Gå til innhold

Vikar i bhg, er dette lov?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ped.leder er på ferie og en skoleelev i utplassering (ungd.skole) er eneste ekstrabemanning utenom to andre faste assistenter. Er det lov?

 

Anonymous poster hash: b198c...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utplasseringseleven kan ikke telles som ordinær bemanning, men det kan jo hende at barnehagen har tilstrekkelig bemanning på papiret selv om det bare er to på avdelingen. Reglene her er ganske teite, f.eks teller styrer som en del av barnehagens pedagogiske bemanning selv om hun bare sitter på kontoret.



Anonymous poster hash: 92f86...90b
Skrevet

Ja, det er lov. Er dessverre ikke nok penger på vikarbudsjettet til å alltid ta inn vikar ved ferie og sykdom.

 

Anonymous poster hash: 3ed83...df6

Skrevet

Ped.leder er på ferie og en skoleelev i utplassering (ungd.skole) er eneste ekstrabemanning utenom to andre faste assistenter. Er det lov?

 

Anonymous poster hash: b198c...dc6

Ja, hvorfor skulle det ikke være det? Det er ganske vanlig å være underbemannet i barnehager, siden det ikke er noen lov ang hvor mange barn det kan være pr voksen

 

Regner med dette er en storbarnsavdeling, hvor mange barn?

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

Skrevet

 

Utplasseringseleven kan ikke telles som ordinær bemanning, men det kan jo hende at barnehagen har tilstrekkelig bemanning på papiret selv om det bare er to på avdelingen. Reglene her er ganske teite, f.eks teller styrer som en del av barnehagens pedagogiske bemanning selv om hun bare sitter på kontoret.

 

Anonymous poster hash: 92f86...90b

 

Det finnes jo ingen regler om tilstrekkelig bemanning. Kun regler for hvor mange barn det er lov til å være pr barnehagelærer

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

Skrevet

 

Ped.leder er på ferie og en skoleelev i utplassering (ungd.skole) er eneste ekstrabemanning utenom to andre faste assistenter. Er det lov?Anonymous poster hash: b198c...dc6

Ja, hvorfor skulle det ikke være det? Det er ganske vanlig å være underbemannet i barnehager, siden det ikke er noen lov ang hvor mange barn det kan være pr voksen Regner med dette er en storbarnsavdeling, hvor mange barn? Anonymous poster hash: fa885...c6a
3 og 4 åringer. 16 barn.

 

Anonymous poster hash: b198c...dc6

Skrevet

 

 

Utplasseringseleven kan ikke telles som ordinær bemanning, men det kan jo hende at barnehagen har tilstrekkelig bemanning på papiret selv om det bare er to på avdelingen. Reglene her er ganske teite, f.eks teller styrer som en del av barnehagens pedagogiske bemanning selv om hun bare sitter på kontoret.

 

Anonymous poster hash: 92f86...90b

 

Det finnes jo ingen regler om tilstrekkelig bemanning. Kun regler for hvor mange barn det er lov til å være pr barnehagelærer

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

 

Jepp. Og at bemanningen skal være "forsvarlig."

 

Styreren dekker gjerne opp litt av ped.-kravet, og forsvarlig er visst det meste. Skjønt, om det hadde vært bare én voksen på avdelingen skulle de nok slitt litt med definisjonene.

 

Anonymous poster hash: 92f86...90b

Skrevet

 

 

 

Utplasseringseleven kan ikke telles som ordinær bemanning, men det kan jo hende at barnehagen har tilstrekkelig bemanning på papiret selv om det bare er to på avdelingen. Reglene her er ganske teite, f.eks teller styrer som en del av barnehagens pedagogiske bemanning selv om hun bare sitter på kontoret.

 

Anonymous poster hash: 92f86...90b

 

Det finnes jo ingen regler om tilstrekkelig bemanning. Kun regler for hvor mange barn det er lov til å være pr barnehagelærer

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

 

Jepp. Og at bemanningen skal være "forsvarlig."

 

Styreren dekker gjerne opp litt av ped.-kravet, og forsvarlig er visst det meste. Skjønt, om det hadde vært bare én voksen på avdelingen skulle de nok slitt litt med definisjonene.

 

Anonymous poster hash: 92f86...90b

 

Det er det som er så tragisk i barnehager, at det kommer an på hva den enkelte barnehage anser som forsvarlig. Jeg har jobbet i barnehage i 8 år, og bemanningssituasjonen blir bare strammere og strammere.

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

Skrevet

 

 

Ped.leder er på ferie og en skoleelev i utplassering (ungd.skole) er eneste ekstrabemanning utenom to andre faste assistenter. Er det lov?Anonymous poster hash: b198c...dc6

Ja, hvorfor skulle det ikke være det? Det er ganske vanlig å være underbemannet i barnehager, siden det ikke er noen lov ang hvor mange barn det kan være pr voksen Regner med dette er en storbarnsavdeling, hvor mange barn? Anonymous poster hash: fa885...c6a
3 og 4 åringer. 16 barn.

 

Anonymous poster hash: b198c...dc6

 

Det er helt normalt. Hos oss så er de fast 2 voksne på 15 barn i den alderen

 

Anonymous poster hash: fa885...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...