Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #1 Skrevet 23. mai 2015 Løper rundt som en duracell kanin etter kun et par biter sjokolade. Vanlig med slik reaksjon? 😳 Det er veldig sjelden han får sukker, hvertfall i form av godis. Anonymous poster hash: 9c0d9...eb2
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #2 Skrevet 23. mai 2015 Slutt med det, og nyt livet på andre måter. Sukker er unødvendig og skaldelig. Anonymous poster hash: 763a9...39d
februarprins2013 Skrevet 23. mai 2015 #3 Skrevet 23. mai 2015 min fikk en kinder egg i går, langt fra vill for det, men han er veldig rolig av seg eller også
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #4 Skrevet 23. mai 2015 Nei det er ikke vanlig, men noen reagerer sånn på sukker. Søsteren min var sånn, men ingen av oss andre og ingen av mine barn. Har hørt det påstås at det bare er en myte og at ingen barn gjør det, men jeg har sett det med mine egne øyne, så den går jeg ikke på. Det gjelder nok bare så få at det ikke slår ut på statistikken. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Jeg har også sett flere barn som blir slik. Ingen tvil om at det er det som skjer. De har aldri blitt fortalt noe av foreldrene at det ikke var sunt eller lignende. Veldig rart når en 3-åring selv ber moren legge vekk resten av lørdagsgodtet fordi han kjenner at han har fått nok. Jeg spurte hva han mente, da sa han at han blir så ekkel i kroppen, greier ikke å være rolig og blir bare frustrert og får ikke sove etterpå (ja, veldig fremmerlig liten kar ). Så noen tåler det bare ikke og får slike reaksjoner, sånn er det bare. Men det er jo ingen ulempe, akkurat Anonymous poster hash: aa8a9...c48
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #6 Skrevet 23. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag😄. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker 😄 Anonymous poster hash: 3a906...7da
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #7 Skrevet 24. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker Anonymous poster hash: 3a906...7da Vet det, men kjøper den fortsatt ikke. Det var vel bare ingen sånne barn i akkurat de bursdagene da. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #8 Skrevet 24. mai 2015 Hvorfor får en 1.5 åring sjokolade? Har Det lille barnet selv spurt etter det? Anonymous poster hash: 80e04...19d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #9 Skrevet 24. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker Anonymous poster hash: 3a906...7da Vet det, men kjøper den fortsatt ikke. Det var vel bare ingen sånne barn i akkurat de bursdagene da. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Det er jo akkurat det foreldrene innbiller seg at det er! Det er TILFELDIGHETER! Anonymous poster hash: 3a906...7da
Gjest Maiken og barna Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Jeg tror ikke det er tilfeldigheter heller. Forskning eller ei. Forskning kommer og går. ..ikke siste gang dette blir forsket på og ikke gitt at det blir samme resultat. Hver og en av oss kjenner barna våre og vet om sukker virker inn positivt eller negativt.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #11 Skrevet 24. mai 2015 Min på 2 år blir vill av sukker, og spesielt sjokolade. Hun får det ikke ofte, men i selskaper og liknende er det faktisk ikke særlig trivelig å nekte henne noe vi andre koser oss med. Hun tar helt av, skriker og hoier og fyker rundt som en rakett, på en helt annen måte enn hun gjør til vanlig. Hun blir hyper, rett og slett. Hvis det er sent, mot sengetid, blir hun til slutt vanvittig grinete og sint. Jeg ser sammenhengen, veldig tydelig. Og derfor irriterer det meg voldsomt, foreldre og andre, som ukritisk serverer boller og og godterier og deretter kjefter og klager for at barnet ikke kan oppføre seg. Anonymous poster hash: 52daf...80b
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #12 Skrevet 24. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker Anonymous poster hash: 3a906...7da Vet det, men kjøper den fortsatt ikke. Det var vel bare ingen sånne barn i akkurat de bursdagene da. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Det er jo akkurat det foreldrene innbiller seg at det er! Det er TILFELDIGHETER! Anonymous poster hash: 3a906...7da Jada jada, så siden foreldrene til barna i to bursdager innbilte seg det, så må det være innbilning hos alle. Vel, jeg er tydeligvis ikke som disse foreldrene, for jeg klarer utmerket godt å se at sukker har null effekt på mine barn. Jeg klarte også utmerket godt å se at min søster ble hyper på en måte hun ikke ble av noe annet. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79
Mamma_til_2 Skrevet 24. mai 2015 #13 Skrevet 24. mai 2015 Slik som jeg har oppfattet barn så blir de ikke hyperaktive av selve sukkeret men av forventningen fra oss voksene om at de skal bli hyper, det er klart barn hører og lærer tidlig at "nei, du får ikke dette det inneholder sukker og da blir du vill og uregjerlig. Selvfølgelig finnes det barn som rett og slett ikke tåler sukker og disse barna må begrense inntaket, men det er langt fra alle.
Pengetreet Skrevet 24. mai 2015 #14 Skrevet 24. mai 2015 Det er ikke tilfeldigheter når det skjer hver gang barnet får sukker. En studie i en bursdag med et begrenset utvalg gir dårlig grunnlag til å trekke noen som helst konklusjon.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #15 Skrevet 24. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker Anonymous poster hash: 3a906...7da Vet det, men kjøper den fortsatt ikke. Det var vel bare ingen sånne barn i akkurat de bursdagene da. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Det er jo akkurat det foreldrene innbiller seg at det er! Det er TILFELDIGHETER! Anonymous poster hash: 3a906...7da Jada jada, så siden foreldrene til barna i to bursdager innbilte seg det, så må det være innbilning hos alle. Vel, jeg er tydeligvis ikke som disse foreldrene, for jeg klarer utmerket godt å se at sukker har null effekt på mine barn. Jeg klarte også utmerket godt å se at min søster ble hyper på en måte hun ikke ble av noe annet. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Å herregud! Det har vært flere studier på det. Vitenskapelige studier. Det skal litt mer enn to tilfeller til for å komme frem til det. Forskere har funnet ut at det ikke stemmer. Det er tilfeldigheter. Tror du virkelig at to bursdager utgjør en studie, og at forskere kan basere seg på kun det? Du er en skikkelig gluping! Anonymous poster hash: 3a906...7da
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #16 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har barn som ikke reagerer på sukker og godt. De spiser det de vil, men hiver seg ikek over godteskåla. Det meste av godtet jeg satt frem igår er på bordet enda, og jeg tror min mann har spist mest av det. Så jeg hadde aldri tenkt over at unger blir hypre av slikt før en veninne av ene barnet var innom og spiste en godteting. Hun ble helt tullerusk. For meg var dette helt rart å se på, at en godteting kunne gjøre så mye. Snakket med foreldrene etterpå, og de sa de holdt på å prøve å finne ut hva hun ikke tålte og hva hun kunne spise. Hun har masse allergier, mye hun tåler lite av osv. Så etter mye prøving har de kommet frem til at godt som er laget med rent sukker kan hun spise, men godt som er laget med mye e-stoffer kan hun ikke spise. En bursdag vi hadde å var det mange alleergikere innom og da bestemte jeg meg for å lage mat og snacks som alle kunne spise ute å måtte tenke på hva de puttet i munnen. Denne ungen spiste masse kake, mye godt uten å bli helt tullerusk. Foreldrene ble veldig overrasket da de kom, for så rolig og normal hadde hun aldri vært etter en bursdag før. Og ungene fikk spise så mye kake og godt de ville, ting var bare litt mer gjennomtenkt. Mitt ene tantebarn får ett kick når han spiser snop. Han blir helt propell, men piffen går fort ut av han. Så han spinner noen runder rundt i stua og så er han normal igjen. Anonymous poster hash: a7865...960
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #17 Skrevet 24. mai 2015 Det har vært flere vitenskapelige studier på dette, og de sier alle at barn ikke blir hyper av sukker. Det er kun tilfeldigheter. De gjorde en undersøkelse med to bursdager også. En hvor de sa at de hadde fått masse sukker og foreldrene sa d merket det fordi barna var hyper , men det hadde vært en sukkerfri bursdag. De gjorde også motsatt og da sa foreldrene at barna var rolige. De hadde fått MASSE sukker Anonymous poster hash: 3a906...7da Vet det, men kjøper den fortsatt ikke. Det var vel bare ingen sånne barn i akkurat de bursdagene da. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Det er jo akkurat det foreldrene innbiller seg at det er! Det er TILFELDIGHETER! Anonymous poster hash: 3a906...7da Jada jada, så siden foreldrene til barna i to bursdager innbilte seg det, så må det være innbilning hos alle. Vel, jeg er tydeligvis ikke som disse foreldrene, for jeg klarer utmerket godt å se at sukker har null effekt på mine barn. Jeg klarte også utmerket godt å se at min søster ble hyper på en måte hun ikke ble av noe annet. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79 Å herregud! Det har vært flere studier på det. Vitenskapelige studier. Det skal litt mer enn to tilfeller til for å komme frem til det. Forskere har funnet ut at det ikke stemmer. Det er tilfeldigheter. Tror du virkelig at to bursdager utgjør en studie, og at forskere kan basere seg på kun det? Du er en skikkelig gluping! Anonymous poster hash: 3a906...7da Neida, men nå var det tilfeldigvis det med de to bursdagene jeg svarte på da. Uansett hvor mange studier som er gjort, så har ikke min søster vært med i noen av dem, så ingen har bevist at hun ikke reagerte på sukker. Det de har bevist er at de fleste barn ikke gjør det, noe mange har trodd at de gjør. Anonymous poster hash: 9ba2a...f79
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #18 Skrevet 24. mai 2015 Ikke kom her å si det er tilfeldigheter, da har dere ikke sett gutten min. Han er normal til vanlig. Si han har fått sjokolade ca 5 ganger, og reagert likt hver eneste gang. Så jeg bare lurte. Å til deg/dere som lurer på HVORFOR 1,5 åringen min har fått sjokolade? Skjerp dere, her er det snakk om at større søsken har gitt, besteforeldre har gitt, og jeg har selv latt han smake på det. Mer unormalt å ikke la barn få smake.. Hi Anonymous poster hash: 9c0d9...eb2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #19 Skrevet 24. mai 2015 Hva er hensikten med at man på døde og liv skal gi godteri til så små barn? De vet ikke en gang hva det er. Sukker er like avhengighetsskapende som kokain og er ikke noe som er optimalt for små, voksende kropper. Ikke rart det er mye sykdom nå til dags når barn fores med sukker før de kan be om det selv. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt hva man velger å gjøre,men å komme å klage på bivirkninger i etterkant av sukkerinntak synes jeg blir for dumt. Anonymous poster hash: 2773b...3f9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #20 Skrevet 24. mai 2015 Jeg har en toåring som blir temmelig vill av sukker. Spiller ingen rolle hvilken form, med unntak av fruktsukker (men hun reagerte på det også da hun var 6-12 mndr) og pålegg (får brunost og/eller syltetøy til frokost hver lørdag om hun ber om det). Is, kake, eventuelt godis gjør henne helt galen. Sukkerkicket kommer raskt, hun spretter rundt, hopper og er helt sprelsk, men det varer ikke så lenge. Kanskje 30-1,5 time, avhengig av hvor mye hun spiser og om hun selvfølgelig tilføyer litt og litt... Og ja, toåringen min får det hun ønsker av det som står fremme (begrenset mengde) når vi er i selskap eller på besøk hvor alle andre får spise det som står på bordet. Anonymous poster hash: 48ed6...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå