Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #1 Skrevet 24. mai 2015 Eller er det fy fy? Anonymous poster hash: 704fe...76e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #2 Skrevet 24. mai 2015 Jeg hadde ikke brydd meg, men tror ikke det er helt godtatt nei. Om du likevel gjør det så ville jeg nok ventet et par timer i alle fall. Anonymous poster hash: 19e57...49e
mamma_til_verdens_beste Skrevet 24. mai 2015 #3 Skrevet 24. mai 2015 Synes det kommer litt an på hvordan det er i nabolaget der man bor. Her klipper vi på søndager, men aldri før klokken er minst 12.
Mamma_til_2 Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 hadde du vært min nabo hadde jeg ikke brydd meg om gressklipper, sirkelsag eller høytrykkspyler Du må jo se på nabolaget ditt, er du omringet av religiøse pinsefeirende mennesker så bør du vente. Det er sikkert ok etter kl 12.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 Nei, det kan du ikke. Det får være genser. Vanlig søndag er en ting, selvom det heller ikke er innafor her jeg bor. Men på offentlig helligdager kan man la være. Anonymous poster hash: bb0a2...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 Her gjør man det, ser ikke noe problem - så lenge folk har stått opp rundt deg. Anonymous poster hash: 73dcc...dd5
*Miss Marple* Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Det syns jeg man skal unngå så sant man kan så lenge man har naboer.
SuperFries Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Det er faktisk, tro det eller ei, ulovlig. Ville ikke gjort det, verken idag eller imorra. Gjør andre ting ute som ikke bråker.
Puppen og lillemor Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Ja, det kan du gjøre! Vi skal klippe om en times tid
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har ikke gjort det...siden ingen andre gjør det så får jeg heller vente. Anonymous poster hash: 704fe...76e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Nei, nei og nei. Anonymous poster hash: 29c9b...37f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Må du klippe plenen på en helligdag? Iflg. lovverket er det til og med ulovlig, og jeg ville ikke gjort det. Har større forståelse for det i morgen. Anonymous poster hash: c10d1...831
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Ikke om du har naboer og ønsker å ha et greit forhold til dem, samt ikke ønsker å bli sett på som en skikkelig respektløs kjerring. Anonymous poster hash: 8bf08...2f0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Er det "bedre" å gjøre det i morgen? Eller like ille? Anonymous poster hash: 93d0a...db9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Nei, du kan ikke klippe plenen i dag! For det første er det søndag, for det andre er det 1.pinsedag. I morgen er det 2.pinsedag, som også er helligdag. Det er ulovlig å drive støyende arbeid, dette omtales i loven om helligdagsfred. Du kan faktisk straffes med bot! https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Anonymous poster hash: 37ced...c85
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 Leste en diskusjon om det på facebook i dag, folk mener forskjellig. Jeg hadde ikke brydd meg så lenge det er etter kl 11 og ikke bråk i timesvis. Men jeg ville ikke klipt plenen i dag selv for å vise hensyn til de som syns at det er viktig å ikke gjøre sånt i dag. Men hva jeg og du syns er ikke relevant egentlig da det er et lovverk for dette. Anonymous poster hash: fe1c9...0ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #17 Skrevet 24. mai 2015 Nettopp! Det er en LOV som regulerer dette, så det er faktisk ikke opp til folk å "synse". Anonymous poster hash: 37ced...c85
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #18 Skrevet 24. mai 2015 N E I det kan du ikke. Ikke i morgen heller. Du burde gjort det i går viss det er så om å gjøre. Anonymous poster hash: 83625...0ec
klg,2 boys now:) Skrevet 24. mai 2015 #19 Skrevet 24. mai 2015 Lytt etter den første klipperen så kjører du på.her begynte 1 også fulgte det på en til.da tok jeg en rask runde.her har det regnet i dagesvis og dette er første dag med litt oppholdsvær
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #20 Skrevet 24. mai 2015 Så det er helt ok å bryte loven hvis bare noen andre gjør det før deg??? Anonymous poster hash: 37ced...c85
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #21 Skrevet 24. mai 2015 Nei, ikke idag og ikke imorgen. Anonymous poster hash: 7eeb2...652
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #22 Skrevet 24. mai 2015 Jeg er for helgefreden. Men når det har egnet non stopp i over en uke og været kommende uke er like begredelig, så tar jeg første og beste opplettsdag og klipper. Søndag eller ei. Skal jeg vente enda en uke, så må jeg til med ljåen. Anonymous poster hash: 22560...319
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #23 Skrevet 24. mai 2015 Så når det er til fordel for en selv er det ok å bryte loven? Gjelder det også andre lover enn den om helligdagsfreden? Hvor går grensen? Anonymous poster hash: 37ced...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå