Gå til innhold

Kall meg gjerne gammeldags og sur,


Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg syns virkelig ikke det er ok å klippe gresset kl 20 på en pinseaften!

 

I tillegg jobber mannen med snirkelsag og hammer, han bygger visst noe veldig spennende.

 

Jeg syns det vitner om lite respekt for både helligdager (det er helligdag etter kl 16 eller noe) og ikke minst naboer.

 

Er jeg snerpete eller er noen enig med meg?

 

Anonymous poster hash: 59611...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snirkelsag altså!

Er enig med deg, snirkelsagen lar man stå på pinseaften, herregud altså!

 

Vet du i det hele tatt hvorfor vi feirer pinse?

 

Anonymous poster hash: 565bd...ca0

Skrevet

Snirkelsag altså!

Er enig med deg, snirkelsagen lar man stå på pinseaften, herregud altså!

Vet du i det hele tatt hvorfor vi feirer pinse? Anonymous poster hash: 565bd...ca0

Det var det du følte for å kommentere? En skrivefeil?

 

Jaja...

 

Anonymous poster hash: 59611...1d1

Skrevet

Så lenge han ikke holder på i morgen, tenker jeg :) Bryr meg lite om pinse - men liker godt av vi har noen felles dager med ro! Søndager og enkelte røddager. Men ro alle tre dagene er litt unødvendig om han har noe han gjerne skulle fått ferdig.

 

Anonymous poster hash: 20f28...26f

Skrevet

Glad jæ bor på landet jæ ! :) Vi har holdt på med bilvask og bygging av trehytte idag. Itilegg har vi vært å sett på stevne. Nå slapper vi av foran tv'n. Har hatt en kjempefin pinse både ute i finværet og inne :) men hadde vi bodd i et byggefelt måtte man vell ta det litt mer med ro, selvom jæ ikke er helt for det. Og ja jæ syns det er litt gammeldags, men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet

Enig med deg, Hi!

 

Og til deg som spurte hvorfor vi feirer pinse. Jeg har totalt teflonhukommelse når det kommer til pinse, jeg greier bare ikke huske det. Har tidligere repetert det hvert år, og poff så er det glemt igjen, får aldri tak i pinsens budskap. Vet at pinsesøndagen i USA kalles With Sunday, men heller ikke de jeg snakket med da jeg bodde der visste hva som egentlig ble markert.

 

Jeg er åpen for mer undervisning om nr. 2 føler seg kallet ;)



Anonymous poster hash: 433cf...614
Skrevet

Har ikke pinsen med den hellige ånd å gjøre? Etter himmelspretten kommer ånden og gjør sånn at desiplene skal klare å spre jesu glade budskap 👍

 

Ikke dårlig for en ateist??? ;)

 

Anonymous poster hash: 20f28...26f

Skrevet

Hipp hurra for at jeg bor på landet. Hadde overhode ikke reagert på noe bråk egentlig. Det er jo perfekt å få gjort unna masse når man har tre fridager på rappen.

 

Anonymous poster hash: fcc32...839

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Jeg er sikkert enda særere. ..men jeg får sånn god sommerfølelse av lyden av gressklipping, pinseaften eller ei. Hadde ikke brydd meg.

Skrevet

Enig med deg, Hi! Og til deg som spurte hvorfor vi feirer pinse. Jeg har totalt teflonhukommelse når det kommer til pinse, jeg greier bare ikke huske det. Har tidligere repetert det hvert år, og poff så er det glemt igjen, får aldri tak i pinsens budskap. Vet at pinsesøndagen i USA kalles With Sunday, men heller ikke de jeg snakket med da jeg bodde der visste hva som egentlig ble markert. Jeg er åpen for mer undervisning om nr. 2 føler seg kallet ;)Anonymous poster hash: 433cf...614

Ikke With Sunday, men Whitsun. Punktum. Eller Septuagesima.

 

Anonymous poster hash: e2a84...2ca

Skrevet

Jeg er også gammel og konservativ, og synes det godt kan være ro pinseaften (altså etter kl 17, og i morgen, 1. pinsedag. 2. pinsedag kan godt brukes til lett vedlikehold, gressklipping o.l. Gravemaskiner, motorsager o.l. hører hverdagen til, og vanlige lørdager fram til kl 17.

 

Anonymous poster hash: a4705...e74

Skrevet

 

Enig med deg, Hi! Og til deg som spurte hvorfor vi feirer pinse. Jeg har totalt teflonhukommelse når det kommer til pinse, jeg greier bare ikke huske det. Har tidligere repetert det hvert år, og poff så er det glemt igjen, får aldri tak i pinsens budskap. Vet at pinsesøndagen i USA kalles With Sunday, men heller ikke de jeg snakket med da jeg bodde der visste hva som egentlig ble markert. Jeg er åpen for mer undervisning om nr. 2 føler seg kallet ;)Anonymous poster hash: 433cf...614

Ikke With Sunday, men Whitsun. Punktum. Eller Septuagesima.

 

Anonymous poster hash: e2a84...2ca

 

 

 

Da er det tydelig at pinsen også er et vanskelig tema over there, jeg fikk det til og med stavet av en person som var personlig troende og høyt utdannet. Jaja, takk for rettelsen, lærte jeg noe nytt om pinsen i år også... :)

 

 

Anonymous poster hash: 433cf...614

Skrevet

Og der starta naboen vår plenklipperen. Må nesten le.

 

Anonymous poster hash: 731c2...c4d

Skrevet

Snerpete. Siden du spør ;-)

Skrevet

Og der starta naboen vår plenklipperen. Må nesten le.

 

Anonymous poster hash: 731c2...c4d

Da hadde jeg snakka til'n

 

Anonymous poster hash: a5b95...28e

Skrevet

Glad jæ bor på landet jæ ! :) Vi har holdt på med bilvask og bygging av trehytte idag. Itilegg har vi vært å sett på stevne. Nå slapper vi av foran tv'n. Har hatt en kjempefin pinse både ute i finværet og inne :) men hadde vi bodd i et byggefelt måtte man vell ta det litt mer med ro, selvom jæ ikke er helt for det. Og ja jæ syns det er litt gammeldags, men vi er jo alle forskjellige.

Hvorfor skriver du jæ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 66218...057

Skrevet

Gammeldags og sur

 

Anonymous poster hash: f46ad...a69

Skrevet

Enig. Det handler om respekt for meg.

Skrevet

Enig. Det handler om respekt for meg.

Respekt for deg? Er det det det handler om? Jeg tenkte man tok hensyn til alle rundt seg, men hvis vi ikke bor i nærheten av hverandre kan jeg altså bare fyre igang klippær'n nå😜

 

Anonymous poster hash: ddd71...433

Skrevet

 

Glad jæ bor på landet jæ ! :) Vi har holdt på med bilvask og bygging av trehytte idag. Itilegg har vi vært å sett på stevne. Nå slapper vi av foran tv'n. Har hatt en kjempefin pinse både ute i finværet og inne :) men hadde vi bodd i et byggefelt måtte man vell ta det litt mer med ro, selvom jæ ikke er helt for det. Og ja jæ syns det er litt gammeldags, men vi er jo alle forskjellige.

Hvorfor skriver du jæ?

 

 

 

Anonymous poster hash: 66218...057

Har litt dialekt som henger igjen etter å ha bodd her og der :) Jæ sier ofte Jæ i daglig tale ocog det har blitt til at det også blir skrivd sånn :)

Skrevet

 

Enig. Det handler om respekt for meg.

Respekt for deg? Er det det det handler om? Jeg tenkte man tok hensyn til alle rundt seg, men hvis vi ikke bor i nærheten av hverandre kan jeg altså bare fyre igang klippær'n nå😜

 

Anonymous poster hash: ddd71...433

Haha, nei ikke respekt for meg. Respekt for loven og for helligdagen. Jeg er ikke personlig kristen men er oppdratt til å ha respekt. Generelt.
Skrevet

 

 

Enig. Det handler om respekt for meg.

Respekt for deg? Er det det det handler om? Jeg tenkte man tok hensyn til alle rundt seg, men hvis vi ikke bor i nærheten av hverandre kan jeg altså bare fyre igang klippær'n nå😜

 

Anonymous poster hash: ddd71...433

Haha, nei ikke respekt for meg. Respekt for loven og for helligdagen. Jeg er ikke personlig kristen men er oppdratt til å ha respekt. Generelt.

Skjønte det, måtte bare tulle litt ;) Er forøvrig enig med deg :)

 

Anonymous poster hash: ddd71...433

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...