Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Har en jente på 8 mnd. Hun ble fullammet til 6 mnd. Fast føde fra 6 mnd. Nå er hun 8 mnd og ammes 7-9 ganger per døgn. Hun er blid, vokser normalt og sover. Sover 7 timer sammenhengende på natta,noen ganger 4-5 timer,men da er det bare å amme henne 5 minutter før hun slokner og er bare å legge henne rett i senga si. Virker som hun bruker amminga også som kos,ikke nødvendigvis at hun alltid er sulten. Dere som fortsatte ammer baby på 8-10 mnd: Hvor mange ganger i døgnet ammer dere? Hvor mange ganger i døgnet får baby fast føde? Babyen vår får fast føde 2-3 ganger daglig. Anonymous poster hash: d7500...823
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Jeg ville prøvd å gå ned til 2-3 amminger pr dag. Og 3- 4 måltider fast føde Anonymous poster hash: a26ab...2cf
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Hvorfor gå ned på ammingen og trappe opp fast føde? Er begynt å jobbe nå og baby klarte seg uten morsmelk i 7 timer mens jeg var på jobb,fikk da fast føde. Vi skal reise på ferie når baby er 9,5 mnd og jeg vil holde melkeproduksjon vedlike slik at baby er godt beskyttet mot sykdom når vi er på reise. Anonymous poster hash: d7500...823
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 Ved åtte mnd fikk barna fire måltider om dagen, pupp på kvelden og en kosepupp noen minutter hver natt Anonymous poster hash: 2e008...0d8
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Jeg synes det høres ut som det fungerer bra sånn det er, så jeg ville ikke endret på noe enda. Sannsynligvis vil babyen trappe ned selv etter hvert, og hvis ikke så kan du heller gjøre det når hun blir større. Jeg ammet minst hver time om natten da min var 9 mnd, så tok nattavvenning da for å få litt mer sammenhengende søvn, men lot ham styre det selv på dagtid. Hadde han bare bedt om mat 1-2 ganger per natt, så hadde han fått det en stund til. Anonymous poster hash: 32fed...d4b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Du holder melkeproduksjonen ved like selv om du ikke ammer så ofte når ungen er så stor. Du gjør selvsagt som du vil, men den som spør får svar. Men hvis ungen sover 7 t pr natt og du jobber 7 t pr dag ammer du ganske mye de resterende timene? Anonymous poster hash: a26ab...2cf
tromsøjenta Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har en jente 7,5 mnd. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du skulle gå ned til 2-3 amminger i døgnet. Jeg ammer ca 7 ganger i døgnet. Oftere på natta enn deg. Hun har foreløpig to måltider med fast føde per dag, men jeg blir å øke til tre når vi tar ferie om en uke. Vi reiser til syden om en uke og jeg tenker at morsmelka er viktig både for immunforsvaret og for å sikre en viss væsketilførsel. Jeg får ikke så mye vann i jenta mi enda. Jeg gir alltid pupp før annen mat og blir å fortsette med det en stund til. Når jeg begynner å jobbe i august blir det kanskje litt annerledes. Planen er også å nattavvenne ila sommeren, men etter sydentur. Når du har vært på jobb trenger kanskje jenta di litt ekstra tid og kos med mammaen sin og så lenge dere begge trives med amming er det jo ingen grunn til å ikke amme henne. Jeg synes det høres ut som dere har det helt flott som dere har det nå! Om en stund er det sikkert på tide å innføre flere faste måltider. Da gutten min var baby var han oppe i tre store måltider da han var vel 8 mnd. Da avvente vi ham med nattamming uten problemer, men fortsatte med amming mange ganger om dagen og alltid før mat. Han var mer sulten på fast føde enn jenta mi er. Kos deg med amming og babyen din :-)
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Føler ikke jeg ammer så mye. Baby bruker bare 5-10 minutter på å amme. Når baby er blid,følger vekstkurven normalt og sover godt,er ikke det en god indikasjon på at alt er i orden? Hun får jernrik mat til de måltidene med fast føde. Ser også for meg at det blir mer fast føde sakte, men sikkert nå som jeg er begynt å jobbe. Er det noen kontraindikasjon på å amme så ofte som jeg gjør? Har inntrykk av at jeg ammer oftere enn mange andre som har baby på samme alder. Liker å få innspill/begrunnelser :-) Anonymous poster hash: d7500...823
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Hvis du og babyen er fornøyd, så ville jeg ikke endret en ting. 😊 Er voldsomt stor forskjell på babyer i den alderen, noen løper rundt mens andre kan knapt åle seg, matmengden antar jeg vil variere tilsvarende. Jeg ammet min før jobb, etter jobb, ved legging samt om natten i den alderen. Ammet mye på natta, men samsov så det plaget ikke meg. Vi ammet i grunnen likt ved 8mnd som vi gjorde da jeg avvente henne ved 14mnd. Hyppigheten var lik selv om mengen fast føde jo naturlig nok økte betraktelig. Anonymous poster hash: 3ceda...c91
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 La barnet regulere hyppigheten selv. Det er mitt råd. Ammer yngstebarnet på 22 måneder 7-10 ganger i døgnet. Anonymous poster hash: e1ce4...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå