Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil lære meg å strikke, fins der et startkit jeg kan begynne med? Eller hva anbefaler dere å kjøpe av pinner og garn i såfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med noe enkelt. Litt tjukt garn og pinne 4-5. Strikk lapper. YouTube og garnstudio har mange instruksjonsvideoer som viser de forskjellige teknikkene.

Skrevet

Vil du ha et ordenlig prosjekt som blir til noe kan du strikke Skappelgenseren.

På www.garnstudio.com finner du instruksjonsvideoer. Det finnes masse på youtube også.

Skrevet

Pickles har mange greie mybegynneroppskrifter. Greit med litt småprosjekter til å begynne med, ala skjerf, kluter, små plagg som ikke tek ein evighet... Trur drops også har eit par instruksjonsvideoer, og you tube har masse!

Pinne 4 eller 5 er ein grei størrelse syns eg, og greit med garn som ikkje er pusete

Skrevet

Har lært bort en del strikking. Pinner 3,5 og garn alla Smart fra Sandnesgarn. Altså helt enkelt garn til pinne 3-3,5. Om du har rema så kan Mor Aase garnet de har der være fint.

Start med et lappeteppe kanskje? Jeg pleier å anbefal å starte med noe stort. Slik at man ser sin egen framgang. En enkel kjole til barn osv.

Pinne 4-5 kan fort bli knotete å holde i og litt vanskelig. Lett at man gir opp. Pinner av bambus eller aluminium er bedre enn pinner i metall. De i metall er ofte for harde for fingrene.

Anonymous poster hash: b0ecd...8f8

Skrevet

http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/1001-sisu-barn-9041001

Begynn å strikke noen lapper, for å lære deg teknikken. Deretter er det bare å hive seg over et plass

Jeg begynte med denne kåpen på fremsiden av bladet. Lett å strikke, få de i butikken til å hjelpe deg med å "tyde" oppskriften hvis du ikke har noen andre som kan hjelpe deg med det.

Anonymous poster hash: ac1c8...b40
Skrevet

Jeg har lært meg å strikke nå nylig. Begynte med et babyteppe fra Sandnes med 3,5 rundpinne :)

Skrevet

Takk for tips 👍🏻👍🏻 får begynne med noe enkelt som grytekluter eller noe tenker jeg ;-))

Skrevet

Søk opp videoer på nett :) det har virkelig hjulpet meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...