Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Fikk mitt 4.barn for et par uker siden og føler alt er kaos. Har vanligvis et fornuftig syn på det meste. Også at den første tiden med ny baby er en slags unntakstilstand. Men jeg føler meg bare totalt mislykket. Babyen er mer krevende enn de jeg har fått før. Vil bæres og være nær hele tiden. Det er jo i og for seg deilig, men han gråter dersom jeg må legge han fra meg for å ha ledige hender. Det gjør så vondt. Jeg har dårlig samvittighet overfor mine andre barn siden babyen krever meg hele tiden.Og så føler jeg at den lykkefø Anonymous poster hash: 0b5ca...563
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Fikk mitt 4.barn for et par uker siden og føler alt er kaos. Har vanligvis et fornuftig syn på det meste. Også at den første tiden med ny baby er en slags unntakstilstand. Men jeg føler meg bare totalt mislykket. Babyen er mer krevende enn de jeg har fått før. Vil bæres og være nær hele tiden. Det er jo i og for seg deilig, men han gråter dersom jeg må legge han fra meg for å ha ledige hender. Det gjør så vondt. Jeg har dårlig samvittighet overfor mine andre barn siden babyen krever meg hele tiden.Og så føler jeg at den lykkefø Anonymous poster hash: 0b5ca...563 Lykkefølelsen ikke er på plass. Jeg vil bare gråte når jeg ser på ungene mine. Så får jeg dårlig samvittighet overfor minste siden jeg burde vært overlykkelig nå. Jeg elsker ungene mine over alt på jord, men akkurat nå føler jeg de har en elendig mamma som ikke takler dette. Anonymous poster hash: 0b5ca...563
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Kjære deg, dette er helt normalt! Har du en partner som du er sammen med om dette? Bruk vedkommende og snakk om følelsen! Det høres ut som en aødri så liten fødselsdepresjon truer tilværelsen din. Det er ikke gørgøy. Adresser problemet med alvor og innsats, snakk med legen din og ta imot hjelp der du kan få det. Sender deg en goooood lang klem! Og PS, de andre barna dine tåler å bli litt tilsidesatt en liten stund altså. Du er åpenbart en fantastisk mor. Så full av bekymring og kjærlighet. Dette kommer til å gå bra! Anonymous poster hash: 5d693...6be
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 1.Hold på tanken om at den første tiden med baby er unntakstilstand. Det er det! 2. Kjøp/lån/prøv et bæresjal. Babyen kan være nær, og hvis den liker å være i Sjalet får du hendene fri til de andre barna. 3. Gå til lege dersom du føler deg unormalt trist og nedstemt. Det svinger ganske bra i følelseslivet etter fødsel uten at det er noe galt, men kanskje du har en liten depresjon? Og gratulerer med babyen. Nyfødte babyer er så herlige. Og slitsomme Lykke til! Håper du snart føler deg bedre. Anonymous poster hash: db7a7...868
*Miss Marple* Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Gratulerer. Du sier det selv. Nå er det unntakstilstand og du skal takle både ny baby og storesøsken. Prøv å pust med magen og vit at det blir bedre etterhvert. Søsken tåler å vente litt, baby trenger mamma mest nå. Jeg håper at du har gode folk rundt deg, og det er viktig at du er åpen om hvordan du har det. Første tiden med ny baby er magisk, skummel og utmattende.
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Knyt ungen fast på kroppen så du har hendene fri til de andre barna. Ikke føl deg mislykket. Barn er forskjellig. Du finner ut av hvordan du kan få det til å fungere etterhvert
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Sier bare en ting.. Bæresjal! Anonymous poster hash: fb2a3...f88
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Jepp, bæresjal og fokus på det positive. Jeg har en tendens til å bryte sammen når jeg får baby sånn "livet mitt er over", men for meg går det over ved toårsalderen. Anonymous poster hash: 8254d...d79
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Oi. Takker for svar. Jo, jeg holder på tanken om bedringom et par uker. Men føler meg helt tom. Mannen min fant det helt naturlig å tilbringe to kvelder med tilreisende venner, og seint ble det også. Så jan har sovet til 12-13 begge dager. I dag klikket jeg Anonymous poster hash: 0b5ca...563
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Oi. Takker for svar. Jo, jeg holder på tanken om bedringom et par uker. Men føler meg helt tom. Mannen min fant det helt naturlig å tilbringe to kvelder med tilreisende venner, og seint ble det også. Så jan har sovet til 12-13 begge dager. I dag klikket jeg Anonymous poster hash: 0b5ca...563 Helt håpløst å skrive på tlf. Den hopper frem og tilbake sånn at jeg treffer publiser-knappen. Jeg klikket på umulige unger mens det egentlig var mannen min jeg ville filleriste! Anonymous poster hash: 0b5ca...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå