Gå til innhold

Huff de kiloene da..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 163 høy og veier nå 67 kg. Mitt største problem er at fettet legger seg på mage, rygg, overarmer og i ansiktet, mens bena og rumpe/hofte er slank og fin. Jeg føler ikke at jeg har midje lengre, og det hjelper ikke når jeg legger på meg både foran og bak :(

Så nå tenker jeg at jeg skal ta i et tak da og få gått ned i vekt, tenker rundt 10 kg hadde vært supert å fått til! Jeg vil prøve å jogge en 3-4 ganger i uka i rundt 45 min per gang (fast rute) og jeg har kjøpt medlemsskap på friskis og svettis. Men så var det kostholdet da. Jeg skjønner hvordan det fungerer med kaloriinntak per dag og alt det, men jeg blir forvirret av alle de forskjellige diettene. Kutte ut fett, kutte ut karbohydrater, 5/2 dietten. What?

Så holder det ikke egentlig å bare spise mindre? Noe jeg absolutt burde unngå? Noen som har forslag til måltider? Jeg har to små unger, og tenker det vil jo ikke være noe særlig for dem om det er salat til middag hver dag liksom, så må jo tilpasse meg litt etter dem også.

Blir veldig glad om noen har noe å komme med :)

Anonymous poster hash: 1ba8a...02b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slanker meg nå, og jeg spiser bare generelt mindre. Og spiser ikke godteri, kaker, brus osv. Til middag lager jeg det samme til alle, men jeg spiser enten lite eller ikke noe av ris/pasta/potet, jeg tar heller mye mer grønnsaker. Og spiser mer rent kjøtt, kylling og fisk. Det kan være lurt å telle kalorier de første ukene. For man kan få noen aha opplevelser, om hva som er lurt, og ikke lurt å spise.

Anonymous poster hash: 11d52...8ad
Skrevet

Du er ikke nødt til å følge noe spesielt regime, men kostholdet er det viktigste når man skal ned i vekt. Jeg har slanket meg en god stund nå. Har familie som ikke slanker seg, men jeg har kommet fram til noen gode prinsipper som fungerer veldig godt for meg. Slik gjør jeg det:

- spiser ikke søtsaker i det hele tatt. Aldri. Dette fordi jeg er narkoman på sukker, og klarer ikke slutte. Hvis jeg skal kose meg litt, spiser jeg litt nøtter eller bær etc.

- har byttet ut brød med grove knekkebrød eller havregrøt.

- spiser mellommåltider så jeg ikke blir så sulten. Er faktisk da fornøyd hele tida. Skyr, cottage cheese, bars, mandler etc.

- lager i hovedsak middag ev rent kjøtt eller fisk, masse grønnsaker og ris eller pasta eller noe til de andre, men jeg spiser ikke dette. Så jeg lager bare en middag til alle, men forsyner meg ikke med raske karbohydrater. Det hender vi har pizza en lørdag, og da spiser jeg det, men sjeldent.

Dette fører hos meg til at jeg går ned i vekt uten å være plaget av stadig sult og sug. Jeg har prøvd Grete Roede som handler om å begrense kaloriinntak, men hos meg førte det til at jeg måtte utøve masse selvkontroll og til slutt sprakk. Det kostholdet jeg har nå, kommer jeg til å fortsette med til evig tid, tenker jeg. Vektnedgangen har bremsa opp, så det later til at det regulerer seg selv. Tok meg noen år å komme fram til...

Lykke til!

Skrevet

Det beste er å legge om livsstil. Finne noe som kan passe deg for resten av livet. For de fleste er det litt mindre kalorier og litt mer bevegelse. Noen få treffer riktig på low karb, high fat, 5:2 eller andre ting men det passer ikke alle.

Kutt ut sukker, kutt ned på ferdig mat, tenk på hvor mange kalorier du drikker, spis mindre porsjoner. Spis alltid noe hver 3-3,5 timer. Hvert måltid skal inneholde proteiner.

Da kommer du langt 😃

Skrevet

Du høres ut som meg!

Jeg klarte å gå ned omtrent så mye for noen år siden med trening 3 dager i uka og å notere alt jeg spiste (gikk da på 1300 kalorier). Tok vel ca et år, da det gikk veldig sakte i starten. Jeg byttet ut brød med knekkebrød i stor grad, men passet på å spise god og sunn middag (fisk, Wok, mye hjemmelaget). Hadde til og med en liten sjokoladebit etter middag hver dag ;) Men som de sier over, pass på hva du drikker, mye kalorier i diverse kaffedrikker ol.

Dessverre sklei det ut og jeg endte opp på 66 kg igjen (før jeg ble gravid). Skal klare å komme ned igjen etter fødselen en gang!

Anonymous poster hash: 7d1cc...a6a

Skrevet

Er 163 høy og veier nå 67 kg. Mitt største problem er at fettet legger seg på mage, rygg, overarmer og i ansiktet, mens bena og rumpe/hofte er slank og fin. Jeg føler ikke at jeg har midje lengre, og det hjelper ikke når jeg legger på meg både foran og bak :(

Så nå tenker jeg at jeg skal ta i et tak da og få gått ned i vekt, tenker rundt 10 kg hadde vært supert å fått til! Jeg vil prøve å jogge en 3-4 ganger i uka i rundt 45 min per gang (fast rute) og jeg har kjøpt medlemsskap på friskis og svettis. Men så var det kostholdet da. Jeg skjønner hvordan det fungerer med kaloriinntak per dag og alt det, men jeg blir forvirret av alle de forskjellige diettene. Kutte ut fett, kutte ut karbohydrater, 5/2 dietten. What?

Så holder det ikke egentlig å bare spise mindre? Noe jeg absolutt burde unngå? Noen som har forslag til måltider? Jeg har to små unger, og tenker det vil jo ikke være noe særlig for dem om det er salat til middag hver dag liksom, så må jo tilpasse meg litt etter dem også.

Blir veldig glad om noen har noe å komme med :)

Anonymous poster hash: 1ba8a...02b

Last ned appen lifesum, der kan du enkelt scanne og søke etter matvarer. Den sier hvor mye kcal du skal spise etter hvor mye du skal ned.

Anonymous poster hash: 98855...1c8

Skrevet

Jeg kuttet ut sukker, mel (herunder pasta) og ris hovedsakelig for halvannet år siden. Jogger og trener yoga. Har gått ned 7 kg og har fått en mye penere kroppsfasong med dette kostholdet. Spiser så mye jeg vil uten å tenke på kalorier innenfor de rammene jeg har satt. Er også veldig opptatt av ren mat og mye grønnsaker.

Anonymous poster hash: 83e37...c0b

Skrevet

grønnsaker kan du fråtse i alt du vil, alt annet kan du redusere litt av. Ta litt av gangen :) Vann bør være tørstedrikk. Om du skal ha deg et glass juice så husk at kalorimessig er det det samme som et glass brus.

Skrevet

Jeg kuttet ut sukker, mel (herunder pasta) og ris hovedsakelig for halvannet år siden. Jogger og trener yoga. Har gått ned 7 kg og har fått en mye penere kroppsfasong med dette kostholdet. Spiser så mye jeg vil uten å tenke på kalorier innenfor de rammene jeg har satt. Er også veldig opptatt av ren mat og mye grønnsaker.

Dere som kutter pasta og ris - spiser dere noe annet i stedet eller kun kjøtt/fisk og grønnsaker til middag?

Anonymous poster hash: ab92a...d3c

Skrevet

Dere som kutter pasta og ris - spiser dere noe annet i stedet eller kun kjøtt/fisk og grønnsaker til middag?

Anonymous poster hash: ab92a...d3c

Jeg spiser mer grønnsaker, har ikke erstattet det med noe annet

Anonymous poster hash: cb09b...922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...