Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Noen som har en krem å anbefale på nyfødt? Han har tørr hud, som flasser av. Tørr i ansiktet også.., Anonymous poster hash: 3161e...32e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Hvor gammel? Kan det være eksem? Min lille fikk eksem tidlig. Tips: bruk kun bomull, vask kun klær med neutral vaskemiddel, bad med Rikshospitaletsbadeolje(kjøpes på apotek), ikke bad han for ofte. Smør med en litt fet krem ala locobase, aderma. Anonymous poster hash: 50f1b...1d4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Hvor gammel? Kan det være eksem? Min lille fikk eksem tidlig. Tips: bruk kun bomull, vask kun klær med neutral vaskemiddel, bad med Rikshospitaletsbadeolje(kjøpes på apotek), ikke bad han for ofte. Smør med en litt fet krem ala locobase, aderma. Anonymous poster hash: 50f1b...1d4 Han er litt over en uke gammel! Vet ikke om det er eksem... :/ har badet han bare 2 ganger... Han er 1 uke og 3 gammel! Anonymous poster hash: 3161e...32e
Daquiry Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 (endret) De skal ha tørr hud, min er like gammel og det går over av seg selv. De har tørr hud etter å ha ligget i vann så lenge. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Stell-av-barnet/Slik-steller-du-spebarnet/ Endret 24. mai 2015 av Daquiry
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 De skal ha tørr hud, min er like gammel og det går over av seg selv. De har tørr hud etter å ha ligget i vann så lenge. http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Stell-av-barnet/Slik-steller-du-spebarnet/ Det var også det mamma sa, at de "fornyer" hud på en måte.. Anonymous poster hash: 3161e...32e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Har alle mine også hatt. Hvis det blir skikkelig tørrflekket så har jeg smurt en gang med bepanthen(eller hva det heter). Da har det blitt borte igjen. Ellers masserer vi litt med apobase, brukes av hele familien 😊 Anonymous poster hash: 3d73f...bd2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Man kan også ta litt babyolje på en bomullsdott og smøre på de tørre områdene. Fikk fortalt det på barselavdelingen, men har ikke prøvd det selv. Anonymous poster hash: 32be2...62d
monty12 Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Ikke bruk krem,det kan hindre huden i å produsere fett selv.Det skyldes overgangen fra vann til luft etter fødsel. Huden vil flasse av av seg selv som flere andre har nevnt. Kan evt ha litt olje i badevannet.
monty12 Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Ikke bruk krem,det kan hindre huden i å produsere fett selv.Det skyldes overgangen fra vann til luft etter fødsel. Huden vil flasse av av seg selv som flere andre har nevnt. Kan evt ha litt olje i badevannet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Signerer det de skriver over om st den fornyer seg:-) Hvis du velger å bruke babyolje så pass på at den ikke inneholder mineralolje. Paraffinum liqudum kan det for eksempel stå da. Det ødelegger huden helt seriøst. Anonymous poster hash: a061f...5c0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Signerer det de skriver over om st den fornyer seg:-) Hvis du velger å bruke babyolje så pass på at den ikke inneholder mineralolje. Paraffinum liqudum kan det for eksempel stå da. Det ødelegger huden helt seriøst. Anonymous poster hash: a061f...5c0 Skal bade han snart da prøver jeg å ta olje i vannet har den fra natusan Anonymous poster hash: 3161e...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå