Gå til innhold

Spysyke og høygravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er straks 39 uker på vei. Siden mandag har jeg vært periodisk dårlig. Sånn skikkelig dårlig. Trøtt, ordentlig uvel, ubehag i hele kroppen, kvalm, hodepine... Var nødt til å ligge nedpå, og hvile, eventuelt sove litt. Varte i 2-4 timer, og kunne variere noe i styrke. Begynner i tidspunktene 12-16. Har vært plaget med treg mage (gått på do 2 ggr eller flere, kommer lite hver gang og føles som om jeg aldri blir ferdig).

I dag har det vært likedan. Men da jeg skulle innta middag, ble jeg så kvalm at jeg kastet opp. Nå har jeg kastet opp med jevne mellomrom og er veldig dårlig. Har vonde tak i tarmene, promper litt og har ellers også vært treg i magen i dag. 

Jeg har enorme hetetokter som kommer og går! 

Jeg har ikke hatt omgangssyke/spysyke siden jeg gikk på barneskolen, og har vel egentlig bare hatt det den ene gangen. Er dette omgangssyke? Arter det seg slik? Ingen andre er syke, ikke toåringen heller.
Får ikke i meg vann og mat siden oppkastet startet, hvor lenge er det farlig å gå sånn? Har prøvd med små sipper, skje, men jeg klarer ikke svelge det unna. 

Anonymous poster hash: 14dde...0ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Det er jo litt rart at ingen andre er syke..

Men, jeg hadde omgangen da jeg var 35 uker på vei med andremann...

Og det var mildt sagt jævlig. Lå på do og innimellom all spyingen, som førte til at jeg måtte bæsje (og motsatt), så lurte jeg virkelig på om jeg hadde blitt dopet ned/drukket to liter vin. Var helt ør, og kunne ikke huske at det var så ille sist! (Dog var detter 10 år siden, men..)

Husker egentlig lite av de fire dagene. Jeg, mannen og toåringen var alle syke, og det eneste jeg husker er vel at jeg vaska alle håndukene på 95 grader om og om igjen. Var nesten ikke til å stå.

Har også hørt at noen kan bli dårlige i dager før fødsel :-)

Du kan jo ringe på lege/jordmor/fødeavd?

Anonymous poster hash: 37fe5...16d

Skrevet

Hei, og takk for svar! Har i dag vært hos legevakta, etter å ha spydd hele natta... Er fremdeles gørrkvalm, men har ikke kastet opp. Klarer ikke få i meg stort av mat og væske. De var redde for svangerskapsforgiftning. 

Blodtrykket var noe høyt, men hadde bare 1+ på proteiner, noe jeg har hatt hele veien (trolig pga utflod). Hadde 3+ på ketoner, dvs at jeg hadde spist og drukket for lite. 

Legen fant derimot hovne mandler og lymfekjertler, samt "nesten-feber". Har ikke hatt noen som helst smerter i halsen, og det fant han litt underlig, men det var det eneste han kunne finne galt... Så jeg ble sendt hjem med beskjed om å komme inn igjen om det ble verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...