Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Antar det er det jeg har siden jeg skjeiver skoene mine så innmari. Jogger endel og nå har jeg fått sterke smerter i yttersida av leggen, spesielt på det ene beinet. Har det en sammenheng? Eller annen mulig årsak til smertene? Kan jeg tape beinet? Har kjøpt meg nye joggesko, som var anbefalt til underpronasjon. Men de hørte bare på hva jeg sa, ikke noe testing eller noe... Anonymous poster hash: bd31e...c03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Lite å finne om det, mye lettere å lete etter overpronasjon Anonymous poster hash: bd31e...c03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Jeg tråkker også veldig på utsiden av foten. Kan få veldig vondt på utsiden av leggen på tur, men det kan gi seg etter en oppvarming og pause. Skjønner ikke hva det er, har hatt det en stund. Ønsker også gjerne å høre fra noen som kan gi tips. Anonymous poster hash: ea96a...bfd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Ta en tur til en butikk som selger joggesko. Ikke en kjedebutikk, men en som er spesialisert på sko. I stavanger har vi f.eks løplabbet. Der løper du på en tredemølle mens de analyserer foten din. De finner fort ut om du over/underpronerer, og kan komme med råd til hvilke sko som passer deg! Er viktig med godt tilpassede sko, for å slippe smerter på tur og trening. Anonymous poster hash: 59b90...059
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har smertene hele tiden, forverres under trening. Har jogget i dag og har fortsatt smerter i leggen. Føles sårt ut. Takk for svar! Må kanskje ta en tur til løplabbet da, for å høre der. For dette frykter jeg kan bli ille dersom jeg ikke finner en løsning... Anonymous poster hash: bd31e...c03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Jeg sliter også utsiden av foten mer og har liktorner under foten. Tror det er vanligst for overpronasjon og ikke underpronasjon(supinasjon)? Anonymous poster hash: 329a4...0f8
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Overpronasjon da faller vel foten innover... Underpronadjon skjeves skoen på utsiden. Eller er jeg virkelig så på bærtur? Anonymous poster hash: bd31e...c03
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 http://aktivtrening.com/spor-om-loping/hva-sier-salen-om-lopestilen Anonymous poster hash: bd31e...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå