Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #1 Skrevet 22. mai 2015 Skjønner ikke helt hvordan det foregår: - Gått på AAP i noen år, startet praksisplass i bedrift sept. 2014, fortsatt med AAP utbetalt fra NAV. - Fra 1.april ble det overgang fra AAP til 80% jobb og utbetaling fra bedrift, dvs vanlig lønn fra arbeidsgiver 1 gang pr mnd. Ingen utbetaling fra NAV, men sender meldekort. Når man går på AAP får man redusert skatt i juni, det vil si høyere utbetaling fra NAV. Normalt sett, opparbeider man seg som arbeidstaker feriepenger i løpet av ett år, men jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger fordi jeg var i praksisplass f.o.m september 2014 og ikke i ordinær jobb, og får heller ikke redusert skatt når lønningen kommer i juni? Hvordan fungerer det? Noen som kan hjelpe? Har liksom på følelsen at det ikke blir noe ekstra pengemessig i sommer. Anonymous poster hash: 22576...c3e
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #2 Skrevet 22. mai 2015 Da blir det ingen feriepenger i juni på deg. Du har rett til å ta ut ferie, men husk at hvis du gjør det så trekker de det fra juni lønningen. Så hvis du tar ut 3 uker ferie i løpet av sommeren så trekkes det 3 uker lønn fra juni lønningen siden du ikke har rett på betalt ferie(feriepenger) Tar du ikke ut ferie får du utbetalt vanlig lønn i juni Anonymous poster hash: b4b82...cac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå