Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 De som er veldig skadet altså. Anonymous poster hash: 13e80...f43
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Blodsirkulasjonen er lavere kanskje? Hjertet kanskje må bruke mer energi på å holde liv i de vitale organene og nedprioriterer resten av kroppen? Tenker du rett etter ulykken, eller at det er sånn videre resten av livet? Anonymous poster hash: aac80...088
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 At de er sånn resten av livet. En pasient hadde temp på 37,6 og da sa spl at det tilsvarte over 39 hos friske mennesker. Dette er en pasient som er alvorlig hjerneskadet etter ulykke, men kroppen er "frisk". Han hadde et massivt hjerneslag også, og hjerneblødning mens han var på sykehus. HI Anonymous poster hash: 13e80...f43
Hjertefru Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Har aldri hørt at trafikkskadde har permanent lavere kroppstemperatur. vet at enkelte hjerneskader kan påvirke senteret som regulerer temperatur, men...dette hørtes rart ut. Er sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Har jeg heller aldri hørt noe om, - Og jeg er akuttsykepleier. Har hatt masse pasienter som er trafikkskadde. Anonymous poster hash: fd93b...ea5
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Vet ikke om de har reelt lavere temp, men ved hjerneskader tåler de dårlig feber, slik at man er mer på hugget med febernedsettende enn hos vanlige pas. Anonymous poster hash: 56cc7...626
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 De har ikke det. Det er aldri skadeårsaken som er fellesnevneren når det kommer til konsekvenser, men skadetypen. Anonymous poster hash: a601f...e50
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Jeg er trafikkskadd og aldri hørt dette. Det skal sies at jeg har lavere kroppstempratur enn normalt, men det tror jeg at jeg har hatt lenge. Ble aldri obs på dette før jeg måtte sjekke tempen hver dag i en periode da ulike ting skulle utelukkes. Ikke har jeg hjerneskade og ingen synlige skader innvendig eller utvendig (noen små arr går ikke innunderr skader, for jeg har da flere skader etter jeg lekte som barn enn ulykken) Min mann er sykepleier og han har ikke sagt noe mer enn at noen har lavere enn andre. Han fikk vite det første gang jeg var skikkelig dårlig av noe virus eller noe slikt. Jeg var skikkelig dårlig og han fikk såvidt kontakt med meg. Da han tok feberen min og den såvidt viste 38grader syns han det var veldig rart siden jeg var glo varm. Han fikk røska litt liv i meg og jeg fikk sagt ifra hva som var normaltempen min, da bærte han meg ut i bilen og kjørte på legevakta. Legene jeg har vært hos har aldri sagt noe ang tempen. Anonymous poster hash: 081ef...571
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå