Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Idag har jeg spist Frokost: 2 kokte egg med litt spekesinke og noen skiver agurk med en dæsj majones på eggene. Og svart kaffe med litt soya melk Lunsj: Tunfisk med salat, agurk og paprika blandet med majones. Mellom måltid: Spekesinke skiver med majones og en kopp svart kaffe med fløte. Middag: 2 stk laksefilet med litt sæterrømme med salat ved siden av. Ser det blir mye majones, fløte og rømme men er det ikke det det skal være? Anonymous poster hash: 0f51c...0b1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Majonesen er helt unødvendig, dropp den. Anonymous poster hash: a3564...b53
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Det skal jo være en del fett Hi Anonymous poster hash: 0f51c...0b1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Du trenger heller mer fett, men riktigere fett! Majones er som regel laget av solsikkeolje. Du bør heller lage majones selv på rapsolje om du skal bruke mye majones. Til salat o.l. bruk olivenolje, ev. linolje. Bruk cocosa og/eller meierismør til steking. Og så må du få i deg nok omega3. Når du bruker så mye majones så får du mest trolig får mye omega6 i deg, dette kan trigge betennelser. Fløte og rømme er greit. Anbefaler deg å lese deg mer opp på lavkarbo, skal du gå på lavkarbo med ketolyse så må du få i deg nok fett og riktig fett. Anonymous poster hash: a3899...c43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Du trenger heller mer fett, men riktigere fett! Majones er som regel laget av solsikkeolje. Du bør heller lage majones selv på rapsolje om du skal bruke mye majones. Til salat o.l. bruk olivenolje, ev. linolje. Bruk cocosa og/eller meierismør til steking. Og så må du få i deg nok omega3. Når du bruker så mye majones så får du mest trolig får mye omega6 i deg, dette kan trigge betennelser. Fløte og rømme er greit. Anbefaler deg å lese deg mer opp på lavkarbo, skal du gå på lavkarbo med ketolyse så må du få i deg nok fett og riktig fett. Anonymous poster hash: a3899...c43 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Unngå soyaolje og solsikkeolje i hvert fall. Meierismør, olivenolje, cocosa er gode fettkilder. Skal man lage majones er det greit å bruke rapsolje. Man må alltid passe på å få i seg nok omega3 - der feiler mange. Ellers bruke fet fisk, avokado, nøtter osv. som også er gode fettkilder. Anbefaler deg å lese deg opp før du setter i gang, med f.eks. dr. Hexeberg sine bøker, dr Nordstrand, du kan sjekke ut kostreform.no også. Lykke til Anonymous poster hash: a3899...c43
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Unngå soyaolje og solsikkeolje i hvert fall. Meierismør, olivenolje, cocosa er gode fettkilder. Skal man lage majones er det greit å bruke rapsolje. Man må alltid passe på å få i seg nok omega3 - der feiler mange. Ellers bruke fet fisk, avokado, nøtter osv. som også er gode fettkilder. Anbefaler deg å lese deg opp før du setter i gang, med f.eks. dr. Hexeberg sine bøker, dr Nordstrand, du kan sjekke ut kostreform.no også. Lykke til Anonymous poster hash: a3899...c43 Takk Vet du om noen gode nettsider (ikke lukkede grupper på FB) Anonymous poster hash: 26f25...7d3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Unngå soyaolje og solsikkeolje i hvert fall. Meierismør, olivenolje, cocosa er gode fettkilder. Skal man lage majones er det greit å bruke rapsolje. Man må alltid passe på å få i seg nok omega3 - der feiler mange. Ellers bruke fet fisk, avokado, nøtter osv. som også er gode fettkilder. Anbefaler deg å lese deg opp før du setter i gang, med f.eks. dr. Hexeberg sine bøker, dr Nordstrand, du kan sjekke ut kostreform.no også. Lykke til Anonymous poster hash: a3899...c43 Takk Vet du om noen gode nettsider (ikke lukkede grupper på FB) Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Hva og hvordan kan jeg bruke cocosa? Har det i skapet, men aner ikke hva jeg skal bruke det til, har fått den. Er det veldig kokkossmak på det, jeg er ikke så glad i kokkos. Anonymous poster hash: 26f25...7d3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Unngå soyaolje og solsikkeolje i hvert fall. Meierismør, olivenolje, cocosa er gode fettkilder. Skal man lage majones er det greit å bruke rapsolje. Man må alltid passe på å få i seg nok omega3 - der feiler mange. Ellers bruke fet fisk, avokado, nøtter osv. som også er gode fettkilder. Anbefaler deg å lese deg opp før du setter i gang, med f.eks. dr. Hexeberg sine bøker, dr Nordstrand, du kan sjekke ut kostreform.no også. Lykke til Anonymous poster hash: a3899...c43 Takk Vet du om noen gode nettsider (ikke lukkede grupper på FB) Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Hva og hvordan kan jeg bruke cocosa? Har det i skapet, men aner ikke hva jeg skal bruke det til, har fått den. Er det veldig kokkossmak på det, jeg er ikke så glad i kokkos. Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Du kan lage massevis av mat med cocosa. Bruk det som smør i panna. Smaker ikke mye kokos, synes jeg i hvert fall. Jeg har lagd endel indiske retter med cocosa (men vet ikke om indisk er noe du skal/kan spise). Søk på oppskrifter. Finnes også cocosa med chili, vet jeg, og den er fantastisk om du vil ha litt spicy mat. Anonymous poster hash: 617ab...030
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Idag har jeg spist Frokost: 2 kokte egg med litt spekesinke og noen skiver agurk med en dæsj majones på eggene. Og svart kaffe med litt soya melk Lunsj: Tunfisk med salat, agurk og paprika blandet med majones. Mellom måltid: Spekesinke skiver med majones og en kopp svart kaffe med fløte. Middag: 2 stk laksefilet med litt sæterrømme med salat ved siden av. Ser det blir mye majones, fløte og rømme men er det ikke det det skal være? Anonymous poster hash: 0f51c...0b1 Hvis det er hjemmelagd majones ja, kjøpemjones har sukker. Anonymous poster hash: bc67c...b0a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Hva er riktig fett og hva er feil fett? Jeg er litt grønn på dette enda, prøver å få skikkelig oversikt før jeg setter i gang med dette:) Ikke hi Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Unngå soyaolje og solsikkeolje i hvert fall. Meierismør, olivenolje, cocosa er gode fettkilder. Skal man lage majones er det greit å bruke rapsolje. Man må alltid passe på å få i seg nok omega3 - der feiler mange. Ellers bruke fet fisk, avokado, nøtter osv. som også er gode fettkilder. Anbefaler deg å lese deg opp før du setter i gang, med f.eks. dr. Hexeberg sine bøker, dr Nordstrand, du kan sjekke ut kostreform.no også. Lykke til Anonymous poster hash: a3899...c43 Takk Vet du om noen gode nettsider (ikke lukkede grupper på FB) Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Hva og hvordan kan jeg bruke cocosa? Har det i skapet, men aner ikke hva jeg skal bruke det til, har fått den. Er det veldig kokkossmak på det, jeg er ikke så glad i kokkos. Anonymous poster hash: 26f25...7d3 Du kan lage massevis av mat med cocosa. Bruk det som smør i panna. Smaker ikke mye kokos, synes jeg i hvert fall. Jeg har lagd endel indiske retter med cocosa (men vet ikke om indisk er noe du skal/kan spise). Søk på oppskrifter. Finnes også cocosa med chili, vet jeg, og den er fantastisk om du vil ha litt spicy mat. Anonymous poster hash: 617ab...030 Tusen takk for at du er så hjelpsom Anonymous poster hash: 26f25...7d3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #12 Skrevet 21. mai 2015 Jeg gikk ned 25 kilo på ketolyse. Spiste ikke noe rømme, fløte, majones, bacon etc. Spiste mye feit fisk, avokado, ost, kylling, egg, brokkoli, rosenkå, rent kjøtt og drakk mye vann. Det er 3 år siden jeg gikk på det og har holdt vekten siden da. Lever fortsatt delvis lavkarbo, men er ikke så streng. Anonymous poster hash: bdae3...8b7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #13 Skrevet 21. mai 2015 Men jeg trodde hele poenget var og spise fett. Altså rømme, mayo, bacon, fet fisk osv Anonymous poster hash: 0f51c...0b1
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Jeg bruker app'en Lifesum, og den hjelper meg å ha oversikten over fett, protein og kcal Anonymous poster hash: b076f...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå