Gå til innhold

Er så sliten av økonomiske problemer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker alt vi får inn på inkassogjeld. Både jeg og mannen er ansvarlige for dette, men jeg har tatt opp lån for å bli kvitt gjelden han hadde nå vi møttes, men det har ballet på seg likevel.

Nå klarte jeg nettopp å avverge tvangssalg ved å få forskudd på feriepenger. Vi har ca 200tusen i kredittgjeld/inkasso. Har fått avtaler med de aller fleste nå og betaler første avdrag idag. Men likevel så er det vondt. Vi har ikke "levd" på 7 år. Bare brukt alt vi har på våre går feil. Ønsker ikke en slik fremtid for barna.

Det er vondt å tenke på at hadde jeg gått til foreldrene mine å spurt etter hjelp hadde jeg fått et privat lån til å betalt ut alt dritten på sekundet. Men jeg vil klare dette selv.

Vurderer nå å selge bilen og heller investere i skikkelige sykler. Ligger etter på det meste og hver dag er en evig kamp. Har solgt unna alt av ting og utstyr og klær vi ikke trenger. Sagt opp abb på tv og Internett. Mannen har en hobby han tjener litt ekstra på i perioder og det hjelper enormt, men det er tungt.

Noen som har komt seg utav et slikt helvete?

Anonymous poster hash: e0a9a...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom jeg var i din situasjon, og hadde barn, så hadde jeg gått til mine foreldre og spurt om et lån. Og så hadde jeg betalt ned til dem så fort som mulig.

Jeg hadde ikke beholdt stoltheten min bare slik at lindorff og resten av inkassobyråene kunne tjent seg rike på mine renter.

Hvis du vet at dune foreldre har mulighet til å hjelpe, uten at de må ofre for mye, så hadde jeg gått til dem.

Du betaler dem jo tilbake. Du bare betaler ned gjelda de vesentlig raskere, da rentene til dine foreldre er mindre enn byråenes rente.

Om du føler for det, så kan du jo tilby dem en rente på godt over sparing i banken, og likevel betale vesentlig mindre enn du gjør i dag.

Anonymous poster hash: 64b18...47b

Skrevet

Dersom jeg var i din situasjon, og hadde barn, så hadde jeg gått til mine foreldre og spurt om et lån. Og så hadde jeg betalt ned til dem så fort som mulig.

Jeg hadde ikke beholdt stoltheten min bare slik at lindorff og resten av inkassobyråene kunne tjent seg rike på mine renter.

Hvis du vet at dune foreldre har mulighet til å hjelpe, uten at de må ofre for mye, så hadde jeg gått til dem.

Du betaler dem jo tilbake. Du bare betaler ned gjelda de vesentlig raskere, da rentene til dine foreldre er mindre enn byråenes rente.

Om du føler for det, så kan du jo tilby dem en rente på godt over sparing i banken, og likevel betale vesentlig mindre enn du gjør i dag.

Signerer. Mattestykket er enkelt, logikken ende enklere. Best for ungene, dere og alle.

Anonymous poster hash: 7c4f9...bcd

Skrevet

Signerer. Mattestykket er enkelt, logikken ende enklere. Best for ungene, dere og alle.

Og så tar dere selvsagt aldri aldri opp noe lån noen gang igjen.

Skrevet

Mannen min har gått på aap i tre år nå, han havnet i uføre rett etter vi kjøpte bolig. Faren min har tilbudt meg 50tusen om vi trenger noe til oppussing eller andre ting, men jeg får meg ikke til å ta imot! Han har en million på bok, og vi har allerede fått forskudd på arv som i mitt tilfelle har også gått til gjelden.

Jeg føler at dersom vi tar imot så forventer han å se noe igjen av pengene i forhold til at vi pusser opp noe. De aner ikke at vi er full i gjeld..

HI

Skrevet

Bruker alt vi får inn på inkassogjeld. Både jeg og mannen er ansvarlige for dette, men jeg har tatt opp lån for å bli kvitt gjelden han hadde nå vi møttes, men det har ballet på seg likevel.

Nå klarte jeg nettopp å avverge tvangssalg ved å få forskudd på feriepenger. Vi har ca 200tusen i kredittgjeld/inkasso. Har fått avtaler med de aller fleste nå og betaler første avdrag idag. Men likevel så er det vondt. Vi har ikke "levd" på 7 år. Bare brukt alt vi har på våre går feil. Ønsker ikke en slik fremtid for barna.

Det er vondt å tenke på at hadde jeg gått til foreldrene mine å spurt etter hjelp hadde jeg fått et privat lån til å betalt ut alt dritten på sekundet. Men jeg vil klare dette selv.

Vurderer nå å selge bilen og heller investere i skikkelige sykler. Ligger etter på det meste og hver dag er en evig kamp. Har solgt unna alt av ting og utstyr og klær vi ikke trenger. Sagt opp abb på tv og Internett. Mannen har en hobby han tjener litt ekstra på i perioder og det hjelper enormt, men det er tungt.

Noen som har komt seg utav et slikt helvete?

Með 200 000 í kredittgjeld selger du bilen, kjøper 2 billige sykler på finn og legger resten av pengene i gjelda...

Skrevet

Da reiser du hjem til foreldrene dine og legger alle kort på bordet.

Selvsagt forteller du om gjelden og sier klart fra at dere ikke skal pusse opp!

Jeg tror jeg hadde blitt utrolig lei meg om mine barn ikke kom til meg i en slik situasjon. At barna mine ikke våget være ærlige mot meg.

Hva ville du tenkt deg om dette gjaldt et av dine barn og du var i samme situasjon som foreldrene dine?

Tenk å la barn lide for å beholde sin stolthet. Her legger man seg heller flat og sier sannheten, forklarer at man har lært leksen og spør om foreldrene har noen råd.

Hva med er privat lån der du betaler fast hver måned. Antagelig mye lavere rente (kanskje ingen rente) og lånet betales raskt ned.

Vet du, jeg hadde blitt forbannet og så lei meg om mine barn ikke kom til meg FØR huset/hjemmet til barn og barnebarn gikk på tvangssalg.

Ring foreldrene dine idag. Skaff barnevakt, ta med mannen og forklar dem situasjonen.

Anonymous poster hash: af87b...d96

Skrevet

ta det med noen som bryr seg... DRITT LEI av folk som klager på økonomien hele tiden

Anonymous poster hash: e5688...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...