Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Er skikkelig lei meg. Barna er blitt så store at de maser om ferie. Og det er stort fokus på ferie både i barnehagen og på skolen. Sommer 2014 presset jeg meg selv til en helg i en temapark. Vi hadde med oss en ekstra voksen som hjalp. Vurderer det samme i år og. Men det er vanskelig å planlegge. Venter på svar på noen undersøkelser og er redd det er dårlige nyheter. Pluss at jeg skal ha noen opphold på sykehus. Må også ha en liten operasjon. Da går to uker bort i sommer pga det. Som dere kanskje forstår har jeg vært alvorlig syk de siste to årene. Vært mye sykehus og en stor operasjon. Det har vært vanskelig å tilpasse seg en ny hverdag og helse. For å ikke snakke om økonomi. Har mistet en stor del av inntekten. Mannen skal bruke to uker av sin ferie på å hjelpe meg etter operasjonen. Og en uke skal han ta når jeg må reise bort på et opphold. Er vi heldig får vi råd og mulighet til å reise bort en langhelg. Jeg vet ikke en gang hva jeg vil med innlegget. Er bare så innmari lei meg for for situasjonen vi er i. Føler at det ofte blir for mye motgang. Vanskelig å se det positive i ting. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Høres kjedelig ut, men du vet at ferie ikke betyr å reise bort, men å ha fri? Det er utrolig mange hyggelige ting man kan gjøre uten penger. Du skylder barna dine og ikke sitte inne og være sur fordi dere ikke kan reise bort, men finne fram teltet, grillen, humøret og leken. Anonymous poster hash: 5e580...bfb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Hva med å foreslå at mannen tar med seg ungene på telttur den uka du må være borte. Det koster ikke mye og vil gi ungene flotte ferieopplevelser. Anonymous poster hash: 301d6...62c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Da får du spørre besteforeldre og barna kan ha ferie hos dem en helg, langhelg eller uke. Jeg tenker på sånne innlegg som tiggeinnlegg, beklager men sånn har det blitt her inne. Jeg er selv kronisk syk og er stadig inn og ut av sykehus. Her skal far og barna på ferie i år. Han har fått med seg sine foreldre og de skal noen dager til dyreparken. Hjemmeferie har vi ofte hatt. Vi griller, spiser jordbær med fløte, går tur og kjøper Softis. Tar turen til stranda etter at far kommer fra jobb og spiser kveldsmat, leker i sanden og bader. Leter etter krabber, når formen min er grei nok går vi på småturer. Kjøpte telt på obs til 199kr. Der sover ungene i Hagen, når det ikke regner. De sover ute på balkongen i soveposer, har overnatting. Vi har vannspreder i Hagen. Har kjøpt inn vannpistoler, hoppetau, hoppestokker og gatekritt. Far sykler tur med ungene. Ferien blir hva man gjør den til. Det er ofte humøret til den voksne som bestemmer. Vi sender et og et barn på overnatting hos besteforeldre. De liker best å ha er barn om gangen! Anonymous poster hash: ab094...2a4
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 La barna besøke besteforeldre eller annen familie. Det er vel andre som vil hjelpe til og ta dem med på en hyttetur f.eks når det er så mye sykdom hos dere. Anonymous poster hash: 19a24...a87
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Hadde jeg vært frisk til det så hadde vi reist på ferie. Telt er ikke noe for oss. Og det vil koste dyrt å kjøpe inn alt av utstyr til en hel familie. Soveposer osv. Mannen skal ta med barna en tur til besteforeldre. Men han må være hjemme de to ukene etter operasjonen. For trenger hjelp. Jeg vet barna fortjener mye. Men når man er alvorlig syk er det ikke bare å ta seg sammen. Og jeg sitter ikke å furter foran barna mine. Furter på et anonym forum. Vi kommer nok på noe. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Så kjedelig, og god bedring til deg! Husk at ferie ikke er ensbetydende med å reise bort! Hvor gamle er barna? Siden de snakker om ferie bør det og være mulig for de å forstå at det ikke alltid lar seg gjøre. De vet jo at du er syk? Her elsker ungene fri! Jeg fikk barn i juli 2013 så jeg kjøpte basseng og trampoline til de 2 største. De storkosa seg!! Var på stranda, og hjemme. Det var mer enn nok for de Tok en dag på tusenfryd og, og de storkosa seg! De skjønte jo at det ikke gikk an med noe ferie når lillebror var nyfødt Anonymous poster hash: 97354...bfd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Er skikkelig lei meg. Barna er blitt så store at de maser om ferie. Og det er stort fokus på ferie både i barnehagen og på skolen. Sommer 2014 presset jeg meg selv til en helg i en temapark. Vi hadde med oss en ekstra voksen som hjalp. Vurderer det samme i år og. Men det er vanskelig å planlegge. Venter på svar på noen undersøkelser og er redd det er dårlige nyheter. Pluss at jeg skal ha noen opphold på sykehus. Må også ha en liten operasjon. Da går to uker bort i sommer pga det. Som dere kanskje forstår har jeg vært alvorlig syk de siste to årene. Vært mye sykehus og en stor operasjon. Det har vært vanskelig å tilpasse seg en ny hverdag og helse. For å ikke snakke om økonomi. Har mistet en stor del av inntekten. Mannen skal bruke to uker av sin ferie på å hjelpe meg etter operasjonen. Og en uke skal han ta når jeg må reise bort på et opphold. Er vi heldig får vi råd og mulighet til å reise bort en langhelg. Jeg vet ikke en gang hva jeg vil med innlegget. Er bare så innmari lei meg for for situasjonen vi er i. Føler at det ofte blir for mye motgang. Vanskelig å se det positive i ting. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Huff det er ikke kjekt når hele livet blir snudd på hodet av sykdom og man må legge om hele livet sitt. Det kjenner jeg alt til. Ekstra vanskelig blir det når de ikke helt nærme ikke klarer å forstå hvorfor man ikke kan være med på ting selv om man har prøvd å forklare at man har f. Eks kronisk sykdom. Sender deg en god klem. Kanskje mannen din kan ta med ungene på noe den uken du er borte ? Anonymous poster hash: fbb85...092
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Da får du spørre besteforeldre og barna kan ha ferie hos dem en helg, langhelg eller uke. Jeg tenker på sånne innlegg som tiggeinnlegg, beklager men sånn har det blitt her inne. Jeg er selv kronisk syk og er stadig inn og ut av sykehus. Her skal far og barna på ferie i år. Han har fått med seg sine foreldre og de skal noen dager til dyreparken. Hjemmeferie har vi ofte hatt. Vi griller, spiser jordbær med fløte, går tur og kjøper Softis. Tar turen til stranda etter at far kommer fra jobb og spiser kveldsmat, leker i sanden og bader. Leter etter krabber, når formen min er grei nok går vi på småturer. Kjøpte telt på obs til 199kr. Der sover ungene i Hagen, når det ikke regner. De sover ute på balkongen i soveposer, har overnatting. Vi har vannspreder i Hagen. Har kjøpt inn vannpistoler, hoppetau, hoppestokker og gatekritt. Far sykler tur med ungene. Ferien blir hva man gjør den til. Det er ofte humøret til den voksne som bestemmer. Vi sender et og et barn på overnatting hos besteforeldre. De liker best å ha er barn om gangen! Anonymous poster hash: ab094...2a4 Nei for all del. Jeg er ikke ute etter å tigge. Vil bare lette hjertet for litt frustrasjon. Skulle ønske vi kunne reist til mine foreldre. Men altfor dyrt. De bor avsides til. Vi bor sørpå. De på toppen av Norge. Dessuten er det ikke sykehus i nærheten der de bor. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Er skikkelig lei meg. Barna er blitt så store at de maser om ferie. Og det er stort fokus på ferie både i barnehagen og på skolen. Sommer 2014 presset jeg meg selv til en helg i en temapark. Vi hadde med oss en ekstra voksen som hjalp. Vurderer det samme i år og. Men det er vanskelig å planlegge. Venter på svar på noen undersøkelser og er redd det er dårlige nyheter. Pluss at jeg skal ha noen opphold på sykehus. Må også ha en liten operasjon. Da går to uker bort i sommer pga det. Som dere kanskje forstår har jeg vært alvorlig syk de siste to årene. Vært mye sykehus og en stor operasjon. Det har vært vanskelig å tilpasse seg en ny hverdag og helse. For å ikke snakke om økonomi. Har mistet en stor del av inntekten. Mannen skal bruke to uker av sin ferie på å hjelpe meg etter operasjonen. Og en uke skal han ta når jeg må reise bort på et opphold. Er vi heldig får vi råd og mulighet til å reise bort en langhelg. Jeg vet ikke en gang hva jeg vil med innlegget. Er bare så innmari lei meg for for situasjonen vi er i. Føler at det ofte blir for mye motgang. Vanskelig å se det positive i ting. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Huff det er ikke kjekt når hele livet blir snudd på hodet av sykdom og man må legge om hele livet sitt. Det kjenner jeg alt til. Ekstra vanskelig blir det når de ikke helt nærme ikke klarer å forstå hvorfor man ikke kan være med på ting selv om man har prøvd å forklare at man har f. Eks kronisk sykdom. Sender deg en god klem. Kanskje mannen din kan ta med ungene på noe den uken du er borte ? Anonymous poster hash: fbb85...092 Tusen takk for et fint svar. Ja han skal reise til sine foreldre en tur. Jeg skal ikke bare være borte en uke men fire. Så 6 uker av sommer og sensommer går bort pga meg. Mulig mer også. Jeg ønsker ikke å skrive hvilken sykdom jeg har. Men den er veldig alvorlig. Kan bli dødelig. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Jeg er selv kroniker. Men flere operasjoner bak meg. Selvfølgelig HAR vi ferie. Imidlertid er det ikke bestandig vi ER på ferie! Vi har hatt mange flotte ferier i nærmiljøet, blant annet fordi jeg til tider har vært litt lite mobil. - Mannen har f.eks syklet tur med ungene, men jeg har laget i stand lunvh til de har kommet hjem igjen. Så har vi kost oss sammen. - Ungene har sovet i telt i hagen og badet i vannspreder og innkjøpt basseng. Telt kjøpte vi på Obs! Man trenger ikke mye annet utstyr for å sove i telti hagen altså Soveposer bruker de aldri i teltet, de tar med seg dynene fra sengene sine. Vi har kjøpt rimelige liggeunderlagt på Jysk. Det fungerer helt greit i hagen altså - Vi har reist på tur til besteforeldre eller de har kommet til oss, super avlastning for oss og ikke minst superkoselig for ungene. - Vi har en tur på stranda i nærmiljøet. Her møter ungene dessuten andre unger de kan leke med. - vi samarbeider med andre barnefamilier i området. Deres unger kommer hit og våre unger kan komme dit. Avveksling for oss og avveksling for ungene. Hvor mye hjelp trenger du egentlig ettere det du selv karakteriserer som en liten operasjon. Hvis du er totalt pleietrengende, har du krav på annen hjelp og omsorg enn at mannen din skal ta to ukers ferie for å væer ved din side 24 timer i døgnet. Mulig jeg virker kvass, men ferien blir faktisk hva du selv velger å gjøre den til. Man kan ha en helt topp hjemmeferie med ungene selv om man ikke er helt mobil eller ikke orker de store utskeielsene. Vær positiv og se muligheter isteden for bare begrensninger. Se det positive i de små tingene og vis glede ovenfor ungene dine - selv om det kanskje kan være vanskelig til tider. Anonymous poster hash: 91158...ab0
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #13 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba Nei verken mine eller hans foreldre bor her. Mine har flyttet herfra. Han er fra en annen plass. Jeg orker egentlig ikke sitte å forsvare meg.men nei telttur er ikke noe for oss. Og det er flere grunner til det enn det jeg velger å skrive her. Det er ikke alle som bare kan gjøre slik og slik selv om du kan det eller du kjenner noen andre som klarer det. Vi alle er forskjellig. Hadde du kjent hele historien vår hadde du ikke vært så dømmende. Jeg avslutter her jeg nå. Ble bare enda mer trist. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #14 Skrevet 22. mai 2015 Mannen min er også kronisk syk, og vi vet aldri når han bli innlagt på sykehus. Men vi gjør det beste ut av det. Tar en tur på hytta, tar småturer, besøker besteforeldre etc.. Anonymous poster hash: 5429b...4af
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba Nei verken mine eller hans foreldre bor her. Mine har flyttet herfra. Han er fra en annen plass. Jeg orker egentlig ikke sitte å forsvare meg.men nei telttur er ikke noe for oss. Og det er flere grunner til det enn det jeg velger å skrive her. Det er ikke alle som bare kan gjøre slik og slik selv om du kan det eller du kjenner noen andre som klarer det. Vi alle er forskjellig. Hadde du kjent hele historien vår hadde du ikke vært så dømmende. Jeg avslutter her jeg nå. Ble bare enda mer trist. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Men hva ønsker du egentlig med dette innlegget da? Ønkser du sutre-sympati eller ønsker du genuine forslag til å øyne mulighetene for gode sommeropplevelser? Nei, kanskje ikke telt er noe for dere Men å skylle på at dere trenger så mye utstyr for å få det til blir for dumt. Det finnes flust av andre muligheter hvis man bare er litt villig til å se etter dem og glede seg over ting i nærmiljøet. Det eneste forslaget du selv har kommet med er at du vurderer en hel helg i en temapark men det er usikkert fordi du venter på svar etter undersøkelser. OK, hvis du synes dette er sliktsomt eller vanskelig, så forkast dette forslaget med en gang. Det er ikke nødvendig å sitte å dvele ved ting som ikke er mulig å få til. Mannen din er tydeligvis frisk. Hvorfor kan ikke han ta med barna på dagsturer i nærmiljøet? Og hvorfor er en ferietur til besteforeldre som bor på en annen kant av landet en dårlig ferie for ungene? Hva med å sende ungene til dine foreldre i nord mens mannen hjelper deg etter operasjonen? Da får dere avlastning og ungene får ferieopplevelser. Anonymous poster hash: 91158...ab0
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #16 Skrevet 22. mai 2015 Håper dere finner en løsning - og at ferien blir fin tross alt. God bedring til deg! Håper du blir frisk som en fisk! Anonymous poster hash: b8e51...2fa
soleia Skrevet 22. mai 2015 #17 Skrevet 22. mai 2015 Kjære deg. Leit å høyre om dei store utfordringane du har med helsa di. Ein vil jo vere ein så god forelder som mogleg for ungane, men no er det helsa di, og tid saman med familien som betyr noko. Ungane får seg en tur til besteforeldra, det kallar eg ferie, og kanskje kan mannen din og få til å ta dei med til ein familiepark. Sommar er og å ta turar i nærmiljøet, på stranda, på ein biltur med nistekorg, sykkeltur med far, å ete middag ute på verandaen osv. Det ligg ofte mange moglegheiter i nærmiljøet som ein blir blind for når ein bur der fast. Å vere ei god mor er ikkje først og fremst å ta ungane med på spennande feriar, men å vere der for dei i kvardagen. Det er ikkje synd i ungane dine fordi dei ikkje får "ferie", for det får dei. Men dei er sikkert og lei seg og usikre fordi dei har ei sjuk mor. Då kan det vere enklare å klage over manglande ferie enn å snakke om det som eigentleg er problemet. Ynskjer deg ein best mogleg sommar, og lukke til med operasjonen. Klem
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #18 Skrevet 22. mai 2015 Er skikkelig lei meg. Barna er blitt så store at de maser om ferie. Og det er stort fokus på ferie både i barnehagen og på skolen. Sommer 2014 presset jeg meg selv til en helg i en temapark. Vi hadde med oss en ekstra voksen som hjalp. Vurderer det samme i år og. Men det er vanskelig å planlegge. Venter på svar på noen undersøkelser og er redd det er dårlige nyheter. Pluss at jeg skal ha noen opphold på sykehus. Må også ha en liten operasjon. Da går to uker bort i sommer pga det. Som dere kanskje forstår har jeg vært alvorlig syk de siste to årene. Vært mye sykehus og en stor operasjon. Det har vært vanskelig å tilpasse seg en ny hverdag og helse. For å ikke snakke om økonomi. Har mistet en stor del av inntekten. Mannen skal bruke to uker av sin ferie på å hjelpe meg etter operasjonen. Og en uke skal han ta når jeg må reise bort på et opphold. Er vi heldig får vi råd og mulighet til å reise bort en langhelg. Jeg vet ikke en gang hva jeg vil med innlegget. Er bare så innmari lei meg for for situasjonen vi er i. Føler at det ofte blir for mye motgang. Vanskelig å se det positive i ting. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Men du overlever, ikke sant? Du er ikke dødssyk? Mannen min er dødssyk, og vi nyter alle dager vi får sammen nå, med ungene våre. Vær overlykkelig for at du får leve, og gjør det beste ut av situasjonen. Og forklar dette til ungene, at dere er heldige som i det heletatt får være sammen, for det er absolutt ingen selvfølge! Dere kan finne på hyggelige aktiviteter i nærområdet, som er tilpasset deres økonomi og din helse. Anonymous poster hash: 250c6...d3f
soleia Skrevet 22. mai 2015 #19 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba Nei verken mine eller hans foreldre bor her. Mine har flyttet herfra. Han er fra en annen plass. Jeg orker egentlig ikke sitte å forsvare meg.men nei telttur er ikke noe for oss. Og det er flere grunner til det enn det jeg velger å skrive her. Det er ikke alle som bare kan gjøre slik og slik selv om du kan det eller du kjenner noen andre som klarer det. Vi alle er forskjellig. Hadde du kjent hele historien vår hadde du ikke vært så dømmende. Jeg avslutter her jeg nå. Ble bare enda mer trist. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Men hva ønsker du egentlig med dette innlegget da? Ønkser du sutre-sympati eller ønsker du genuine forslag til å øyne mulighetene for gode sommeropplevelser? Nei, kanskje ikke telt er noe for dere Men å skylle på at dere trenger så mye utstyr for å få det til blir for dumt. Det finnes flust av andre muligheter hvis man bare er litt villig til å se etter dem og glede seg over ting i nærmiljøet. Det eneste forslaget du selv har kommet med er at du vurderer en hel helg i en temapark men det er usikkert fordi du venter på svar etter undersøkelser. OK, hvis du synes dette er sliktsomt eller vanskelig, så forkast dette forslaget med en gang. Det er ikke nødvendig å sitte å dvele ved ting som ikke er mulig å få til. Mannen din er tydeligvis frisk. Hvorfor kan ikke han ta med barna på dagsturer i nærmiljøet? Og hvorfor er en ferietur til besteforeldre som bor på en annen kant av landet en dårlig ferie for ungene? Hva med å sende ungene til dine foreldre i nord mens mannen hjelper deg etter operasjonen? Da får dere avlastning og ungene får ferieopplevelser. Anonymous poster hash: 91158...ab0 Av og til ynskjer ein gjerne berre å få fortelje om det som er vondt og leit, utan å bli neddynga av gode råd. Det einaste ein treng då er faktisk at nokon høyrer, og viser litt medkjensle. Ikkje at det er gale å gje gode råd, slik det er mange av i tråden, men å legge stein til byrda for ei alvorleg sjuk mor ved å kalle ho sutrete og tildels gje henne dårleg samvit og be ho om å ta seg saman, slik det kan høyres ut i andre svar her, det synes eg er lite medmenneskeleg.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #20 Skrevet 22. mai 2015 Nå aner jeg ikke hvordan slike ting virker, så ikke skyt meg om jeg er på bærtur, men kan mannen din få lønnet omsorgspermisjon for å ta seg av deg etter operasjonen? I så fall kan dere spare ferien hans så han kan ta med seg barna på små utflukter i sommer. Vi går også på sparebluss for tiden. Etter tips her inne fant jeg en tur med dfds til København i sommer for oss alle syv til under 700 kr inkludert frokost og skyttelbuss. Da får barna en følelse av å ha vært på tur. I tillegg er vi heldige som har mulighet til å besøke besteforeldre. Sopebobler, plaskebasseng, telt i hagen med kompiser på besøk. Sykkelrittet, utekritt og vannkrig. Skal ikke mer til. Anonymous poster hash: dfa77...148
Kamomille Skrevet 22. mai 2015 #21 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba Nei verken mine eller hans foreldre bor her. Mine har flyttet herfra. Han er fra en annen plass. Jeg orker egentlig ikke sitte å forsvare meg.men nei telttur er ikke noe for oss. Og det er flere grunner til det enn det jeg velger å skrive her. Det er ikke alle som bare kan gjøre slik og slik selv om du kan det eller du kjenner noen andre som klarer det. Vi alle er forskjellig. Hadde du kjent hele historien vår hadde du ikke vært så dømmende. Jeg avslutter her jeg nå. Ble bare enda mer trist. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Men hva ønsker du egentlig med dette innlegget da? Ønkser du sutre-sympati eller ønsker du genuine forslag til å øyne mulighetene for gode sommeropplevelser? Nei, kanskje ikke telt er noe for dere Men å skylle på at dere trenger så mye utstyr for å få det til blir for dumt. Det finnes flust av andre muligheter hvis man bare er litt villig til å se etter dem og glede seg over ting i nærmiljøet. Det eneste forslaget du selv har kommet med er at du vurderer en hel helg i en temapark men det er usikkert fordi du venter på svar etter undersøkelser. OK, hvis du synes dette er sliktsomt eller vanskelig, så forkast dette forslaget med en gang. Det er ikke nødvendig å sitte å dvele ved ting som ikke er mulig å få til. Mannen din er tydeligvis frisk. Hvorfor kan ikke han ta med barna på dagsturer i nærmiljøet? Og hvorfor er en ferietur til besteforeldre som bor på en annen kant av landet en dårlig ferie for ungene? Hva med å sende ungene til dine foreldre i nord mens mannen hjelper deg etter operasjonen? Da får dere avlastning og ungene får ferieopplevelser. Anonymous poster hash: 91158...ab0 Av og til ynskjer ein gjerne berre å få fortelje om det som er vondt og leit, utan å bli neddynga av gode råd. Det einaste ein treng då er faktisk at nokon høyrer, og viser litt medkjensle. Ikkje at det er gale å gje gode råd, slik det er mange av i tråden, men å legge stein til byrda for ei alvorleg sjuk mor ved å kalle ho sutrete og tildels gje henne dårleg samvit og be ho om å ta seg saman, slik det kan høyres ut i andre svar her, det synes eg er lite medmenneskeleg. Å ha medfølelse og empati er en veldig god ting. Å kunne lytte er viktig. Å bidra til at mennesker luller seg inn i egne deprimerende tanker er imidlertid sjelden spesielt bra. Å vise medøfelse er ikke nødvendigivs ensbetydende med å alltid være enig med den som har negative tanker, kun si "stakkars deg" eller kun bidra til å opprettholde bilde av elenigheten. Dette er et diskusjonsforum. Det å legge ut et innlegg her betyr at man kommer til å få ulike perspektiver tilbake på det man skriver, uansett om man liker det eller ikke. Og noen ganger kan det være fint å få andres tanker på sin egen situasjon slika t man kanskje løfter hode litt og kanskje kan se litt utenfor det man definerer som sin egen elendighet. Man kan velge å definere situasjonen som elendig og uløselig, eller man kan velge å se at det finnes gode alternativer til dyre sydenferier og stressende dager i temaparker. Man kan velge å tro at den eneste verdige ferien er en utenlandstur eller man kan velge å være fornøyd med hjemmeferie, grilling på terassen, is i byen og tuerr på stranda:)
Collette Skrevet 22. mai 2015 #22 Skrevet 22. mai 2015 "Telttur er ikke for dere", nei ikke for meg heller, men barna elsker det! Og det er hel det som er fokuset her? Utstyr.... Legg ut et innlegg på FB er jeg sikker på noen har å låne bort! Skal dere på sør/østlandet trenger dere ikke sovepose! Tepper holder. Og sånn egentlig kan en presenning brukes som tak også, så har du billig telt! Noen ganger må man tenke litt alternativt og enkelt! Tillater ikke sykdommen din det kan vel mannen din gjøre det. Og den hjelpen du trenger etter operasjon, dine foreldre eller andre kunne ikke gjøre det da? Man må noen ganger prøve å ikke belaste familien i en så stor grad at de blir helt kvalt! Ja, jeg er syk selv! Anonymous poster hash: 86657...dba Nei verken mine eller hans foreldre bor her. Mine har flyttet herfra. Han er fra en annen plass. Jeg orker egentlig ikke sitte å forsvare meg.men nei telttur er ikke noe for oss. Og det er flere grunner til det enn det jeg velger å skrive her. Det er ikke alle som bare kan gjøre slik og slik selv om du kan det eller du kjenner noen andre som klarer det. Vi alle er forskjellig. Hadde du kjent hele historien vår hadde du ikke vært så dømmende. Jeg avslutter her jeg nå. Ble bare enda mer trist. Anonymous poster hash: ea2d7...3ee Men hva ønsker du egentlig med dette innlegget da? Ønkser du sutre-sympati eller ønsker du genuine forslag til å øyne mulighetene for gode sommeropplevelser? Nei, kanskje ikke telt er noe for dere Men å skylle på at dere trenger så mye utstyr for å få det til blir for dumt. Det finnes flust av andre muligheter hvis man bare er litt villig til å se etter dem og glede seg over ting i nærmiljøet. Det eneste forslaget du selv har kommet med er at du vurderer en hel helg i en temapark men det er usikkert fordi du venter på svar etter undersøkelser. OK, hvis du synes dette er sliktsomt eller vanskelig, så forkast dette forslaget med en gang. Det er ikke nødvendig å sitte å dvele ved ting som ikke er mulig å få til. Mannen din er tydeligvis frisk. Hvorfor kan ikke han ta med barna på dagsturer i nærmiljøet? Og hvorfor er en ferietur til besteforeldre som bor på en annen kant av landet en dårlig ferie for ungene? Hva med å sende ungene til dine foreldre i nord mens mannen hjelper deg etter operasjonen? Da får dere avlastning og ungene får ferieopplevelser. Anonymous poster hash: 91158...ab0 Av og til ynskjer ein gjerne berre å få fortelje om det som er vondt og leit, utan å bli neddynga av gode råd. Det einaste ein treng då er faktisk at nokon høyrer, og viser litt medkjensle. Ikkje at det er gale å gje gode råd, slik det er mange av i tråden, men å legge stein til byrda for ei alvorleg sjuk mor ved å kalle ho sutrete og tildels gje henne dårleg samvit og be ho om å ta seg saman, slik det kan høyres ut i andre svar her, det synes eg er lite medmenneskeleg. For et flott svar, Soleia! Helt enig med deg👍😊
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #23 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har ikke reist ut skikkelig i 5år nå. To svangerskap på to år,to tette barn,vært mye syk og trøtt og orket rett og slett ikke langreise med to babyer. Det ble alt for mye styr i mine øyne. jeg bestemte meg at vi skulle gjøre ting i våres tempo og det som gjør at vi slapper av. Gjett hva? Vi fant koselige turer rundt i byen vår,på fjellet hadde vi knallbra i sommer også,vi leide feriehus i flere år 2 timer unna med bil. Vi fant fine lekeplasser for barna,rolige der vi kunne følge med,slappe av og drikke kaffe i ro. I år skal vi til tyrkia. I mine øyne snakker vi om 8 dager men vi skal leie igjen det huset. Anonymous poster hash: f157a...226
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #24 Skrevet 22. mai 2015 Hvis det er noen trøst: mine ferier som barn var utelukkende å besøke besteforeldre og å være hjemme. Vi hadde god økonomi og friske foreldre, men reise aldri noe spennende sted. Og jeg husker alle ferier som utelukkende positive! Reising tar jeg igjen nå;-) Ikke ha dårlig samvittighet for noe du ikke kan påvirke! Klem Anonymous poster hash: 801b4...851
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå