Gå til innhold

Nå i disse kommende ferietider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det holder hardt å holde på motivasjon kjenner jeg:-/

Vi skal ha hjemmesommer, for vi skal betale ned billånet innen årets slutt. Det er snakk om prioriteringer. Ikke er vi veldig "store" på ferieturer heller...men en lavbudsjettferie blir det.

Vet vi ikke har grunn til å klage, men trenger bare bekreftelse på at det er lurt:-p

Hadde det vært aktuelt for dere å gjøre liknende? Har satt av noen få 1000-lapper ekstra til ferien, men det er minimalt...

Anonymous poster hash: 1774d...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har heller ikke planer om noen ferier. Skal betale ned på billån og studielån pluss jobbe litt ekstra annenhver gang. Vi sparer ek.

Anonymous poster hash: 972b8...9fe

Skrevet

Vi skal heller ikke på noe voldsom ferie i år, det blir en langhelg på hytta til Svigers og ellers finner vi på noe hjemme. Jeg kommer til å være høygravid i fellesferien nemlig, samt at vi hadde en forholdsvis dyr sydentur i fjor, så i år blir det litt sparing i tillegg så vi kan reise bort neste sommer. Lurt å betale ned billånet, holder med dere i den :-)

Anonymous poster hash: 5ecca...9e6

Skrevet

Blir ikke hjemme for å betale ned billånet nei, billån må man ha for å kunne kjøre en forholdsvis ny og sikker bil.

Det å ha billån er bakt inn i budsjettene våre og det regner vi vel egentlig alltid med å ha, så lenge vi foretrekker å ha biler som er nyere enn 6 år gamle må det lånes opp på nytt så fort den gamle er nedbetalt ;)

Men vi skal ikke på noe særlig ferie i år, ha leid en hytte ved sjøen på sørlandet i en uke også skal vi besøke noe familie. Det blir mer enn bra nok, må ikke til syden for å ha en fin sommer.

Anonymous poster hash: c8446...fad
Skrevet

Bilen er bra nok den, 10 år, satser på å ha den i halvannet år til. Betale ned og spare til egenkapital til ny bil. Vi har bolig.

Nei, det frister mest akkurat nå å reise på ferie. Men så er det godt å kvitte seg med gjeld også.

Anonymous poster hash: 1774d...1dc

Skrevet

Noen av oss blir hjemme hvertfall. Her forsvinner noen på sykketurer, noen må være hjemme og passe dyra (les: meg) ta imot de som ramler inn døra, pakke, vaske og gjøre alt klar samt å rydde og vaske når de kommer hjem.

Vi har ikke råd til en stor ferie med alle i hus. Med fire barn blir alt veldig dyrt, for bare hotell må vi ha dobbelt opp av osv siden ungene ikke er små og kan sove i sengene lengre. Så det passet igrunn greit at noen herr bestemte seg for å dra på lang sykketur med teltet på sykkelen.

Vi gjør sjeldent store ting i ferien. Vi besøker familie på andre siden av landet, har besøk, drar på hytta om den er ledig når vi har ferie. Det siste er ikke så ofte skjer desverre, jeg gidder ikke grine meg til en dag eller to der.

Anonymous poster hash: 51b47...83d

Skrevet

Vi skal være på hytta denne sommeren. Det er jo i og for seg noe, og det er faktisk det eneste konkrete barna har spurt om vi kan gjøre. Men det er likevel ikke en ordentlig ferietur. Vi er forsåvidt ikke vant med å dra på ferie hvert år. Vi trives godt med å ha det hyggelig hjemme med strandturer, skogsturer, mye tid med hverandre. Mener ikke at det ene slår ut det andre, men å ikke reise bort er helt greit for oss voksne og våre skolebarn. Jeg ser ikke på det som trist eller kjedelig engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...