Gå til innhold

Dere som er hjemmeværende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mannen deres jobber 100% og du går hjemme, hvor mye gjør du/ham av husarbeid og hvor mye gjør du/ham med ungene?

Jeg er selv hjemmeværende mens mannen jobber sikkert 150+%. Jeg tror jeg tar ca 99% av husarbeidet og barnet ser ham knapt i hverdagen siden han jobber så grusomt mye. Når helga kommer så er han så utslitt at han knapt gjør noe med barnet eller meg for den saksskyld. 

Vil bare vite hva som er "normalt"? :)

Anonymous poster hash: a9e12...720
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar alt i hverdagen og i helga tar vi helgedager sammen. Jeg lager alle middager og tar meg av annen matlaging/baking. Men har bruker tid med meg og barna i helga da og han er stort sett alltid hjemme til middag og er med på legg gjerne for det synes vi begge er så koselig:)

Anonymous poster hash: dd530...c9c

Skrevet

Jeg er hjemme og mannen jobber 130 ++% Jeg tar alt av husarbeid, eller han er flink til å ta et tak på kjøkkenet når han er hjemme. Men barna slipper han ikke unna ;) Det er fordi at han skal prioritere barna når han er hjemme, ikke husarbeid. Pga at han skal ha en god kontakt med dem :) Dette er noe som fungerer helt supert hos oss!

Anonymous poster hash: 013d5...46e

Skrevet

Jeg tar så og si alt husarbeid, handling, kjøring hit og dit. Og så prioriterer han barna når han har fri!

Anonymous poster hash: b586e...199

Skrevet

Jeg gjør det meste hjemme, han rydder av middagsbordet (av husarbeid).

Med barna er vi helt samkjørte og deltar like mye. En av oss tar tannpuss og kvelds stell, den andre legger og leser.

Hvis han bader begge barna så har jeg ordnet kveldsmaten til de er ferdige :) jeg leverer og henter, men han gjør det gjerne om jeg spør. Henter jeg, rr de hjrmme til 15.00, henter han er de hjemme 15.40.

Anonymous poster hash: eef84...01c

Skrevet

Vi er tradisjonelle der, han tjener penger og jeg steller hus og barn😊 han er med å legger barna-fordi han vil😊 i helgene er vi mest sammen om alt.

Anonymous poster hash: cb187...976

Skrevet

For dere som går hjemme...har dere noen form for inntektskilde? Hva tjener mennene deres og hva blir trukket i skatt ca?

Anonymous poster hash: 3c921...7a9

Skrevet

Jeg går delvis hjemne. Prøver å gjøre det meste av husarbeid og matlaging i hverdagen, men ikke alltid tiden strekker til da jeg har to små hjemme. Etterhvert som de vokser til å jeg har tid hjemme alene mens de er på skolen, så tar jeg selvsagt alt i hverdagen. Så har vi familietid når han kommer hjem og i helger.

Skrevet

Jeg jobber en kveld i uka og er ellers hjemme med minstemann. Jeg gjør alt av husarbeid, men han lager av og til middag. Legging tar vi annen hver dag. Hjelpe med lekser er det stort sett jeg som gjør, men han kjører til og fra aktiviteter.

Anonymous poster hash: 39568...7aa

Skrevet

Jeg gjør alt innendørs bortsett fra rydding av kjøkkenet etter middag og søppeltømming. Han klipper gresset, ellers tar jeg det meste av hagestell. Han jobber vanlig 100% stilling. I helgene gjør vi ikke husarbeid, fordi alt er strøkent på fredag. Bruker tid på barna og familien i helgene.

Anonymous poster hash: a3f46...e54

Skrevet

Han forsørger oss, jeg steller for oss, barna er vi sammen om.

Han er selvstendig og har fleksible dager, som regel er han hjemme til kl 16 hver dag. Da kommer han hjem til ryddig og rent hus, klærne er vasket, barna hentet og middagen laget.

Han tar av middagsbordet, han kjører og henter på fritidsaktiviteter, bader og legger barn, leser for dem og har gjerne en godsnakk på sengekanten.

Så jobber han gjerne et par timer igjen.

I helgene jobber han ofte fra 8 til 12, resten av lørdagen og søndagen er familietid.

Jeg tar absolutt alt av husarbeid inne, jeg handler og lager middag på hverdagene. Mannen lager ofte middag i helgene, eller vi gjør det sammen.

Han tar alt utvendig, klipper plen, luker, vedlikehold, steller bilene osv.

Anonymous poster hash: 47864...638

Skrevet

Han forsørger oss, jeg steller for oss, barna er vi sammen om.

Han er selvstendig og har fleksible dager, som regel er han hjemme til kl 16 hver dag. Da kommer han hjem til ryddig og rent hus, klærne er vasket, barna hentet og middagen laget.

Han tar av middagsbordet, han kjører og henter på fritidsaktiviteter, bader og legger barn, leser for dem og har gjerne en godsnakk på sengekanten.

Så jobber han gjerne et par timer igjen.

I helgene jobber han ofte fra 8 til 12, resten av lørdagen og søndagen er familietid.

Jeg tar absolutt alt av husarbeid inne, jeg handler og lager middag på hverdagene. Mannen lager ofte middag i helgene, eller vi gjør det sammen.

Han tar alt utvendig, klipper plen, luker, vedlikehold, steller bilene osv.

Mannen min er forresten aldri sliten, han er en rastløs duracellkanin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...