Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal gifte oss om drøye to måneder. Vielsen skjer hos tingretten i byen, og det er kun forlovere (og muligens barna) som skal være med. Så kommer spørsmålet: skal vi si det til foreldrene våre? Jeg vet at mamma, svigerfar og pappa med kone ikke "bryr seg" så mye om hvordan vi gjør det, svigermor derimot, tror jeg blir såret. Først og fremst fordi vi ikke skal ha et stort bryllup med hele slekten, men også om vi ikke sier noe i det hele tatt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli såret, og at det skal bli en konflikt ut av dette. Akkurat hvordan vi gjør det er jo bare vårt valg, men hun blir kanskje glad for å vite? Hadd du som mor ville fått vite dette på fohånd? :-) Uansett hva vi sier/ikke sier så blir hun nok lei seg, men prøver å gjøre det på en fin måte da... Anonymous poster hash: 45d3b...601
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Det er klart hun blir lei seg når hun ikke får være med å feire en så stor dag. Vulle ikke du blitt lei deg om dine foreldre eller barn holdt noe sånt hemlig for deg? Anonymous poster hash: 13158...922
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Det er klart hun blir lei seg når hun ikke får være med å feire en så stor dag. Vulle ikke du blitt lei deg om dine foreldre eller barn holdt noe sånt hemlig for deg? Anonymous poster hash: 13158...922 Det er klart jeg skjønner at hun blir lei seg. Selv har jeg ikke helt samme synet på at man må ha ha et stort bryllup osv. Jeg mener at hver enkelt må gjøre det som passer for seg. Det er derfor jeg spør, om vi skal fortelle det før eller etter, og hva hadde du foretrukket? Anonymous poster hash: 45d3b...601
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Jeg ville snakket med henne på forhånd og jeg ville også sagt hun kan være med. Greit å ikke ha hele slekta det, men foreldrene burde få være med. Anonymous poster hash: 2f165...95e
rytme Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal gifte oss om drøye to måneder. Vielsen skjer hos tingretten i byen, og det er kun forlovere (og muligens barna) som skal være med. Så kommer spørsmålet: skal vi si det til foreldrene våre? Jeg vet at mamma, svigerfar og pappa med kone ikke "bryr seg" så mye om hvordan vi gjør det, svigermor derimot, tror jeg blir såret. Først og fremst fordi vi ikke skal ha et stort bryllup med hele slekten, men også om vi ikke sier noe i det hele tatt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli såret, og at det skal bli en konflikt ut av dette. Akkurat hvordan vi gjør det er jo bare vårt valg, men hun blir kanskje glad for å vite? Hadd du som mor ville fått vite dette på fohånd? :-) Uansett hva vi sier/ikke sier så blir hun nok lei seg, men prøver å gjøre det på en fin måte da... Anonymous poster hash: 45d3b...601 Du skriver ikke i ditt innlegg hva som er grunnen til at dere vil holde det hemmelig. Av økonomiske grunner hadde vi også et lite bryllup. Men det koster ingenting å ha gjester på tinghuset, så da min mormor spurte om hun også kunne komme og overvære seremonien så sa vi selvfølgelig ja. Så, med mindre det er noen viktig grunn til å holde det hemmelig så synes jeg at dere kan fortelle foreldrene deres hvordan dere har tenkt å gjøre det og så kan de selv velge om de vil ta del i det På den andre siden så skjønner jeg godt at dere vil holde det hemmelig hvis alternativet er en masse "sutring" for at ikke ekteskapet skal feires stort. Det hadde ikke jeg orket. Den eneste riktige måten for din svigermor å reagere på er ved å gratulere dere og smile og være glad på deres vegne. Hun bør skjule sin skuffelse hvis hun ikke ønsker at dere skal holde slike ting hemmelig for henne.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal også gifte oss i hemmelighet. Foreldrene til mannen er veldig imot å gifte seg, så da gidder vi ikke fortelle dem at vi skal det. Vi gjør det for oss og for barna. Vil ikke ha noe bryllup heller. Men lurer på om det kommer noe om det i avisa? At det blir tinglyst? I så fall kan man gjøre det i en annen by? Det er opp til dere, om dere bare vil gjøre det og bli ferdig med det så er det ingenting i veien på det. Har flere jeg kjenner som føler at det er privat og at dem ikke ønsker noe ståhei med taler og lignende. Anonymous poster hash: 65bf6...8e9
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal gifte oss om drøye to måneder. Vielsen skjer hos tingretten i byen, og det er kun forlovere (og muligens barna) som skal være med. Så kommer spørsmålet: skal vi si det til foreldrene våre? Jeg vet at mamma, svigerfar og pappa med kone ikke "bryr seg" så mye om hvordan vi gjør det, svigermor derimot, tror jeg blir såret. Først og fremst fordi vi ikke skal ha et stort bryllup med hele slekten, men også om vi ikke sier noe i det hele tatt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli såret, og at det skal bli en konflikt ut av dette. Akkurat hvordan vi gjør det er jo bare vårt valg, men hun blir kanskje glad for å vite? Hadd du som mor ville fått vite dette på fohånd? :-) Uansett hva vi sier/ikke sier så blir hun nok lei seg, men prøver å gjøre det på en fin måte da... Anonymous poster hash: 45d3b...601 Du skriver ikke i ditt innlegg hva som er grunnen til at dere vil holde det hemmelig. Av økonomiske grunner hadde vi også et lite bryllup. Men det koster ingenting å ha gjester på tinghuset, så da min mormor spurte om hun også kunne komme og overvære seremonien så sa vi selvfølgelig ja. Så, med mindre det er noen viktig grunn til å holde det hemmelig så synes jeg at dere kan fortelle foreldrene deres hvordan dere har tenkt å gjøre det og så kan de selv velge om de vil ta del i det På den andre siden så skjønner jeg godt at dere vil holde det hemmelig hvis alternativet er en masse "sutring" for at ikke ekteskapet skal feires stort. Det hadde ikke jeg orket. Den eneste riktige måten for din svigermor å reagere på er ved å gratulere dere og smile og være glad på deres vegne. Hun bør skjule sin skuffelse hvis hun ikke ønsker at dere skal holde slike ting hemmelig for henne. Det er bare en grunn, og det er fordi min mamma sin familie ikke liker pappa sin familie, og motsatt. Og nei, de klarer faktisk ikke ta seg sammen en eneste festdag! Har prøvd. Min konfirmasjon, mine bursdager, navnefester og ungenes bursdager... Å gifte seg skal være noe koselig :-) Anonymous poster hash: 45d3b...601
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal gifte oss om drøye to måneder. Vielsen skjer hos tingretten i byen, og det er kun forlovere (og muligens barna) som skal være med. Så kommer spørsmålet: skal vi si det til foreldrene våre? Jeg vet at mamma, svigerfar og pappa med kone ikke "bryr seg" så mye om hvordan vi gjør det, svigermor derimot, tror jeg blir såret. Først og fremst fordi vi ikke skal ha et stort bryllup med hele slekten, men også om vi ikke sier noe i det hele tatt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli såret, og at det skal bli en konflikt ut av dette. Akkurat hvordan vi gjør det er jo bare vårt valg, men hun blir kanskje glad for å vite? Hadd du som mor ville fått vite dette på fohånd? :-) Uansett hva vi sier/ikke sier så blir hun nok lei seg, men prøver å gjøre det på en fin måte da... Anonymous poster hash: 45d3b...601 Du skriver ikke i ditt innlegg hva som er grunnen til at dere vil holde det hemmelig. Av økonomiske grunner hadde vi også et lite bryllup. Men det koster ingenting å ha gjester på tinghuset, så da min mormor spurte om hun også kunne komme og overvære seremonien så sa vi selvfølgelig ja. Så, med mindre det er noen viktig grunn til å holde det hemmelig så synes jeg at dere kan fortelle foreldrene deres hvordan dere har tenkt å gjøre det og så kan de selv velge om de vil ta del i det På den andre siden så skjønner jeg godt at dere vil holde det hemmelig hvis alternativet er en masse "sutring" for at ikke ekteskapet skal feires stort. Det hadde ikke jeg orket. Den eneste riktige måten for din svigermor å reagere på er ved å gratulere dere og smile og være glad på deres vegne. Hun bør skjule sin skuffelse hvis hun ikke ønsker at dere skal holde slike ting hemmelig for henne. Det er bare en grunn, og det er fordi min mamma sin familie ikke liker pappa sin familie, og motsatt. Og nei, de klarer faktisk ikke ta seg sammen en eneste festdag! Har prøvd. Min konfirmasjon, mine bursdager, navnefester og ungenes bursdager... Å gifte seg skal være noe koselig :-) Anonymous poster hash: 45d3b...601 Det er også derfor de ikke får ta del i vielsen. Anonymous poster hash: 45d3b...601
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal også gifte oss i hemmelighet. Foreldrene til mannen er veldig imot å gifte seg, så da gidder vi ikke fortelle dem at vi skal det. Vi gjør det for oss og for barna. Vil ikke ha noe bryllup heller. Men lurer på om det kommer noe om det i avisa? At det blir tinglyst? I så fall kan man gjøre det i en annen by? Det er opp til dere, om dere bare vil gjøre det og bli ferdig med det så er det ingenting i veien på det. Har flere jeg kjenner som føler at det er privat og at dem ikke ønsker noe ståhei med taler og lignende. Anonymous poster hash: 65bf6...8e9 Her i byen blir det iallefall ikke tinglyst :-) Anonymous poster hash: 45d3b...601
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Jeg ville snakket med henne på forhånd og jeg ville også sagt hun kan være med. Greit å ikke ha hele slekta det, men foreldrene burde få være med. Anonymous poster hash: 2f165...95e Ikke hvis det er sure foreldre som lager dårlig stemning ☺️ Anonymous poster hash: 11967...6be
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 Vi skal gifte oss om drøye to måneder. Vielsen skjer hos tingretten i byen, og det er kun forlovere (og muligens barna) som skal være med. Så kommer spørsmålet: skal vi si det til foreldrene våre? Jeg vet at mamma, svigerfar og pappa med kone ikke "bryr seg" så mye om hvordan vi gjør det, svigermor derimot, tror jeg blir såret. Først og fremst fordi vi ikke skal ha et stort bryllup med hele slekten, men også om vi ikke sier noe i det hele tatt. Jeg vil jo ikke at hun skal bli såret, og at det skal bli en konflikt ut av dette. Akkurat hvordan vi gjør det er jo bare vårt valg, men hun blir kanskje glad for å vite? Hadd du som mor ville fått vite dette på fohånd? :-) Uansett hva vi sier/ikke sier så blir hun nok lei seg, men prøver å gjøre det på en fin måte da... Anonymous poster hash: 45d3b...601 Du skriver ikke i ditt innlegg hva som er grunnen til at dere vil holde det hemmelig. Av økonomiske grunner hadde vi også et lite bryllup. Men det koster ingenting å ha gjester på tinghuset, så da min mormor spurte om hun også kunne komme og overvære seremonien så sa vi selvfølgelig ja. Så, med mindre det er noen viktig grunn til å holde det hemmelig så synes jeg at dere kan fortelle foreldrene deres hvordan dere har tenkt å gjøre det og så kan de selv velge om de vil ta del i det På den andre siden så skjønner jeg godt at dere vil holde det hemmelig hvis alternativet er en masse "sutring" for at ikke ekteskapet skal feires stort. Det hadde ikke jeg orket. Den eneste riktige måten for din svigermor å reagere på er ved å gratulere dere og smile og være glad på deres vegne. Hun bør skjule sin skuffelse hvis hun ikke ønsker at dere skal holde slike ting hemmelig for henne. Det er bare en grunn, og det er fordi min mamma sin familie ikke liker pappa sin familie, og motsatt. Og nei, de klarer faktisk ikke ta seg sammen en eneste festdag! Har prøvd. Min konfirmasjon, mine bursdager, navnefester og ungenes bursdager... Å gifte seg skal være noe koselig :-) Anonymous poster hash: 45d3b...601 Enig! Huff, sånn familie har jeg vokst opp i også. Vi kutta kontakten med alle. Er så fælt når alle de fine dagene blir ødelagt av folk som krangler. Nei, gjør akkurat som dere selv vil. Om du vil fortelle svigermor gjør du det, og om du ikke vil fortelle så lar du være. Det er også lov å ha hans familie der og ikke din, om hans familie klarer å oppføre seg bedre. Anonymous poster hash: 11967...6be
klg,2 boys now:) Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Vi giftet oss i hemmelighet.ingen visste det. Men etter 2 mnd fant en slektning(med tilgang på folkeregisteret) utav det og delte det med svigermor.hun ble da dødelig fornærmet. Mitt argument var at om vi gikk på ett advokat kontor og gjort det samme ville ingen brydd seg. Måtte jo i ettertid fortelle resten av familien det og mamma var ikke sjokkert.hun kjenner meg og vet jeg hater oppmerksomhet.det var kun for oss og de forpliktelsene som hører med.ikke interessert i gaver og oppmerksomhet. De kommer over det og fikk faktisk gave av både svigermor og mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå