Gå til innhold

Sminkehjelp for nybegynner


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har unngått å sminke meg i nesten alle år, fordi at jeg aaaldri har fått til foundation. Det legger seg som et "lag" utenpå, og i dagslys ser man bittesmå "prikker" med foundation, det ser nesten ut som flass, samtidig som man tydelig ser at det er sminken det er noe galt med. Har vært innom mac og hørt der, og de ga meg en foundation de mente skulle passe, men til ingen nytte. Så faktisk verre ut. 

 

har ganske store synlige porer og rødlig hud flere steder. føler meg stygg uten foundation, men kan ikke akkurat gå rundt å se ut som ei jente på 12 som prøver sminke for første gang heller! 

 

noen som vet hva som er galt med huden min? eller med sminken? 



Anonymous poster hash: d7d43...014
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd peeling/skrubb i blant?

Samt en god underlagskrem (jeg bruker hydra floral fra Decléor, elsker den!), eventuelt primer?

La kremen få 10-15 min til å trekke inn før du påfører foundation, helst med svamp.

 

Ellers har du jo bb-krem som ikke er så tykk som foundation og lettere å få jevnt.

 

Anonymous poster hash: f7b2f...e0d

Skrevet

Mitt gulltips er YouTube! Der finner du videoer om alt fra hudpleie og sminkeverden.

 

Anonymous poster hash: 6d674...0be

Skrevet

Jeg blir også sånn av en del foundations. Må ofte bruke fuktighetskrem under. Men Loreals bb cream er en av de som fungerer for meg. Påfører med svamp. :-)  Også Max Factor har gode produkter. Pris har ikke sammenheng med om det passer meg eller ikke har jeg funnet ut. 



Anonymous poster hash: ea336...44d
Skrevet

 

Jeg blir også sånn av en del foundations. Må ofte bruke fuktighetskrem under. Men Loreals bb cream er en av de som fungerer for meg. Påfører med svamp. :-) Også Max Factor har gode produkter. Pris har ikke sammenheng med om det passer meg eller ikke har jeg funnet ut.

 

Anonymous poster hash: ea336...44d

Helt enig! Pris har ikke noe å si. Ikke merke heller. Når jeg gikk på hudpleieskolen ble vi hjernevaska. Da var det BARE Bio Elements og Glo Minerals som dugde. Når jeg sluttet så begynte jeg å prøve andre merker. Nå gjelder hudpleie fra Estee Lauder(The bomb for huden min!), sminke fra 1000 forskjellige merker(alt unntatt Glo..får helt noia av den elendige sminken).

 

Derfor anbefalte jeg YouTube. Der lærer man hvordan man gjør ting, man får anbefallinger og blir frarådet.

 

Anonymous poster hash: 6d674...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...