Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Bor annenhver uke hos meg og annenhver uke hos far. Hun sier hun vil bo mer hos meg, og at det er noe styr slik det er nå. Men dette sier hun kun til meg og min familie, ikke til far, hun tør ikke sier hun. Hun ønsker heller ikke at jeg skal gjøre noe med det, for da blir det så "ekkelt" å komme dit som hun sier, blir da masse spørsmål om hun ikke trives hos de, hvorfor hun ikke vil være der, vil du ikke være med pappa osv, alt blir sagt på en måte som gjør henne ekstra "lita og sårbar", og de (far og stemor) blir får ekstra "makt", vanskelig å forklare. Men i allefall så begynner jenta å glede seg til å flytte hjemmefra for å slippe dette, for da kan hun bestemme selv uten å såre noen, og komme hjem til oss når hun selv ønsker det uten å få kommentarer på det. Kjenner jeg blir rådløs, for hva gjør jeg? Jeg må jo gjøre noe, men gjør jeg noe så blir det veldig ubehagelig for jenta når hun er til far Anonymous poster hash: d281f...2eb
Leirha Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Vi hadde det slik vi også noen år med eldstemann, og vet hvor stress det kan vøre.Det vil si, jeg vet det ikke siden jeg ikke har opplevd det, men sønnen min syntes annehver uke var fælt.Vi byttet til 14dager, noe han syntes var mye bedre.Da følte han han mer hadde et hjem, eller to hjem blir det jo, men han fikk det bedre.Nå er han 18 år, og først nå får han fult velge hvor han skal være, både far og jeg har vært enige o at han aldri kan ta det valget selv, for det ville revet ham i stykker, mentalt, selv om han kunne ymte frampå at han ville bo mest hos meg, så vet jeg at når han var hos faren, så kunne han like så godt tenkt seg å bodde mer fast der.Jeg tror ikke alltid det er så lett å vite med barna våre hva de vil, og da blir det vanskelig å ta et valg for dem.Men uansett, kanskje dere skulle prøve hver 14dag en stund? Det kan jo hende hun syns det er mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Vi hadde det slik vi også noen år med eldstemann, og vet hvor stress det kan vøre. Det vil si, jeg vet det ikke siden jeg ikke har opplevd det, men sønnen min syntes annehver uke var fælt. Vi byttet til 14dager, noe han syntes var mye bedre. Da følte han han mer hadde et hjem, eller to hjem blir det jo, men han fikk det bedre. Nå er han 18 år, og først nå får han fult velge hvor han skal være, både far og jeg har vært enige o at han aldri kan ta det valget selv, for det ville revet ham i stykker, mentalt, selv om han kunne ymte frampå at han ville bo mest hos meg, så vet jeg at når han var hos faren, så kunne han like så godt tenkt seg å bodde mer fast der. Jeg tror ikke alltid det er så lett å vite med barna våre hva de vil, og da blir det vanskelig å ta et valg for dem. Men uansett, kanskje dere skulle prøve hver 14dag en stund? Det kan jo hende hun syns det er mye bedre. Hun ønsker ikke det, hun synes ei uke der er for lenge, så hun "glemmer" alltid viktige ting her som hun må hente når hun er der. Aldri den andre veien. Vanskelig dette når hun vil så gjerne være mer her, men ikke tør si no/vil at jeg skal si noe. Anonymous poster hash: d281f...2eb
Elina Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Jeg hadde ikke likt å bo på delt bosted så da skal mine barn slippe det også. Ta det opp med far, fortell han hvordan en slik hverdag er for henne og spør om han selv kunne tenke seg å bo to plasser og pendle fram og tilbake en gang i uka. Kanskje han klarer å se det fra ungens side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå