Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har 3 tantebarn som er i fosterfamilie, de er i hvert sitt hjem. Lang historie kort, det var best for dem slik.Vi ser dem sjeldent, de to yngste har jeg ikke sett på to år, de har alle vært i fosterhjem i rett iver 3 år nå.Eldste bor nærmest oss og vi får treffe ham av og til,sist jeg traff ham var i september i fjor.Nå traff jeg ham idag, og gud bedres for en forvandling!Det er ikke vanskelig å se at han har det godt!Jeg blir helt emosjonell når jeg tenker på det for jeg unner ham så mye godt, men hadde aldri trodd at han skulle få oppleve en trygg og god oppvekst.Han er 15 nå og de tre siste årene har gjort ham så godt, han er en helt annen gutt, jeg kjenner ham ikke igjen, men det er bare positivt.Selv om vi veldig sjeldent ser dem, så er det av minimal betydning hvis de bare kan få en god oppvekst.Jeg måtte bare dele dette, for det er en solskinnshistorie, at barn som har hatt det tøft får en sjanse til å få det bra, bygges opp og blomstre på denne måten!All ære til de fantastiske fosterforeldrene! Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Det er så godt å høre slike historier, der bv fungerer slik det skal og hvor fosterhjem er så flotte for barna Behold kontakten med tantebarna dine så godt du kan, det vil jeg tro kan være viktig for dem i fremtiden, spesielt når de flytter ut av fosterhjemmene og må stå på egne ben. Jeg vil tro det er godt å vite for dem at de har familie som bryr seg så mye om dem og som forstår at det var det beste for dem. Takk for at du delte gleden din! Håper det går like godt med de to andre også Anonymous poster hash: 80e2c...518
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Veldig glad på barnas vegne ja. Det gir håp! Anonymous poster hash: 39ebd...336
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #4 Skrevet 24. mai 2015 stakkars barn.... Anonymous poster hash: 4c55e...947
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #5 Skrevet 24. mai 2015 stakkars barn.... Anonymous poster hash: 4c55e...947 Selvsagt er det stakkars barn! Ingen burde trenge å flytte fra foreldrene sine, men når det først er så galt så er det jo strålende at det finnes et system som hjelper dem. Anonymous poster hash: e805e...f7e
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #6 Skrevet 24. mai 2015 stakkars barn.... Anonymous poster hash: 4c55e...947 Haha. Tilogmed i denne tråden 😂😂😁😁😁 Anonymous poster hash: d46a0...6e4
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Kan jeg få spørre hvorfor de ikke bor sammen og det er til det beste for de? Og hvorfor de ikke bor med deg? Anonymous poster hash: b386d...ab1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 stakkars barn.... Anonymous poster hash: 4c55e...947 Ja det er synd på ungene som har hatt det så forferdelig hos foreldrene, og det er helt fantastisk at de nå får sjansen til å være hos noen som faktisk vil dem godt. Barna har opplevd alt fra neglisjering, mishandling, fysisk som psykisk, latterliggjøring, uthengning, søsken har måttet velge hvilke straff en annen av søskenene skulle få, de har gått alene hjemme i flere døgn, innstengt på mørkt rom uten mat og drikke over tid, de er blitt seksuelt misbrukt, og eldste gutten er også solgt seksuelt til kamerater av faren. Det er tatt bilder av dem nakne og sendt rundt. Barna var 5, 6 og 10 år når det ble en stopp på dette. De bodde hos oss en tid, men så kom de i fosterhjem. De var som små skjelvende spurver, jeg kan ikke forklare det. Eldste passet konstant på de minste, for det var hans oppgavem verne om dem mot foreldrene, spesielt faren, men også passe på dem når foreldrene stakk ut, og gjerne ikke kom hjem på føere døgn. Så her er det verste sort, så ja, stakkars barn. Nå får de ihvertfall mulighet til noen mer normal oppvekst. Det ER helt ubeskrivelg fantastisk. Vi har sloss i flere år for å få hjelp til dem, men foreldrene tok med seg barna i flere år til utlandet, og barnevernet kunne da ikke gjøre noe. Det har vært helt grusomt ¨VITE, men ikke kunne gøre noe. HI Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Kan jeg få spørre hvorfor de ikke bor sammen og det er til det beste for de? Og hvorfor de ikke bor med deg? Anonymous poster hash: b386d...ab1 Hvis du leser det jeg nettopp skrev over så ser du de har opplevd vel mye. Grunnen til at de har best av å ikke bo sammen er søskendynamikken de intar når de er sammen. De har opplevd så mye traumer sammen at dette blir forsterket når de er sammen, de klarer ikke slippe det, såd et beste var at de fikk bli sett en og en, det var den eneste muligheten for dem nr saken var så stygg. Hvordan kunne jeg vagt et av barna? Det hadde blitt helt feil, alle måtte få det samme, alle måtte få hvert sitt hjem. Desuten så får de ikke bo i vår kommune da moren bor her, og hun er rett og slett helt gal, prøver å kidnappe dem, hadde planer om å ta livet av seg selv og dem. Så vi må holde dem borte. Derfor bor de veldig sprett på hver sin kant av landet. Det er en veldig spesiell sak. HI Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Huff så grusomt. Godt at ting er så mye bedre nå, men fælt at det fikk gå så langt først. Anonymous poster hash: a592a...ef0
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Kan jeg få spørre hvorfor de ikke bor sammen og det er til det beste for de? Og hvorfor de ikke bor med deg? Anonymous poster hash: b386d...ab1 Hvis du leser det jeg nettopp skrev over så ser du de har opplevd vel mye.Grunnen til at de har best av å ikke bo sammen er søskendynamikken de intar når de er sammen. De har opplevd så mye traumer sammen at dette blir forsterket når de er sammen, de klarer ikke slippe det, såd et beste var at de fikk bli sett en og en, det var den eneste muligheten for dem nr saken var så stygg. Hvordan kunne jeg vagt et av barna? Det hadde blitt helt feil, alle måtte få det samme, alle måtte få hvert sitt hjem. Desuten så får de ikke bo i vår kommune da moren bor her, og hun er rett og slett helt gal, prøver å kidnappe dem, hadde planer om å ta livet av seg selv og dem. Så vi må holde dem borte. Derfor bor de veldig sprett på hver sin kant av landet. Det er en veldig spesiell sak. HI Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac Ja, jeg så det nå og forstår. Fy fader å jævlig dette må være for dere rundt også! Både før og nå. Er det søsteren din? Hvordan kan en familie bli så forskjellig? Synes slike saker er så rystende og uforståelig. Stakkars barn og stakkars dere rundt. Håper de nå bare går i medvind og lykke resten av livet! Anonymous poster hash: b386d...ab1
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Kan jeg få spørre hvorfor de ikke bor sammen og det er til det beste for de? Og hvorfor de ikke bor med deg? Anonymous poster hash: b386d...ab1 Hvis du leser det jeg nettopp skrev over så ser du de har opplevd vel mye.Grunnen til at de har best av å ikke bo sammen er søskendynamikken de intar når de er sammen. De har opplevd så mye traumer sammen at dette blir forsterket når de er sammen, de klarer ikke slippe det, såd et beste var at de fikk bli sett en og en, det var den eneste muligheten for dem nr saken var så stygg. Hvordan kunne jeg vagt et av barna? Det hadde blitt helt feil, alle måtte få det samme, alle måtte få hvert sitt hjem. Desuten så får de ikke bo i vår kommune da moren bor her, og hun er rett og slett helt gal, prøver å kidnappe dem, hadde planer om å ta livet av seg selv og dem. Så vi må holde dem borte. Derfor bor de veldig sprett på hver sin kant av landet. Det er en veldig spesiell sak. HI Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac Ja, jeg så det nå og forstår. Fy fader å jævlig dette må være for dere rundt også! Både før og nå. Er det søsteren din? Hvordan kan en familie bli så forskjellig? Synes slike saker er så rystende og uforståelig. Stakkars barn og stakkars dere rundt. Håper de nå bare går i medvind og lykke resten av livet! Anonymous poster hash: b386d...ab1 Ja det er søsteren min, og hun er ikke noe bra menneske, som man kan forstå. Men hun har et stort talent for å få alle til å tro på nettopp det hun sier, hun er lystløgner, har vært det så lenge jeg kan huske, men hun var aldri stygg når hun var liten. Tvert imot. Hun lever på sympatien hun får fra alle som ikke forstår, alle som tror at barnevernet har vært slemme og bare tatt barna fra henne. Stakkars barn, og stakkars stakkars mor. Hun har så klart egen støttegruppe og bader i sympati. Men folk kan være så ensporede, de tror kun på den som deler, og stiller ingen spørsmål... Det har vært alvorlig tungt for oss ja, jeg var gravid da denne saken eksploderte og barna ble plasert hos meg. Det har vært en mangeåring kamp, som aldri tar slutt. Så jeg er glad barna er langt vekke, så ikke hun har mulighet til å ta dem. Men hun river jo ned familien bare med sitt nærvær i området, eneste jeg kan gjøre er å verne mine barn mot henne. Så vi har ikke kontakt. HI Anonymous poster hash: 8b8ff...7ac
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Er det du som skriver om hvor forferdelig søsteren din er som mamma igjen? Spesielt... Anonymous poster hash: e67a3...c51
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Så trist Grusomt å høre hva barna har vært igjennom. Det er mye man kan forstå her i verden. men en ting jeg ikke kan forstå ... er seksuelt misbruk av små barn og da spesielt egne barn.. Jeg gråter hver gang jeg leser om det i aviser og nyheter. Det er min største frykt at noen av mine barn skal komme utfor sånne monstre. Tenk da på stakkars stakkars små som blir misbrukt av sine egne foreldre. Nei- jeg forstår det ikke. De må jo ha en skade på hjernen, og alikevell finnes de overalt i samfunnet. Jeg blir skremt Anonymous poster hash: fa7f6...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå