Gå til innhold

Hva er normalt beløp for bursdagsgaver til barn nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår hadde nylig guttene i klassen på bursdagsfest her. Han fikk mest penger, og da 200 fra hver. Jeg mener ikke å være gnien, men det synes jeg er hårreisende mye. Vet at flere har mindre å rutte med enn oss, og får litt dårlig smak i munnen. Hvordan er det hos dere? Er dette et helt normalt beløp? Han fylte 11, hvis det har noen betydning.

Anonymous poster hash: 5b0ef...feb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er normen 100 kr. De går i tredje klasse.

Anonymous poster hash: 52dfa...545

Skrevet

Gaver for verdi av rundt 100,- +/-

Hvis cash så gis det ofte en hundrelapp

Anonymous poster hash: f26fa...86e

Skrevet

Ca 100 både i barnehage og i tredje klasse her. Ville gitt en hundrelapp om vi gir penger.

Anonymous poster hash: eaca7...676

Skrevet

100kr. 1.klasse. Sånt ble vi enige om på første foreldremøte.

Anonymous poster hash: 2b48d...18f

Skrevet

Oj, 200 kr var mye! Her har klassen kollektive kjøreregler for bursdagsgave og den gikk nettopp opp til 100 kr. De er 11 år nå. For 9-åringen er det 50 kr. 

Skrevet

Vi har ikke snakket om det verken på skolen eller i barnehagen, men det er 100 kroner som er normen. Vet det fordi jeg har spleiset på flere gaver der andre foreldre har kjøpt inn og "innkrevd" 100 kroner fra hver etterpå. Dette var uten at vi hadde snakket om sum på forhånd, så det er nok en uskreven regel. Bor i et område hvor mange har veldig god råd, men jeg tror likevel folk er opptatt av å være nøkterne og ikke ekskludere de som har vanlig økonomi. Det blir jo ganske mye når man skal i flere bursdager.

Har en slektning som bor et sted hvor de handler for 200-300 i barnebursdager. Det synes jeg er hårreisende mye. Ikke har slektningen god råd heller og området er ikke spesielt velstående, så jeg synes det er merkelig å prioritere bursdagsgaver til klassevenner så høyt.

Anonymous poster hash: 69bed...bc3

Skrevet

Ser at dere er enige med meg. Lurer på om jeg skal lufte dette på neste foreldremøte. Ikke at vi nødvendigvis skal ha regler, men fint om det ikke øker mer. Vi bor på et velstående sted, men jeg vet i alle fall familiene til et par av barna i klassen ikke har så romslig økonomi. Veldig leit om noen føler seg utenfor på grunn av dette. Synes også barna ikke skal lære seg å forvente for mye. HI

Anonymous poster hash: 5b0ef...feb

Skrevet

Har barn i 5. og 8. klasse, begge gir og får 100 kr når det er vennebursdag.

Anonymous poster hash: e18a5...84c
Skrevet

Hef ser jeg at gaver fra 150-200 kroner er vanlig.

Min jente kommer ofte med billigste gave. Den koster ca. 100 kroner.

Anonymous poster hash: b7631...ea2

Skrevet

ca 200 er helt vanlig her

Skrevet

Mellom ca 100 og 200 kr. Jeg synes 100 kr er nok, men jeg ser også at en del kommer med 150 kr eller 200 kr. Vi gir 100 kr likevel, så får heller folk synes vi er kjipe, men med fire barn kan vi ikke holde på å gi 200 kr til hver eneste barnebursdag.

Anonymous poster hash: bae20...276
Skrevet

Vi har bestemt 50kr på foreldremøte. Veldig greit og alle følger den regelen.

Anonymous poster hash: 32bbb...92b

Skrevet

Her bestemte de 50 kr på foreldremøte for den ene ungen og 100 kr for den andre.

Anonymous poster hash: 92b05...3f5

Skrevet

ca 200 er helt vanlig her

Såvidt jeg har skjønt ut fra det du har skrevet tidligere har du ett lite barn. Da er det begrenset hvor mange barnehagevenner barna blir bedt i bursdag til. Når det et 18 jenter i klassen til eldste og alle inviterer alle i bursdag, samt at 6-åringen blir invitert i nesten 9-10 bursdager til barnehagevenner og nabobarn, da blir 200 per gave veldig mye tilsammen. Har ikke dårlig råd, men 200 kr x 27 bursdager blir 5400 kroner i året. Det synes de fleste er for mye. Derfor er det helt fint å begrense det til ca en hundrelapp.

Anonymous poster hash: eaca7...676

Skrevet

Her gir vi for 400,- i barnebursdag. Alle gjør det. Er 6 stk i ene klassen og 5 stk i andre klassen. Fint med små plasser og små skoler. :)

Anonymous poster hash: 1fe61...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...