Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Hva av klær anbefaler dere å ha klart til nyfødt? Finner masse om dette, men ikke detaljert nok. Vil gjerne ha "så og så mange av det og det i den og den størrelsen" når det gjelder bodyer, sokker, pysjer, luer, gensere, bukser osv. Vet at man kan kjøpe ting etter at babyen kommer, også, men er jo koselig å finne litt på forhånd. Og da er antall og størrelser greit å vite, så man ikke kjøper unødvendig mye i for liten størrelse, også. Og har disse bittesmå tørkle-smekkene noe særlig for seg? Blir veldig takknemlig hvis noen snille har tips:) Anonymous poster hash: 49b6d...b7e
Ikkedytt Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Lurer litt selv. Har kjøpt åtte bodyer i noen forskjellige størrelser, syv par sokker, et par strømpebukser, en fleecedress og en pysj. Og noen plagg som sikkert er unødvendige, men fine. Sett på noen tørklesmekker, men så ikke helt poenget selv. Kommer nok til å kjøpe fler strømpebukser og pysjer, luer og kanskje en dress til, men ellers vente til babyen kommer. Redd for at det skal være for lite, så kjøper ikke mye av de minste størrelsene.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 Med nr 1,2 og 4 kunne jeg ha droppet å kjøpe noe i str 50, de begynte nesten rett på str 56. Nr 3 brukte str 50 lenge. Så dette er vanskelig å svare på, jeg kjøpte brukt, og fikk da mye, og det vistes ikke at det hadde vært brukt. Ville hatt minimum 2 sett med str 50, og 4-5 bodyer og strømpebukse i str 56 å startet med. I tillegg til heldress til innenbruk og til utebruk (evt kjøredress). Ville ha kjøpt mer etter behov, tre av mine gulpet mye, og trengte flere skift enn minstemann som ikke gulper og kan bruke samme klær i flere dager. Anonymous poster hash: 13054...5b4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Vanskelig å si på forhånd. Jeg fikk en liten baby som gulpet mye og trengte derfor mange bodyer i str 50. (Smekkene tok ikke en brøkdel av gulpet engang. ) Andre klær ble det ikke brukt like mye av, stort sett bukser og sokker utenom bodyer. Gensere brukte vi ikke i det hele tatt, synes det er upraktisk på baby. Anonymous poster hash: d1ff4...a28
BareMas Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Lurer litt selv. Har kjøpt åtte bodyer i noen forskjellige størrelser, syv par sokker, et par strømpebukser, en fleecedress og en pysj. Og noen plagg som sikkert er unødvendige, men fine. Sett på noen tørklesmekker, men så ikke helt poenget selv. Kommer nok til å kjøpe fler strømpebukser og pysjer, luer og kanskje en dress til, men ellers vente til babyen kommer. Redd for at det skal være for lite, så kjøper ikke mye av de minste størrelsene. Disse smekkene er fenomenale til babyer som gulper og sikler. Kjøpte inn en del til nr 1, men ble kun brukt ved tannfrembrudd og forkjølelse, da ble det litt mer sikkel. Til nr 2 derimot er vi helt avhengige, ellers er bodyen gjennomvåt før lunsj og må byttes, men istede byttet jeg bare smekken. Ellers av klær anser jeg body og strømpebukser som det viktigste. Det er jo ikke så behagelig for de små å være for mye påkledd når de skal lære seg å rører seg rundt på gulvet. Men en fleece/ulldress er fint å ha på i vognen, samt lue og litt tykke sokker. Når babyene passerer 4-5mnd synes jeg strømpebukser med anti-skli på knærne er supert, iallefall om man har litt glatt gulv.
Ikkedytt Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Lurer litt selv. Har kjøpt åtte bodyer i noen forskjellige størrelser, syv par sokker, et par strømpebukser, en fleecedress og en pysj. Og noen plagg som sikkert er unødvendige, men fine. Sett på noen tørklesmekker, men så ikke helt poenget selv. Kommer nok til å kjøpe fler strømpebukser og pysjer, luer og kanskje en dress til, men ellers vente til babyen kommer. Redd for at det skal være for lite, så kjøper ikke mye av de minste størrelsene.Disse smekkene er fenomenale til babyer som gulper og sikler. Kjøpte inn en del til nr 1, men ble kun brukt ved tannfrembrudd og forkjølelse, da ble det litt mer sikkel. Til nr 2 derimot er vi helt avhengige, ellers er bodyen gjennomvåt før lunsj og må byttes, men istede byttet jeg bare smekken.Ellers av klær anser jeg body og strømpebukser som det viktigste. Det er jo ikke så behagelig for de små å være for mye påkledd når de skal lære seg å rører seg rundt på gulvet. Men en fleece/ulldress er fint å ha på i vognen, samt lue og litt tykke sokker. Når babyene passerer 4-5mnd synes jeg strømpebukser med anti-skli på knærne er supert, iallefall om man har litt glatt gulv. Da kjøper jeg nok noen allikevel, så sparer jeg meg for litt unødvendig skifting.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Takk for svar! :) Anonymous poster hash: 49b6d...b7e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Hva av klær anbefaler dere å ha klart til nyfødt? Finner masse om dette, men ikke detaljert nok. Vil gjerne ha "så og så mange av det og det i den og den størrelsen" når det gjelder bodyer, sokker, pysjer, luer, gensere, bukser osv. Vet at man kan kjøpe ting etter at babyen kommer, også, men er jo koselig å finne litt på forhånd. Og da er antall og størrelser greit å vite, så man ikke kjøper unødvendig mye i for liten størrelse, også. Og har disse bittesmå tørkle-smekkene noe særlig for seg? Blir veldig takknemlig hvis noen snille har tips:) Anonymous poster hash: 49b6d...b7e Min yngste brukte alltid de små smekkene, er veldig gode dersom du får en baby som sikler mye, og når den skal få tenner. Men det ser du jo når barnet blir litt større! Ellers kjøpte jeg en del bodyer og longser og sokker. Bukser, hettejakker ol kjøpte jeg mye av til første, men ble ikke brukt:p Veldig upraktisk Ble mye bæsje og gulpeuhell de første mnd, så måtte faktisk kjøpe mer enn det jeg hadde! Husker desverre ikke hvor mange jeg kjøpte av hver... Kos deg med babykleshopping! Anonymous poster hash: e81f5...184
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Det kommer jo også an på når på året du har termin. Jeg har en sommerbaby og brukte ikke strømpebukser på han i det hele tatt før det ble sen høst/vinter. Han lå mye i bare body og bleie, evt bare bleie på det varmeste, og når det var litt kaldere, så hadde han en myk bukse på. Til andremann som er født sent på vinteren, trengte jeg strømpebukser med en gang, mens kortermede bodyer ble lite brukt. Jeg ville kjøpt 2-3 bodyer og et par bukser/strømpebukser i str 50 og mer i størrelse 56, f. eks 5 bodyer og 2-3 bukser. I tillegg en ulldress til å ha ute hvis det er høst/vinter når du har termin, den ville jeg kjøpt i str 56. Hvis du kjøper mer enn det, så hadde jeg beholdt lappene på og ventet med å vaske det til etter fødselen, da kan du bytte det hvis babyen blir større (eller hvis jordmor har tatt feil av kjønn på ultralyd). Anonymous poster hash: 7146b...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå