Gå til innhold

Fått påvist jern mangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale jern tabletter som ikke gir forstoppelse/hard mage?

Anonymous poster hash: 4da8b...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tidligere brukt duroferon, jeg fikk ikke hard mage av dem :) kjøpt på apotek!

Skrevet

Den der drikken, Floradix.

Jeg har Ulcerøs Kolitt og derfor veldig lave jernverdier i dårlige perioder, kan ikke ta tabletter pga magen så jeg er inne å får intravenøst jern 3-4 ganger i året.

Vet ikke om det kan være en mulighet for deg, hvis magen ikke liker jerntablettene?

Anonymous poster hash: 0cd76...65e

Skrevet

Jeg har jern-mangel og bruker niferex og floradix. Floradix er flytende og det får du kjøpt på vanliige matbutikker. Niferex må kjøpes på apoteket.

Jeg har endelig begynt å få håret mitt tilbake og en mer levelig hverdag.

Anonymous poster hash: 3355c...a92

Skrevet

Ingen av medisinene har funket på meg dessverre. Har prøvd alt fra niferex, duroferon til floradix. Fortsatt jernmangel til de grader. Ønsker deg lykke til hvertfall ! Det er noe dritt..

Anonymous poster hash: 5c6c4...cef

Skrevet

Aminojern fra apoteket skal være skånsom for magen.

Anonymous poster hash: 07cd6...ea9

Skrevet

Aminojern. Selges på helsekosten.

Skrevet

For Guds skyld, ikke kjøp ting over nett Man vet jo aldri hva man får.

LOL, det er et stort merke med veldig godt rykte så du vet så absolutt hva du får. Iherb.com holder til i California, der er lovene mye strengere en her til lands, der må de sikre seg for enhver pris for ikke å bli saksøkt.

De lager ting utenfor Norge også :) Og det er det eneste jærn tilskuddet som har fungert på meg.

Skrevet

Ingen av medisinene har funket på meg dessverre. Har prøvd alt fra niferex, duroferon til floradix. Fortsatt jernmangel til de grader. Ønsker deg lykke til hvertfall ! Det er noe dritt..

Anonymous poster hash: 5c6c4...cef

Sjekk om legen din også har sjekket kobberverdiene dine (tar som en selvfølge at B12 er målt). Mange leger glemmer å sjekke kobber, men lave verdier kan gi anemi, og da vil det ikke hjelpe å bare ta jerntilskudd. Men ikke ta kobbertilskudd uten at du har påvist lave verdier.

Anonymous poster hash: 63b9f...4e1

Skrevet

De tablettene fra iherb gir nok ikke dårlig mage fordi dosen er så lav. Tabletter med lav dose er ikke beregnet på folk med jernmangel, men for folk som ikke får i seg nok jern i kostholdet.

For å behandle jernmangel, trenger man tabletter med høy dose. Disse gir dessverre ofte plager med magen, men man kan ta dem annenhver dag for å gjøre det litt bedre for seg selv.

Husk også at jerntabletter ikke skal taes over lengre tid, siden de kan gi magesår og magekreft.

Spør på apoteket etter tabletter beregnet på jernmangel, ikke bare jerntabletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...