Gå til innhold

Sende to treåringer ut på trampolinen nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har lopper i blodet og sola skinner.

Anonymous poster hash: 17a57...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sola skinner, men det trenger da ikke å bli månelyst for det... Hvis du bor i det lille huset på prærien, med 500 meter til nærmeste nabo, så ok. Bor du i byggefelt, så nei. Tidligst halv elleve. Ellers kommer naboen din til å klippe plenen midt i leggetiden til barna dine resten av sommeren... 😝

Anonymous poster hash: c4f2a...914

Skrevet

Sola skinner, men det trenger da ikke å bli månelyst for det... Hvis du bor i det lille huset på prærien, med 500 meter til nærmeste nabo, så ok. Bor du i byggefelt, så nei. Tidligst halv elleve. Ellers kommer naboen din til å klippe plenen midt i leggetiden til barna dine resten av sommeren... 😝

Halv elleve? Nei, nå har jeg sendt dem ut. Bor i enebolig med stor hage, men mange hus rundt. De var så søte der de sto i storebrors gummistøvler og fortsatt i pysjen. To rolige jenter, så de bråker ikke så veldig mye.

Skrevet

Halv elleve? Er du seriøs? Så hvis man er oppe seks (som oss) må man sitte inne i fire og en halv time?

Det er jo latterlig! Etter halv ni regner jeg med at folk har begynt å våkne, og har de ikke det er det virkelig ikke mitt problem.

Anonymous poster hash: 4b123...287

Skrevet

Haha! Også inn igjen kl 12 da, så de gamle får ro ved middagen og til middagshvil. En ny halvtime på ettermiddagen. Jepp. Best å holde unga inne i finværet. Kan risikere at de lager lyd ellers😜

Anonymous poster hash: b8b4a...8a8

Skrevet

Di er nok en hyggelig nabo, og er nok som jeg sier over ikke så glad når naboen starter klipperen midt i leggetid om sommeren? Det er fri og langhelg, og da kan det godt være litt ro utpå morgenen. Ikke naboen sitt problem at du ikke klarer å holde barna dine i senga til det blir morgen. (Tuller litt med deg der altså). Men seriøst, naboen hos svigers sender ut de søte små barna sine på trampoline i halv nitiden hver lørdag og søndag, og lyden av "skvik skvik skvik skvik, knis, ha ha ha, mamma Trude hoppa på meg!" Er ikke så søt for naboene som trenger å sove etter en lang uke på jobb. For mora lukker døra og har det stille og rolig med tv'en mens barna vekker naboene.

For all del, det er koselig ned barn som er ute og leker og har det gøy, men de trenger ikke hoppe før litt senere, sender aldri ungene mine ut før halv ti. Før det lager vi telt i stua, tegner, maler, ser litt barne-tv, spiser frokost og slapper av.

Samme som at unger på trampoline kl 22 om kvelden heller ikke er videre sjarmerende. Men klart mor syns de er søte 😊

Skrevet

Som regel er vel folk tolerante, jeg tåler fint å høre barn leke ute i fint vær selv om jeg selv ligger enda. Det å klippe plenen sin klokken 08 om morgenen er uhøflig av voksne, det er ingenting uhøflig med lekende barn! Såpass bør man virkelig tåle når man velger å bo i et nabolag.

Anonymous poster hash: 87538...fdc
Skrevet

Det er jo foreldrene som sender dem ut for å få ro og fred selv 👍 😊 lekende barn ER koselig, men litt hensyn kan man allikevel ta. Vi har bodd i to forskjellige nabolag, og så faktisk ikke barn ute før rundt kl 10 altså. Bortsett fra det ene barnet som ble sendt ut halv ni, og ringte på alle dørene for å finne noen å leke med... Hvis voksne har folkeskikk når de ikke bråker ute på morgenen, hvor tror dere de har lært det? Ganske sikkert som små? Og ingen av dere svarer på hva dere sier når naboen starter opp klipperen midt i leggetid 👍😊 som går ganske mye på det samme. Naboer tar hensyn, det kan barna lære når de er små. Ingen som har vondt av å lære det? Og de slipper ikke inn igjen resten av dagen heller, siden de må ha frisk luft akkurat halv ni?

Skrevet

Bor i byggefelt og synes det er herlig å høre litt liv rundt meg jeg. Så lenge klokka er over 07/08 gjør det meg ingenting. Får en herlig vårfølelse når unger ler og har det gøy, folk klipper gresset, sager med motorsag (nærmeste nabo gjør driver med det nå faktisk), fuglene synger og man hører at det er liv.

Tenker også at om man bosetter seg på en plass med mye naboer så bør virkelig ikke terskelen være lav for hva man tåler. Det er ikke rart det blir krig her i verden ;)

Ha en floty dag alle sammen! :D

Anonymous poster hash: 7d44f...fdf

Skrevet

Det er jo foreldrene som sender dem ut for å få ro og fred selv lekende barn ER koselig, men litt hensyn kan man allikevel ta. Vi har bodd i to forskjellige nabolag, og så faktisk ikke barn ute før rundt kl 10 altså. Bortsett fra det ene barnet som ble sendt ut halv ni, og ringte på alle dørene for å finne noen å leke med... Hvis voksne har folkeskikk når de ikke bråker ute på morgenen, hvor tror dere de har lært det? Ganske sikkert som små? Og ingen av dere svarer på hva dere sier når naboen starter opp klipperen midt i leggetid som går ganske mye på det samme. Naboer tar hensyn, det kan barna lære når de er små. Ingen som har vondt av å lære det? Og de slipper ikke inn igjen resten av dagen heller, siden de må ha frisk luft akkurat halv ni?

Her er det ingen som tar hensyn, det klippes plen, hamres og bråkes på andre måter til lenge etter barnas leggetid. Barna har pent måttet lære seg å sove gjennom støy, og det kan voksne gjøre også hvis de absolutt skal ligge og dra seg til langt på dag.

Anonymous poster hash: 632a6...049

Skrevet

Halv ni er ikke langt på dag.

Skrevet

Ja er rett som anonyme ene sier. Er foreldrene som ikke orker mer lopper i blodet og vil ha ro selv... Hi får du ikke sitti på nett uten " mas" fra barna du har valgt sette til verden? Nei så tidlig på en helligdags helg går man ut til herjing og hyl for å unnslippe mas selv.

Anonymous poster hash: 6f2c8...2e8

Skrevet

Så klart jeg går ut for å slippe herjing! To aktive gutter kan ikke sitte i ro og tegne og male fire timer. Heldigvis er ikke tv så spennende heller. I barnehagen går de ut 830. Det er en grunn til det.

Om det bråker gjennom vinduet får man lukke det da. Jeg lukker vinduet når jeg blir vekket av fugler kl 0430. Og jeg sitter ikke inne, jeg er så klart ute med dem.

Anonymous poster hash: 4b123...287

Skrevet

Barnehagen er ikke åpen i helga, i ukene er folk på jobb. Barnehagen vår må skru av friskluftanlegget i helgene, fordi det bråker om morgenen. Og du kan jo gjøre annet enn å male med dem (de bør faktisk kunne gjøre rolige aktiviteter også, ellers blir det trøbbel i skolen). Men klart er de vant med å få herje på fra tidlig morgen, så gjør de jo det.. Som sagt, bygg hytte, togbane, duplo osv. Kan gjerne være ute og, men ikke den for.... trampolina grytidlig 😊

Skrevet

Oj sier jeg bare, dette var sjokkerende lesning!! Vi bor ikke i byggefelt da og ser jo at det kan vi heller aldri gjøre om det ikke er godtatt å leke ute før langt på dag. Ja, jeg sier langt på dag fordi de barna som står opp kl 06 må sitte inne i mange timer før det er "lov" å gå ut. Voksne sover vel ikke lengre enn til ca 8 uansett ville jeg trodd..? Hvem ligger og purker hele formiddagen liksom? Tenåringer sikkert men ikke ellers.

Vel, jeg passer ikke inn i byggefelt og det er ok, her var barna ute kl 08 i morges sammen med meg. Ga dyrene mat og ungene har vært på trampolinene i solskinnet. Om jeg vil klippe plenen kl 23 så gjør jeg det, ingen som klager..;)

Anonymous poster hash: ab418...9db
Skrevet

Oj sier jeg bare, dette var sjokkerende lesning!! Vi bor ikke i byggefelt da og ser jo at det kan vi heller aldri gjøre om det ikke er godtatt å leke ute før langt på dag. Ja, jeg sier langt på dag fordi de barna som står opp kl 06 må sitte inne i mange timer før det er "lov" å gå ut. Voksne sover vel ikke lengre enn til ca 8 uansett ville jeg trodd..? Hvem ligger og purker hele formiddagen liksom? Tenåringer sikkert men ikke ellers.

Vel, jeg passer ikke inn i byggefelt og det er ok, her var barna ute kl 08 i morges sammen med meg. Ga dyrene mat og ungene har vært på trampolinene i solskinnet. Om jeg vil klippe plenen kl 23 så gjør jeg det, ingen som klager..;)

1) hva er sjokkerende?

2) er kl halv ni langt på dag?

3) hvorfor er du så ego?

Anonymous poster hash: 305a0...b56

Skrevet

Vel, jeg passer ikke inn i byggefelt og det er ok, her var barna ute kl 08 i morges sammen med meg. Ga dyrene mat og ungene har vært på trampolinene i solskinnet. Om jeg vil klippe plenen kl 23 så gjør jeg det, ingen som klager.. ;)

Det er sikkert fint at du ikke bor i byggefelt. Når man har gårdsdrift med dyr, må man opp, skjønner det. Selv er jeg ferdig med tenårene for lengst og sover lenger enn til 08 når jeg har fri. 

Jeg synes det er greit å la barna gå ut etter ni, men trampoline og vannkrig og annet som utløser mye hyling er ikke aktuelt så tidlig. Akkurat som gressklipping, motorsag osv ikke er greit i det tidsrommet småbarn legger seg. Å bo i et område hvor man blir berørt av naboene, innebærer for meg både å tåle og å ta hensyn. 

Skrevet

Vel, jeg passer ikke inn i byggefelt og det er ok, her var barna ute kl 08 i morges sammen med meg. Ga dyrene mat og ungene har vært på trampolinene i solskinnet. Om jeg vil klippe plenen kl 23 så gjør jeg det, ingen som klager.. ;)

1) hva er sjokkerende?

2) er kl halv ni langt på dag?

3) hvorfor er du så ego?

Anonymous poster hash: 305a0...b56

1) sjokkerende at barn må vente til 9-10-11 med å få gå ut

2) halv 9 er langt på dag for meg ja

3) hvorfor er jeg ego?? fordi jeg står opp til vanlig tid i helga som i ukedagene? fordi jeg klipper plena kl 23? Det er i så fall bare mine unger og dyrene som vekkes av det, og dem bryr seg ikke.  

Skrevet

Jo vi ligger lengre enn 8 i helgene. Hjelpes altså.

Anonymous poster hash: fc3c5...c88

Skrevet

Her Er både våres og naboenes barn ute når de våkner, har ofte hørt nabo barna før mine springer ut klokka 6. Deilig!

Anonymous poster hash: 051f1...ded

Skrevet

Jeg hadde ventet til klokken 9 for gutten min er hvertfall høylytt.

Anonymous poster hash: 49a7a...a4d

Skrevet

Trampolinelek er aldri lydløst. Av hensyn til naboer får våre barn ikke hoppe før klokka nærmer seg ti. Vi har stor hage, men naboer rundt på alle kanter. Noen barnefamilier og noen pensjonister. Selv om vi står opp tidlig, synes jeg det er greit å respektere at andre kan ha annen døgnrytme enn oss.

Anonymous poster hash: 4f58d...f58

Skrevet

Ja er rett som anonyme ene sier. Er foreldrene som ikke orker mer lopper i blodet og vil ha ro selv... Hi får du ikke sitti på nett uten " mas" fra barna du har valgt sette til verden? Nei så tidlig på en helligdags helg går man ut til herjing og hyl for å unnslippe mas selv.

Anonymous poster hash: 6f2c8...2e8

Helt feil faktisk! Hadde to glade barn som så veldig gjerne ville ut. Klarer fint å finne på noe sammen inne også. Men sjelden vi har en morgen i mai med 17 varmegrader så tidlig. Skjønner godt at de ville ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...