke at jeg var syk. Etter noen mnd i terapi så jeg det plutselig hvor syk jeg egentlig var og endelig var det mulig å motta hjelp. 

Aner ikke hva dere skal gjøre, men ville dele min historie. Klem

Anonymous poster hash: a5324...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...