Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Er det slik at man ikke kan varme den opp flere ganger? Jeg pleier å varme opp vann i vannkokern, så heller jeg det i en bolle å lar flasken flyte oppi der i ett par minutter. Men synes det er litt synd å kaste det som ikke babyen klarer å drikke . Hva gjør dere? Tips? Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Du skal ikke varme det opp flere ganger. Men, du trenger ikke varme opp så mye av gangen. Anonymous poster hash: ec451...14a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Du må ikke varme opp hele pakken, du vet vel ca hvor mye babyen drikker per måltid? Hell oppi ei flaske så mye som babyen drikker og sett resten i kjøleskapet i originalembalasjen, der kan den stå åpen i 24 timer. Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 For et drittsvar! Du vet at det finnes mange grunner til å ikke amme som div helseproblemer? Selv fikk jeg ikke melk, hvordan amme da mener du? HI ikke bry deg om den personen der! Anonymous poster hash: 395dd...7b5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 Jeg hadde ammet om jeg hadde kunnet. Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Du må ikke varme opp hele pakken, du vet vel ca hvor mye babyen drikker per måltid? Hell oppi ei flaske så mye som babyen drikker og sett resten i kjøleskapet i originalembalasjen, der kan den stå åpen i 24 timer. Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 For et drittsvar! Du vet at det finnes mange grunner til å ikke amme som div helseproblemer? Selv fikk jeg ikke melk, hvordan amme da mener du? HI ikke bry deg om den personen der! Anonymous poster hash: 395dd...7b5 Pleier som regel å bare 40 ml av og til 60. Noen ganger drikker han alt noen ganger er så mye som 40 ml igjen. :/ Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Med en nyfødt begynner du forsiktig med ca 10 ml, og så øker du med 10ml hver andre dag ca.. Når babyen er 1 mnd bør den spise mellom 80ml-150ml i et måltid. Viktig å gi dem mat ca hver tredje time, men det er jo ingen krise om det blir 2,5t mellom akkurat:) Gir du for mye er det ikke plass i magen, og de vil ikke spise ordentlig når de først spiser:) Anonymous poster hash: 65a9a...9ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Du må ikke varme opp hele pakken, du vet vel ca hvor mye babyen drikker per måltid? Hell oppi ei flaske så mye som babyen drikker og sett resten i kjøleskapet i originalembalasjen, der kan den stå åpen i 24 timer. Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 For et drittsvar! Du vet at det finnes mange grunner til å ikke amme som div helseproblemer? Selv fikk jeg ikke melk, hvordan amme da mener du? HI ikke bry deg om den personen der! Anonymous poster hash: 395dd...7b5 Pleier som regel å bare 40 ml av og til 60. Noen ganger drikker han alt noen ganger er så mye som 40 ml igjen. :/ Anonymous poster hash: cb336...4ab Men, da får du bare kaste det han ikke drikker. Hvis du synes det blir mye svinn, så varmer du opp mindre porsjoner i to omganger. Det er ikke så mye annet å gjøre. Du kan ikke varme samme melka opp to ganger. Anonymous poster hash: ec451...14a
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Det er utrolig mye billigere å kjøpe pulveret og blande selv altså, de ferdigpakkene koster ei formue.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Med en nyfødt begynner du forsiktig med ca 10 ml, og så øker du med 10ml hver andre dag ca.. Når babyen er 1 mnd bør den spise mellom 80ml-150ml i et måltid. Viktig å gi dem mat ca hver tredje time, men det er jo ingen krise om det blir 2,5t mellom akkurat:) Gir du for mye er det ikke plass i magen, og de vil ikke spise ordentlig når de først spiser:) Anonymous poster hash: 65a9a...9ad Det finnes ingen fasit. Vår var 2 uker når han ville ha 80 ml, var ikke fornøyd med mindre. La ikke for mye på seg. Men det du sier er selvfølgelig en fin pekepinne, men om babyen vil ha mer eller mindre så er det greit og. Det som er viktig er at de vokser og legger på seg sånn som de skal. HI, kan dere ikke prøve å gi han 50 ml da? Vi fikk og litt igjen i blant, men vi brukte pulver som er mye billigere. Brukte ferdigpakker når vi dro bort noen timer, hadde pulveret med på reiser for å ha der borte, men ferdigpakker under selve reisen. Vi brukte Hipp da sønnen vår fikk så vondt i magen av Nan og Nan ha. Anonymous poster hash: 395dd...7b5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Her kommer det noen tips! Åpne pakken Hell opp i det baby pleier å drikke, gjerne litt mer. Drikker baby 40 hell oppi ca 50-60 (fordi barnet tar mer og mer mat etterhvert, og la barnet få spise seg mett. Tenk om du kun fikk 1 kjøttkake så trenger du og kroppen din så sårt en til). Sett kartongen med resterene 150 i kjøleskapet. varm melken i micro eller i vannbad. Da mengden melk på flasken øker er det kjappere med micro. Rist flasken etter den har vært i micro, ble den for varm? Hell oppi en skvett av den kalde nanen som står i kjøleskapet. Pulver? Jeg gjør det sånn her: Koker vann, heller oppi tre flakser, ca 90 ml vann som er kokt,. Lar det stå på benken med lokk (de som hører til flaskene). Da baby våkner koker jeg opp vannet som står i vannkokeren og heller oppi så det blir 120ml vann. Så finner jeg passe tempratur og har oppi fire skjeer vann. Et annet tips: ha kokt varmt vann på termos ved siden av flaskene med kokt vann som er romtempt. Lurt å kunne lage mat kjapt så baby ikke ligger å hyler lenge. Lettvindt med vann i falske og termos på tur :-) Passe varmt vann med en gang. Anonymous poster hash: 26e0b...0c9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Her kommer det noen tips! Åpne pakkenHell opp i det baby pleier å drikke, gjerne litt mer. Drikker baby 40 hell oppi ca 50-60 (fordi barnet tar mer og mer mat etterhvert, og la barnet få spise seg mett. Tenk om du kun fikk 1 kjøttkake så trenger du og kroppen din så sårt en til). Sett kartongen med resterene 150 i kjøleskapet. varm melken i micro eller i vannbad. Da mengden melk på flasken øker er det kjappere med micro. Rist flasken etter den har vært i micro, ble den for varm? Hell oppi en skvett av den kalde nanen som står i kjøleskapet. Pulver? Jeg gjør det sånn her: Koker vann, heller oppi tre flakser, ca 90 ml vann som er kokt,. Lar det stå på benken med lokk (de som hører til flaskene). Da baby våkner koker jeg opp vannet som står i vannkokeren og heller oppi så det blir 120ml vann. Så finner jeg passe tempratur og har oppi fire skjeer vann. Et annet tips: ha kokt varmt vann på termos ved siden av flaskene med kokt vann som er romtempt. Lurt å kunne lage mat kjapt så baby ikke ligger å hyler lenge. Lettvindt med vann i falske og termos på tur :-) Passe varmt vann med en gang. Anonymous poster hash: 26e0b...0c9 gjorde det samme som dere med pulveret til jeg ble lei Så da ble det mer ferdigblandet, fordi de kan drikkes romtemperert. De må varmes kun fordi noen babyer foretrekker det men sønnen vår godtok romtemperert. Var veldig kjekt på f.eks lange biltur å bare helle på en flaske og gi mens jeg satt i baksetet og mannen kjørte. Mindre gris Men brukte alltid pulver hjemme. Anonymous poster hash: 395dd...7b5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Jeg pleier å bare ha ferdig temperert vann i termos på kjøkkenbenken, + pulveret ferdig oppmålt i flaskene:p Vet jo hvor mye sluttresultatet blir, så fyller bare opp vann i riktig mengde.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Jeg pleier å bare ha ferdig temperert vann i termos på kjøkkenbenken, + pulveret ferdig oppmålt i flaskene:p Vet jo hvor mye sluttresultatet blir, så fyller bare opp vann i riktig mengde.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad Mange gode tips og råd her takk jenter! Fullt mulig at det er billigere med pulver, men det tar også sikkert litt mer tid vil jeg tro. Hvor mye sparer man da hvis man velger pulver? Visste heller ikke at nan som er ferdigblandet kan stå ute i rom temperatur, så gi det til babyen. Trodde at det var ett must for at de skal være i kjøleskapet! Sa hvertfall jordmor til meg på sykehuset.. Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Jeg pleier å bare ha ferdig temperert vann i termos på kjøkkenbenken, + pulveret ferdig oppmålt i flaskene:p Vet jo hvor mye sluttresultatet blir, så fyller bare opp vann i riktig mengde.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad Mange gode tips og råd her takk jenter! Fullt mulig at det er billigere med pulver, men det tar også sikkert litt mer tid vil jeg tro. Hvor mye sparer man da hvis man velger pulver? Visste heller ikke at nan som er ferdigblandet kan stå ute i rom temperatur, så gi det til babyen. Trodde at det var ett must for at de skal være i kjøleskapet! Sa hvertfall jordmor til meg på sykehuset.. Anonymous poster hash: cb336...4ab De må stå i kjøleskap etter at de er åpnet, men uåpnet kan de stå i romtemperatur. Det gjør de jo i butikken også. Anonymous poster hash: 4a0bd...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 Jeg pleier å bare ha ferdig temperert vann i termos på kjøkkenbenken, + pulveret ferdig oppmålt i flaskene:p Vet jo hvor mye sluttresultatet blir, så fyller bare opp vann i riktig mengde.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad Mange gode tips og råd her takk jenter! Fullt mulig at det er billigere med pulver, men det tar også sikkert litt mer tid vil jeg tro. Hvor mye sparer man da hvis man velger pulver? Visste heller ikke at nan som er ferdigblandet kan stå ute i rom temperatur, så gi det til babyen. Trodde at det var ett must for at de skal være i kjøleskapet! Sa hvertfall jordmor til meg på sykehuset.. Anonymous poster hash: cb336...4ab De må stå i kjøleskap etter at de er åpnet, men uåpnet kan de stå i romtemperatur. Det gjør de jo i butikken også. Anonymous poster hash: 4a0bd...8e1 Sant nok.. Logisk også. Tenkte faktisk ikke på det, at de står i butikken Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #17 Skrevet 24. mai 2015 Det er utrolig mye billigere å kjøpe pulveret og blande selv altså, de ferdigpakkene koster ei formue.. Anonymous poster hash: 65a9a...9ad Ikke så lett på barsel, men der har se vel mme og? Anonymous poster hash: 9c58f...0a9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #18 Skrevet 24. mai 2015 Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 Trådstarter: kan man varme NAN to ganger? BiM: DU ER EN DÅRLIG MOR! RING BARNEVERNET! Hahahahhahahahha 😂😂😂😂😂😂😂 #nøtteskall Anonymous poster hash: a4814...994
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #19 Skrevet 24. mai 2015 Kjære vene. Så amme da om du er så gjerrig at du skal spare på nan slanter. Anonymous poster hash: 6f1c2...189 Trådstarter: kan man varme NAN to ganger?BiM: DU ER EN DÅRLIG MOR! RING BARNEVERNET! Hahahahhahahahha 😂😂😂😂😂😂😂 #nøtteskall Anonymous poster hash: a4814...994 Poenget er? Anonymous poster hash: cb336...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå