Gå til innhold

Jeg kjenner en gutt som er helt spesiell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til venninen min. Han er bare 6år. Men han er usedvanlig positiv. Ser det beste i alle og i en hver situasjon.

Men min venninne er ikke noen ekstra-ordinær god mor, helt vanlig. Av og til litt skarp. Hvordan kan hun få en slik sønn?

Skal ikke arv og miljø ha noe og si?

Anonymous poster hash: 638dc...3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre barn som er så ulike som det går an å bli. Mellomste er klin lik sin bestemor i utseende og oppførsel. De to andre er rake motsetninger. Jeg tror nok arv har mye, mye mer å si enn miljøet, iallefall om barna vokser opp i et hjem uten kritikkverdige forhold. 

Anonymous poster hash: 80ca2...7b5
Skrevet

Man har nok forskjellig utgangspunkt (arv), også blir man formet av miljøet i større eller mindre grad. Jeg tror det er stor forskjell på hvor mye man lar seg forme, samt at lik påvirkning kan slå forskjellig ut på forskjellige mennesker.

Det finnes jo f.eks. de som blir helt "ødelagt" av en dårlig oppvekst, også finnes det såkalte løvetannbarn og en god del et sted imellom også.

Anonymous poster hash: c4fe0...020
Skrevet

Personlighet er veldig sammensatt og kompleks. Og man påvirkes av mye mer enn bare foreldre. Annen familie, lærere, venner, naboer, trenere osv. Hendelser, bøker, TV og alt annet man eksponeres for påvirker også. Og genene som uttrykkes er jo en blanding av mor og far, der man ikke trenger å få det som nødvendigvis uttrykkes hos foreldrene. Det er vel heller ikke noen fasit på hvordan en "perfekt" mor er.

Men det høres jo ut som en flott gutt, som har store muligheter for et lykkelig liv:) Håper han bevarer positiviteten:)

Anonymous poster hash: 8c918...0c3
Skrevet

Hun bedriver ikke omsorgsvikt eller noe. Hun er tydelig glad i barna sine. Men han er usedvanlig snill og empatisk. Og virker som han har en gammel sjel. Og hun er ikke på den måten i det heletatt, hun er mye vanligere.

Hi

Skrevet

Hun bedriver ikke omsorgsvikt eller noe. Hun er tydelig glad i barna sine. Men han er usedvanlig snill og empatisk. Og virker som han har en gammel sjel. Og hun er ikke på den måten i det heletatt, hun er mye vanligere.

Hi

Det er nok som du sier; han har en gammel, og klok sjel. 

Anonymous poster hash: 80ca2...7b5

Skrevet

Personlighet er veldig sammensatt og kompleks. Og man påvirkes av mye mer enn bare foreldre. Annen familie, lærere, venner, naboer, trenere osv. Hendelser, bøker, TV og alt annet man eksponeres for påvirker også. Og genene som uttrykkes er jo en blanding av mor og far, der man ikke trenger å få det som nødvendigvis uttrykkes hos foreldrene. Det er vel heller ikke noen fasit på hvordan en "perfekt" mor er.

Men det høres jo ut som en flott gutt, som har store muligheter for et lykkelig liv:) Håper han bevarer positiviteten:)

Anonymous poster hash: 8c918...0c3

Det tror jeg absolutt at han vil. Jeg er faktisk ganske spent på fortsettelsen. Han må jo bare sykepleier eller psykolog eller noe.

Skrevet

Sønnen til venninen min. Han er bare 6år. Men han er usedvanlig positiv. Ser det beste i alle og i en hver situasjon.

Men min venninne er ikke noen ekstra-ordinær god mor, helt vanlig. Av og til litt skarp. Hvordan kan hun få en slik sønn?

Skal ikke arv og miljø ha noe og si? Anonymous poster hash: 638dc...3b7

Kanskje hans overlevelsesstrategi med en litt skarp mamma?

Anonymous poster hash: 03fb9...547

Skrevet

Skal ikke arv og miljø ha noe og si? Anonymous poster hash: 638dc...3b7

Kanskje hans overlevelsesstrategi med en litt skarp mamma?

Uff, det ville vært veldig trist.

Skrevet

Jeg har fått et sånt barn. Et helt fantastisk barn, utrolig snill og omsorgsfull. Og veldig filosofisk, og en utrolig fantasi og hukommelse. Og selv om jeg anser meg selv som en god mor, og et godt menneske. Så er jeg ikke så fantastisk at jeg skulle få en så flott sønn. Jeg har bare vært utrolig heldig.

Jeg var nok og heldig med min personlighet som barn, sta som noe annet rart. Taklet ikke urettferdighet. Jeg ble misbrukt av min far fra jeg var veldig liten, voldtatt første gang da jeg var 5 år, etter det gjorde jeg motstand, jeg hylte, jeg skreik, jeg kjempet og jeg løp. Så da jeg var 8 år, så tok det slutt. For det ble for vanskelig. Han fikk heller ikke gjort det for ofte, med den motstanden jeg gjorde. Jeg er og oppvokst med vold og pykisk terror. Men jeg kunne smile og le da jeg fikk juling, og da jeg ble kaldt for alt mulig grusomt, satt jeg bare og smilte. For jeg var fast bestemt på at de aldri noensinne skulle få knekke meg. Og jeg var veldig klar over at det var de, det var noe galt med. Det var ikke meg.

Så jeg har fått et bra liv, jeg har snudd alt det negative til noe positivt. Ja, jeg har hatt noen bumper i veien, grunnet livet mitt. Men har jobbet, studert og jobber nå med mennesker som ikke har det bra. Jeg har 2 fantastiske barn jeg er en god mor til. Jeg har aldri prøvd narkotika, aldri gjort noe kriminelt, aldri sliti psykisk.

Takk og pris blir vi ikke alltid som våre foreldre.

Anonymous poster hash: c10c3...50c
Skrevet

Jeg har fått et sånt barn. Et helt fantastisk barn, utrolig snill og omsorgsfull. Og veldig filosofisk, og en utrolig fantasi og hukommelse. Og selv om jeg anser meg selv som en god mor, og et godt menneske. Så er jeg ikke så fantastisk at jeg skulle få en så flott sønn. Jeg har bare vært utrolig heldig. Jeg var nok og heldig med min personlighet som barn, sta som noe annet rart. Taklet ikke urettferdighet. Jeg ble misbrukt av min far fra jeg var veldig liten, voldtatt første gang da jeg var 5 år, etter det gjorde jeg motstand, jeg hylte, jeg skreik, jeg kjempet og jeg løp. Så da jeg var 8 år, så tok det slutt. For det ble for vanskelig. Han fikk heller ikke gjort det for ofte, med den motstanden jeg gjorde. Jeg er og oppvokst med vold og pykisk terror. Men jeg kunne smile og le da jeg fikk juling, og da jeg ble kaldt for alt mulig grusomt, satt jeg bare og smilte. For jeg var fast bestemt på at de aldri noensinne skulle få knekke meg. Og jeg var veldig klar over at det var de, det var noe galt med. Det var ikke meg.Så jeg har fått et bra liv, jeg har snudd alt det negative til noe positivt. Ja, jeg har hatt noen bumper i veien, grunnet livet mitt. Men har jobbet, studert og jobber nå med mennesker som ikke har det bra. Jeg har 2 fantastiske barn jeg er en god mor til. Jeg har aldri prøvd narkotika, aldri gjort noe kriminelt, aldri sliti psykisk. Takk og pris blir vi ikke alltid som våre foreldre. Anonymous poster hash: c10c3...50c

Du var rett og slett et autonomt barn. Og et lykkebarn. For en flaks!

Skrevet

Jeg har fått et sånt barn. Et helt fantastisk barn, utrolig snill og omsorgsfull. Og veldig filosofisk, og en utrolig fantasi og hukommelse. Og selv om jeg anser meg selv som en god mor, og et godt menneske. Så er jeg ikke så fantastisk at jeg skulle få en så flott sønn. Jeg har bare vært utrolig heldig.

Jeg var nok og heldig med min personlighet som barn, sta som noe annet rart. Taklet ikke urettferdighet. Jeg ble misbrukt av min far fra jeg var veldig liten, voldtatt første gang da jeg var 5 år, etter det gjorde jeg motstand, jeg hylte, jeg skreik, jeg kjempet og jeg løp. Så da jeg var 8 år, så tok det slutt. For det ble for vanskelig. Han fikk heller ikke gjort det for ofte, med den motstanden jeg gjorde. Jeg er og oppvokst med vold og pykisk terror. Men jeg kunne smile og le da jeg fikk juling, og da jeg ble kaldt for alt mulig grusomt, satt jeg bare og smilte. For jeg var fast bestemt på at de aldri noensinne skulle få knekke meg. Og jeg var veldig klar over at det var de, det var noe galt med. Det var ikke meg.

Så jeg har fått et bra liv, jeg har snudd alt det negative til noe positivt. Ja, jeg har hatt noen bumper i veien, grunnet livet mitt. Men har jobbet, studert og jobber nå med mennesker som ikke har det bra. Jeg har 2 fantastiske barn jeg er en god mor til. Jeg har aldri prøvd narkotika, aldri gjort noe kriminelt, aldri sliti psykisk.

Takk og pris blir vi ikke alltid som våre foreldre.

Anonymous poster hash: c10c3...50c

Jeg ble utrolig glad for å lese historien din! 

Skrevet

Kan jo hende at ditt inntrykk av henne ikke stemmer overens med den hun er privat. Og så har alle en helt egen personlighet. Den er grunnleggende for hvordan alle blir uansett miljø.

Anonymous poster hash: a4d5f...165
Skrevet

Jeg har en sånn sønn også forøvrig. De er så begeistret for ham i barnehagen, jentene omringer ham og vil leke med ham fordi han er den snilleste gutten, han har mange gutter han leker med, han har en humor og et glimt i øyet som er helt spesielt for en treåring. Han sjarmerer absolutt alle. Rolig og er sånn som holder på selv, trenger ikke at vi andre skal leke med ham hele tiden men finner på ting selv, gjør aldri noe galt - han er aldri å fikler med noe eller er borti ting som er farlig, vi trenger liksom ingen barnesikring på noe. Utrolig empatisk og sosial. Han er rett og slett helt unik. Lurer virkelig på hvordan lillebroren blir ;) Venner og familie som venter barn sier de har bestilt en unge som sønnen min :) Det gjør meg stolt og jeg aner ikke hva jeg har gjort. Men vi prater og ler mye hjemme.

Anonymous poster hash: a4d5f...165
Skrevet

Jeg har en slik datter. Hun har alltid vært populær i klassen, men hun har aldri latt det gå til hodet på seg. Hun drar med de mindre populære og hjelper de inn i miljøet (lærerens ord).  Får ofte høre fra andre at hun virker som en gammel sjel. Hun er opptatt av de store spørsmålene og jeg har utallige opplevelser med henne som ikke kan forklares rasjonelt. Hennes spesialiteter er å finne forsvunnede ting og forutse hendelser.

Anonymous poster hash: 68029...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...