Gå til innhold

Aiai dette er pinlig, men jeg er litt bekymra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må først advare at dere sarte sjeler kanskje ikke vil lese dette.

Så, jeg var på do for 15 min sida og gjorde nr 2. Kjentes så rart ut akkurat som det svei i rompa (du vet hvor) og når jeg hadde tørka meg var dem masse knallrødt blod på papiret. Det blødde godt også, så til slutt gav jeg bare opp og tok på meg et bind, og her sitter jeg da. Bør jeg ringe lege eller bare se an hva som skjer? Tenker jo det må ha kommen en rift i åpninga siden blodet ser så friskt ut og det endatil svir. (Har ikke anledning å se da jeg ikke har noe lommespeil akkurat nå).

Anonymous poster hash: 089e2...f36
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det blør såpass at det renner, synes jeg du skulle dra til legen:/

Anonymous poster hash: 91525...112

Skrevet

Det er sikkert bare en hemoroide. Så lenge det svir er det sjeldent noe farlig. For da kommer jo blodet mest sannsynlig ikke fra tarmen, men fra et sår, rift eller hemoroide.

Anonymous poster hash: 4103c...d9a

Skrevet

Tipper du har hatt en innvendig hemoride som har sprukket.

Anonymous poster hash: de87c...600

Skrevet

Rift i hemorroide. Sannsynligvis helt uproblematisk. vent en time og kikk på bindet. Du vil se at det tørker inn og heles etter kort tid, selv om du nok merker det i noen dager.

Anonymous poster hash: d1a08...fe7

Skrevet

Hadde tatt en dusj og skylt godt og sett an en dag eller to. Hadde det ikke blitt bedre hadde jeg nok bestilt en legetime.

Skrevet

Nei det renner ikke, men kommer en jevn strøm sånn at det hele tiden går å tørker om du vet? På grensa til at det drypper liksom. En hemoride? Har klødd en del der nede i noen dager, da særlig når jeg har vært på do. Trodde bare det var gravide og gamle som fikk sånt, uten å prøve å trykke noen på foten her altså :P usj! Bare å vente til det går over av seg selv da altså?

HI

Skrevet

Hørtes skikkelig trasig ut! Men det høres ikke farlig ut. Ta det med ro og se om det går over?

God bedring :)

Anonymous poster hash: 18ee8...a0f

Skrevet

Hehe får gjøre det som blir foreslått her oppe, takk :) 

HI

Skrevet

En rift eller en sprukket hemorroide, tenker jeg. Om det er over og ikke kommer tilbake innen få dager så trenger du trolig ikke lege, men vedvarer det så ikke vent for lenge.

Jeg har omtrent det samme nå (you are not alone ;) ). Jeg hadde en hemorroide før jul som sykehuset egentlig skulle kalle meg inn rett over nyttår for å få fikset, men venter enda på den innkallingen - dvs. jeg har fått vite at de har journalført at de fjernet den i desember, noe de altså ikke gjorde. Siden det nå er tilfelle av tarmkreft i familien så har jeg tenkt å få legen min til å purre på dem og få en ordentlig undersøkelse av tarmen.

Blødningene pga. hemorroider/rift etter du har vært på do bruker å gi seg ganske fort, så da trenger du trolig ikke ringe legen før over helgen. Vedvarer det og er mye så ringer du selvfølgelig legevakten. Friskt blod er i utgangspunktet et godt tegn.

Anonymous poster hash: 5c261...d07
Skrevet

Smør deg med sink salve, det hjelper😊

Skrevet

Så lenge det er ferskt rødt blod er det nok en hemoride eller rift. Får du derimot svart blod er det grunn til bekymring

Anonymous poster hash: ac12e...c5e

Skrevet

Så lenge det er ferskt rødt blod er det nok en hemoride eller rift. Får du derimot svart blod er det grunn til bekymring

Anonymous poster hash: ac12e...c5e

Enig i at dette er hovedregelen, friskt blod er som regel et godt tegn.

Men vedvarende friskt blod skal undersøkes da noen med tarmkreft kun presenterer friskt blod som symptom (Hi, da er det snakk om friskt blod over tid. Og friskt blod over tid trenger ikke være mer enn hemorroider det heller, men skal undersøkes).

Anonymous poster hash: 5c261...d07

Skrevet

Nei det renner ikke, men kommer en jevn strøm sånn at det hele tiden går å tørker om du vet? På grensa til at det drypper liksom. En hemoride? Har klødd en del der nede i noen dager, da særlig når jeg har vært på do. Trodde bare det var gravide og gamle som fikk sånt, uten å prøve å trykke noen på foten her altså :P usj! Bare å vente til det går over av seg selv da altså? HI Anonymous poster hash: 089e2...f36

Kløe passer også veldig bra til hemorider så det er nok sannsynligvis det.

Anonymous poster hash: c2d1f...8bd

Skrevet

Usj jaja, det var bare den ene dagen så gav det seg. Kløen gikk også bort, så da er jo problemet løst. Ekkelt var det læll :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...