Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Dersom de er muslimer, ja. Men de fleste er jo hinduister og de er ikke det så vidt jeg vet. Anonymous poster hash: 3059f...25f
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Min er ikke det har indisk mann Anonymous poster hash: 2ce4c...4dd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Dersom de er muslimer, ja. Men de fleste er jo hinduister og de er ikke det så vidt jeg vet. Anonymous poster hash: 3059f...25f Det er ikke alle områder der muslimer omskjæres heller. Skikkene varierer fra land til land, og India er ikke noen typisk eksponent for det. Anonymous poster hash: e7eaa...6a2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Dersom de er muslimer, ja. Men de fleste er jo hinduister og de er ikke det så vidt jeg vet. Anonymous poster hash: 3059f...25f Det er ikke alle områder der muslimer omskjæres heller. Skikkene varierer fra land til land, og India er ikke noen typisk eksponent for det. Anonymous poster hash: e7eaa...6a2 Virkelig? Kan du nevne et land eller annet geografisk område hvor muslimer flest ikke praktiserer mannlig omskjæring? Anonymous poster hash: af6e7...eea
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Dersom de er muslimer, ja. Men de fleste er jo hinduister og de er ikke det så vidt jeg vet. Anonymous poster hash: 3059f...25f Det er ikke alle områder der muslimer omskjæres heller. Skikkene varierer fra land til land, og India er ikke noen typisk eksponent for det. Anonymous poster hash: e7eaa...6a2 Virkelig? Kan du nevne et land eller annet geografisk område hvor muslimer flest ikke praktiserer mannlig omskjæring? Anonymous poster hash: af6e7...eea Andelen omskårne menn i Sudan og de muslimske republikkene i Sentral-Asia (Tadsjikistan, Uzbekistan, Kirgisia) er mindre enn i f eks USA. Og hvis man leter etter steder der mannlig omskjæring praktiseres generelt, er Afrika sør for Sahara et godt sted å lete, selv om innbyggerne nettopp ikke er muslimer, som f eks i Sør-Afrika. "Circumcision is not compulsory in Islam but it is an important ritual aimed at improving cleanliness. It is strongly encouraged but not enforced." Anonymous poster hash: e7eaa...6a2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Ja, jeg vet at omskjæring er utbredt i andre grupper enn muslimer og at det finnes intellektuelle innen islam som mener det ikke er påkrevd siden det ikke omtales i koranen. Men er det geografiske områder der det knapt praktiseres blant muslimene, eller handler det de stedene du nevner primært om at deler av befolkningen ikke bekjenner seg til islam? Anonymous poster hash: af6e7...eea
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Ja, jeg vet at omskjæring er utbredt i andre grupper enn muslimer og at det finnes intellektuelle innen islam som mener det ikke er påkrevd siden det ikke omtales i koranen. Men er det geografiske områder der det knapt praktiseres blant muslimene, eller handler det de stedene du nevner primært om at deler av befolkningen ikke bekjenner seg til islam? Anonymous poster hash: af6e7...eea Sudan og de nevnte sentralasiatiske republikkene er områder der befolkningen overveiende er muslimer. Jeg kan selvsagt ikke sitte og påstå at 100% er det, men det er den dominerende religionen. (Og i alle fall utgjør muslimene en mye større andel der enn i USA eller Afrika sør for Sahara.) Anonymous poster hash: e7eaa...6a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå